Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Zkrivaren - 26 oktober 2008 21:27

I mellan blåst och regnskurar, hann jag med en promenad, hann även panta lite flaskor, vilket inte var fel. Inte heller fel att bara behöva betala 12 kronor hos trevliga Johanna. Fanns ju bara två toppenbruttor där idag, och Johanna öppnade för mig...åtminstone var jag först hos henne.


I ett av det roligaste och smärtsammaste telefonsamtalen, kom det att handla om att vara på bulan o röda veckan för damer med detta problem.

-Jag skall gå till apoteket, det finns att köpa paket för att kolla.

- Om du är på bulan?

- Med Rufus??? (En råtta), uppfattade jag det som. (Korrekt var: Men Rufus.)


Varvid jag började skratta så jag vek mig och drämde pannan i en stolsrygg, så nu är jag i djurens värld...som enhörning. Inte lätt att vara råtta o få ha det så trevligt...inte för mig heller...än.


Således avslutar jag kvällen i positiv och smärtsam anda, ont i huvudet och magen. Tack för det å det varmaste.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 26 oktober 2008 10:22

Regn, regn, blåst och mer blåst.


Om man ändå kunde få lite av den sommar vi inte fick med 25 grader, sol och blå himmel. Så man hinner torka åtminstone, för brun är jag redan...av rost.


Och nu har vi dessutom fått en timme tillbaka, det är vintertid, ett jäkla dribblande med tiden för någon kom på något idiotiskt.


Nu ska jag ha en lat söndag. På återhörande!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards