Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Zkrivaren - 15 februari 2009 22:56

Jag fick just veta att någon väntar på min sista blogg för dagen, denna söndag. Imorgon är det följaktligen...måndag.


Jag har fått i mig under helgen att mina så kallade ICA-äventyr, är mycket uppskattad av alla läsare. Kanske därför få kommenterar, man är rädd att få ett salladshuvud, för personalen är snälla och de kastar bara rutten frukt på kunderna och bloggläsare avsedd plats.

Men jag är elak en, jag har trappat ner på berättelserna, men nu får jag väl fundera på hur jag skall trappa upp dem.


Söndagen blev ICA-löst, inget besök där, bara en härligt lång promenad, med oväntad hälsning av ett gäng duvor som plötsligt kom flygande och landade vid mina fötter. Tittade på mig, sedan fick jag gå. Kanske hade de träffat min hund på väg till sin himmel?


Nu skall jag natta och jag får ta och stoppa om en Zimpelz, för hon väntar så troget på...att läsa detta.

Väntar gör jag med på...någon.


Nattens musik är Pink Floyd och "Wish You Were Here"


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 15 februari 2009 22:17

Släpp fångarna loss... det är vår... Nädå, det är det inte, det är för fullpackat. Och kostsamt...?  

Fängelserna är fulla. Nu har USA hittat en lösning för att klara den desperata kostsamma situation... släpp ut fångarna. Finns många sätt att spara, men om detta är det mest smarta kan man fundera på. Sen kan man fundera på om det i längden sparar något alls, då en del kommer återfalla i brott. Nu kan 57.000 fångar ut i det fria

De kanske ska byta namn till fångersättare, så som f-k gjorde för de sjuka. En fånge ersätter en annan...

Nu kan vi bara vänta och se när Sverige tar efter detta ”fenomen”, eller varför ge dem något straff alls? De får ju knappt nåt, eller avkortas. Sen att det är på bekostnad på andra ”vanliga” medborgare är ju skit samma.

Det har vi ju märkt på psykvården redan. Där har de redan släppt ut och brottslingar som blivit dömda till vård är snart ute och rör sig fritt. Många psyksjuka är så dåliga att de inte inser själva, de kan inte tvångsvårdas. Ja, man förstår vilken värld det kommer bli.

Men Om detta kommer kanske de ska byta namn från fånge till fångersättare, så som f-k gjorde för de sjuka. En fånge ersätter en annan... Då uppstår inte problem med överbokade fängelser

En hårdare värld blir det... och en länk ni inte vill ha.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/webbtv/artikel_2469589.svd

Med detta lämnar jag er och fångarna loss... Rösta och kommentera gärna inläggen... De gör mycket...

Önskar alla en god natt. // Zimpelz...


Av Zkrivaren - 15 februari 2009 21:24

Det finns märkliga saker i bloggvärlden, och det är här som jag sett det, av alla de platser jag varit på.

Jag lade in en omröstning med en väldigt enkel och rak fråga:

"Kommenterar du blogginlägg?"


Svaren var lika raka, lika enkla...trodde jag. De är:

Ja, alltid

Ja, ibland

Nej


Nu har det inkommit tre svar varav ett är nej, och två är "Ja, alltid". Och det märkliga är att ingen har kommenterat, bara läst och röstat, att de alltid kommenterar blogginlägg.

Vad var det man inte förstod i frågan?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 15 februari 2009 16:06

En delikatess har gått i graven... Ja det är inte jag då, utan bohuslänsk delikatess, vilket inte heller är jag... Vet inte hur långt utanför socknen den levererades, men till mig gjorde den det. Tror de flesta har sina favoriter när det gäller mat... kanske inte männen lika mycket, de tar väl det första bästa, hopp-san...


Var i affären igår och skulle handla, gick till korvhyllan och hittade inte det jag ville ha. Ska väl säga att jag borde kommit ihåg då jag hört talas om konkursen sen för ett antal månar sedan, har väl förträngt det med, eller kan det vara så illa att jag varit ”borta” lika länge.


Nu stod jag där och fick ångest... vilken ska jag ta istället, jag vill ju inte det ska hamna i den gröna påsen för det inte smakar bra. Det var massor att välja på... Jag gick ifrån affären utan ”snoffe”... får se om jag är tuffare nästa gång.



Inga varmkorvar, inga Uddevallare, prinskorvar och sist men Inte minst... falukorven. Det var väl de jag brukar köpa vid olika tillfällen. Sen alla Rybergs falukorvar som fått resa långväga, blivit packade, medsläpade med bussar, bilar och flyg härifrån till Svalbard då mina barn inte har ätit annat.


Men ok, det blir ju massa mindre kilon i packning när man drar i fortsättningen.Jag kanske tom kan ta mindre resväska då jag fått klara mig med den plats som fanns kvar till mitt eget...


Så här stod det i Bohuslänningen igår: 

Facebookgrupp

Till stöd

För Rydbergs 

Mer än 1500 medlemmar i kontaktnätet har gått med i stöd-gruppen ”Bevara Rydbergsuddevallare”.

Gruppen startade i början av februari och sedan dess har tillströmmningen varit mycket stark.

 - Det är väldigt hedrande och nästan rörande att se detta engegemang, säger Rolf Rydberg, tidigare vd i Bohuschark AB.


Företaget tillverkade fram till december Rydbergs charkprodukter men begärdes därefter i konkurs sedan man drabbats av akut likviditetsbrist.


I internetgruppen pågår debatt och samtal om bästa Rydbergsminnet och vilka korvar som är godast. - Jag avlider snart av abstinens, skriver Magdalena Ryberg, känd från körslaget i ett inlägg.


Rolf Ryberg är förtegen om framtiden för främst korvklassikern Uddevallaren men låter ändå hoppfull.- Jag kommer inom kort, säger han till Bohuslänningen.


 

Bra när det uppmärksammas... Så nu är det bara vänta på att hyllorna här blir fyllda av det man vet vad de smakar igen. Eller så får de se till att sälja receptet så någon annan får chansen att göra dessa supergoda bohuslänska delikatesser. Hoppas det bara gäller korven, de gör många goda sallader också, men det förtäljde inte denna historia. Jag får "skrika" om det när jag vet...


Ha en fortsatt bra dag... och sköt om er, med eller utan ”snorre”...

Kram på er...// Zimpelz

Av Zkrivaren - 15 februari 2009 14:48

Idag tog sorgearbetet en ny vändning.

Jag fann det gamla hundhalsbandet min hund hade sönder en gång i tiden. Jag fann även en "gammal" klocka föreställande ett hundhuvud, dock ej schäfer, som en gång köptes på en loppmarknad, för hundens skull. Nu hänger allt väl synligt i bostaden. Det är mitt sätt att hedra min hund, som blev en trogen kamrat i 7,5 år.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 15 februari 2009 14:39

Efter en god lunch beslutade jag mig för att gå ut, för idag är det strålande vinterväder igen. Jag behöver träffa lite mogna damer folk, inte minst hundägare. Efter en timme i det fina vårliknande vädret med 4 plusgrader i strålande solsken, insåg jag att folk inte vågar sig ut. På denna timme då jag gick halva tätorten såg jag ca 8 personer.


Var är alla?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 15 februari 2009 13:06

år 2009 när:

1. Du av misstag knappar in en pin-kod på mikrovågsugnen

2. Du inte har lagt patiens med verkliga kort på flera år

3. Du har 15 telefonnummer till en familj på 3 personer

4. Du skickar e-post till dem som sitter bredvid dig

5. Ursäkten för att du har tappat kontakten med gamla vänner är att du inte har deras e-
postadresser

6. Du har jobbat vid samma skrivbord i 4 år men för tre olika företag

7. Din chef klarar inte av att göra ditt jobb

8. Din lunch består av rå fisk som du äter med pinnar

10. Du ringer familjen för att höra om de är hemma medan du kör in i garaget

11. All reklam på TV har en internetadress under

12. Du får panik för att du lämnat huset utan mobilen (som du inte hade de första 30-40 åren av ditt liv) och måste åka tillbaka för att hämta den

13. Det första du gör när du kliver upp på morgonen är att gå 'online' innan du hämtar kaffet i espressomaskinen

14. Du lägger huvudet på sidan för att le :)

15. Du läser detta och nickar och ler

16. Ändå värre; du vet precis vem du ska skicka detta mail vidare till

17. Du är för upptagen för att lägga märke till att nr 9 saknas i denna lista

18. Du scrollade upp för att kolla att den faktiskt inte var där

19. Och nu sitter du och ler åt dig själv

Ha en fortsatt bra dag!!! ... Zimpelz

Av Zkrivaren - 15 februari 2009 10:20

När alla hjärtan så lämnat mig åter i ensamhetens lugn i natt, kunde jag koppla av lite med mig själv och en tom säng som vanligt.

Ute härskade mörkret och kylan, det var minusgrader, det var tvåsiffrigt.


 I skidskyttet var det allt annat än tyst, det är ju VM! Och gevären avlossades för fullt i dagens jaktstart med svensk deltagande och vittring på medalj. Och efter en väl genomförd tävling blev det en medalj. Helena Jonsson tog medaljen av ädlaste valör, guld! Grattis Helena!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards