Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Zkrivaren - 18 oktober 2008 21:37

Om natten var jobbig så blev dagen likadan. Det jag trodde skulle bli bättre, blev...sämre.


Efter förmiddagens blogg och andra sysslor kom ett telefonsamtal, och efter det blev inget vad det var innan. Min kropp slog bakut, och framåt samtidigt. Positiva känslor som glädje, hopp, värme, kärlek o dyl, rök ihop med elaka, griniga, deppiga o liknande känslor. Huvudet värkte av ansträngning att skilja parterna åt. Till slut gav huvudkontoret upp och kallade tillbaka personalen, som var blåslagna. De negativa känslorna tog över, fick en knapp ledning och smärtan i mig, den jag lärt känna igen som den jag inte vill ha, var tillbaka.


Ute och träffa folk gav inget positivt resultat, snarare tvärtom.

Vad handlar det då om? Till största delen om pålitlighet, att löften hålls, att vänskapen inte försvinner av konstiga orsaker, som bl a när jag blev nedslängd i en frys och locket låstes utifrån. Ännu har ingen tittat in för att se hur jag mår, jag som inte ens förstår. Kanske gjorde jag nåt fel, kanske inte. Men någon gjorde fel mot mig, någon jag höllt av väldigt väldigt mycket! Och att sitta i ett frysfack i konstanta minusgrader är fan inte kul, inte lätt att skriva blogg heller i kyla o mörker. Så ge fan i och klaga på vädret. Och släpp ut mig nån gång. Hela jag är av köld stel, utom en del, den som behöver värmen.


En annan person, som för några månader sedan var så varm o go, som det numer heter i tid o otid. Men när jag inte längre gör som man vill blir det lite mer avigt, men fortfarande håller vi kontakt. Så pass att jag knyter ihop en annan jag känner med denna person. Utökar bekantskapskretsen för dem. Då försvinner den första! Plopp (inte chokladen) så är det ingen där. Texter i blogg o mejl förblir obesvarade. Sedan framkommer oegentligheter och slutligen kränkningar från person ett, som numer är ett suddigt minne för mig. Den andre och jag har fortfarande en stabil grund att stå på, byggd av förtroende för varann som människor med rätt att göra fel o må dåligt. Det är då vännen behövs som mest, den som antingen fryser ner mig eller försvinner.


Nu ser jag tecken på att cirkeln åter uppstår att nästa s.k vän är på väg bort? Och jag undrar öppet till alla som läser detta, är det meningen med att vara vän (eller närmare) lika med att djupt såra, kränka och lämna den? Att inte finnas till i med- och motvind genom livet, inte bara en kort tid?


Lev väl!

Av Zkrivaren - 18 oktober 2008 10:40

Vilken jädra natt det blev.
Först skulle datorn bråka, låste sig hela tiden. När jag avhjälpt felet, blev jag så stolt och envis att jag tog itu med ett annat fel och lyckades få ordning på detta med. Kom i säng 02.15, vaknade 03.00 av...tandvärk. En timme senare tog jag en tablett, och somnade vid fem. Det blir en seg dag.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards