Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Zkrivaren - 28 oktober 2008 21:41

Två A-lagare på bänken:

- Jaså, du var på arbetsförmedlingen.

- Ja.

- Blev du erbjuden nåt?

- Ja, sitta och prata i grupp om mig.

- Varför det?

- För jag skall få stålar, men det skiter jag i. Är hellre utanför systemet än och pratar där.


En dialog från idag i min tätort. Det låter som något har gått och fortfarande går fel, men ingen bryr sig. Utom kompisen, som lyssnade och fortsatte diskussionen efter jag hade lämnat dem.

Själv hamnade jag i en annan diskussion, senare under dagen. Då handlade det om data, och vad jag fick idéer. Nu skall det räknas och donas och planeras, för saker skall hända.


Fast det blir inte idag. Nu väntar sängen på mig, ganska varma sängen jämförelsevis vad den brukar vara, värmen är på och ute är det minus nu.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 28 oktober 2008 10:09

Innevarande vecka har många av landets skolor höstlov. De får vila och planera inför Allhelgonahelgen. Personligen tänker jag inte vila.

Av Zkrivaren - 28 oktober 2008 09:40

Ute regnar det, och regnar det inte väntar de hotfulla och  nederbördstyngda molnen på att få släppa ut vätskan över oss människor när vi minst anar det. Så vi blir genomblöta och kanske sjuka.

Värre blir det sent ikväll om rapporterna stämmer. Då får vissa delar av Sverige lokal ishalka.


I mitt bostadsområde har vi världens sämsta belysning, cirka 3 w per lampa med stora mellanrum. Vid parkeringen har de nog ett par watt till, det räcker för att man från 15 meters håll skall se en skuggfigur till människa vid bilarnas skuggor. Men någon ishalka lär vi inte se, men väl känna!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards