Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Zkrivaren - 17 februari 2009 23:04


Nya argument o tips!!!
 
-En vuxen kvinna är billigare att dejta. En
yngre kvinna kostar minst 12 öl, medan en vuxen kvinna
vill ligga med dig redan efter en kopp te.
 
-En vuxen kvinna kommer aldrig att anklaga  dig för att du utnyttjar henne.
Hon utnyttjar dig.
 
-Vuxna kvinnor är mer ärliga.  Vuxna
kvinnor kommer att säga att du är ett svin om du uppför
dig som ett.  En yngre kvinna säger ingenting, för tänk om
du skulle göra slut för att hon säger fel saker...
 
-Vuxna kvinnor tar inte över dina vänner och dina  intressen. De
har egna vänner och intressen.
 
-Vuxna kvinnor är synska.
Du behöver aldrig komma och erkänna att du har gjort
något galet. Det vet de redan.
 
-Vuxna kvinnor är erfarna.
De vet att efter 12 öl kan det vara lite vanskligt 'att
få upp den'. Yngre kvinnor behöver lite mer tid att
förstå det och du får använda resten av  natten till att
massera hennes ego med komplimanger.
 
-Vuxna kvinnor kommer aldrig att anklaga dig för att stjäla de bästa åren av hennes liv. De har någon annan redan stulit!
 
-Ja, jag  hyllar kvinnor över 50 av många orsaker.  Dessvärre kan
inte detta sägas om männen... För varje vacker, smart,
sexig kvinna över 50, finner vi en skallig, småfet typ
som sliter ut sig med en eller annan 20-årig servitris.
 
-Och till alla de män som säger:  'Varför köpa hela
kon när man kan få mjölken gratis'...
 
Här kommer en liten uppdatering:
 
-Nu för tiden är hela 80 % av alla kvinnor emot äktenskap.
Varför?

-För det är inte värt att köpa hela  grisen,
bara för att få en liten korv...
 OPS DÅ!!!



 
Ha De Gott... Vet nu att någon kommer efter och ger en hälsning från mig... om jag ine hunnit före... tänk vilka sengångare de finns, hmm.

Så jag önskar er en bra onsdag... själv har jag en del att ta itu med. Dock inte relationer mellan man/kvinna. Sköt om er...// Zimpelz

Av Zkrivaren - 17 februari 2009 22:51

Och jag är en bit ifrån sängen, gäspar och funderar på att lägga mig i den och fundera...hur det är att vakna upp med någon vid sin sida, som inte är ett djur utan en människa. Det var så länge sedan att jag måste tänka efter, det var med exet och redan då låg vi i vari sin säng med bord emellan.


 Är det nån mer än jag som saknat nåt? Eller snarare någon/några?

Just det, inte en rad från en zkriverska...om de nu inte är i råttformer. Skulle se ut det, en råtta med schyssta "rattar" och målade läppar, trippa fram och skriva.


Ute är det lite varmare, bara -6 grader.

För en tid sedan fick jag ett värmande plagg av en dam, hon tyckte jag behövde det, så jag inte förfrös ädlare detaljer. Kanske skall den skrumpna ihop av triststess?


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 17 februari 2009 21:04

"Är det så förbannat besvärligt att betala för sig?"


 Den frågan ställer sig Björn Ulvaeus i newsmill idag. Deta har fått många att reagera, även jag.


En cd kostar i handeln idag från ca 150 kronor och uppåt, men vad kostar den egentligen att tillverka? Inte speciellt många kronor.

Sedan går skivan från inspelninsdstudion via massa händer ut i handeln, och plötsligt är den svindyr. Därför att alla mellanhänder ska ha sin del av kakan. Detta får naturligtvis den enskilde köparen att reagera, och vissa - inte alla - tar sig fram på internet till t.e.x Pirate Bay och laddar ner sin musik. Billigt, snabbt och  enkelt.

Det är bara en hake med detta och det är att upphovsmannen, den som kom med idén, skrev musiken etc, inte får en spänn.

Det är som en datasnubbe skulle jobba häcken av sig 18 timmar dygnet för en smörgås i månaden.

Självklart måste vi betala för det vi får, men hur och till vilket pris?


En musiker jag pratade med idag, sa till mig att denne tror att cd-skivan snart är historia, att man kommer att ladda ner all musik från sajter på internet.


Att jaga den enskilde som kanske laddar ner 20 låtar imånaden, är egentligen ganska elakt om man ser till den enskilde, som kanske har taskigt med pengar. Men multiplicera det med miljoner, så blir det en avsevärd summa som försvinner.

Större är dock den som laddar ner 20 låtar i veckan eller mer.


Det ingen ens talar om idag är att det faktiskt kopieras cd-skivor friskt mellan ägare, där försvinner ju pengar också Säg att Kalle köper en skiva som hans 20 polare kopierar. CD-skivan kostar 150 spänn, vilket i exemplet blir 3.000 kr. Om ytterligare 10 gör så ökar summan osv. Och upphovsmannen/-kvinnan står utan ersättning.


Bättre tror jag, är att det finns ett antal utvalda sajter varifrån man kan ladda ner ett begränsat antal låtar per dator och dag mot en liten ersättning om 3-10 kr låten. Varje sajt har ett tillstånd.

Samtidigt bidrar sajten med en viss summa pengar, som kan dras in genom t.e.x reklam.

Och då skall även de sajter som saknar tillstånd att syssla med detta jagas och ställas till ansvar. Liksom de som kontinuerligt laddar upp/ner musik från dessa ställen.


Detsamma i stort gäller för dvd-filmer.


Det skulle vara intressant att höra vad du som läser detta anser, debatten behövs på saklig grund.


Till Björn Ulvaeus, vill jag svara att vissa är förbannat lata och snåla av olika anledningar, samtidigt finns det de som har en mycket dålig ekonomi, som är främmande för dig, som tar sin chans att få lyssna på sin musik gratis.


http://www.newsmill.se/artikel/2009/02/17/ska-det-vara-sa-forbannat-besvarligt-att-belata-sig


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 17 februari 2009 19:21

Nog för jag har varit med om många skilda bloggläsare, det har varit och är unga (under 15 år), lite äldre, myndiga, yrkesarbetande, studenter, killar, tjejer, män, kvinnor, pensionärer, svenskar, utlandssvenskar, icke svenskar, listan kan bli jättelång, men jag stoppar här, för nu tycks det ha kommit till en kategori...råttor!

Nog för att det finns mänskliga råttor med skyggt beteende, men jag skriver fyrbenta råttor.


Fast jag undrar om det inte är en ägare som vill ha lite PR, frågan är om det är ägaren som skall ha PR, eller de små råttorna, som jag tyvärr inte har på bild. De vill absolut inte bli fotograferade, uppges det till mig. Jag börjar undrar om de jobbar för SÄRÅ*, med underjordisk verksamhe. Deras uppgifter är att bla bunkra upp mat så det räcker vid fientligt övertagande av annat djur, företrädesvis katt. Men även noggrant visitera besökare, som mig. 

Jag kan tänka mig scenariot när jag ringer på dörren och någon öppnar dörren, dock inte råttor...tror jag.

Jag kommer in två steg, sså känner jag något som springer upp för mitt vänstra ben Fram till min i särklass bästa vän, som häckar i skrevan mellan benen. Nu blir jag orolig. Jag känner hur det kittlar till, inte av lust precis. Sedan fortsätter det nerför mitt andra ben och ut kommer en råtta, som undersökt mig...noga.


Undrar om jag kan under söka en dam så noga, utan att riskera livet? Kan ju säga att jag är en förvuxen råtta kanske..?


Men idag fick jag alltså veta av en råttägare att dennes råttor är mycket intresserad av min blogg, varför jag inte får skriva nedsättande ord om dessa djur.


//Zkrivaren med råttankar



SÄRÅ - Säkerhetsråttorna

ICA

Av Zkrivaren - 17 februari 2009 18:59

En temperatur på tvåsiffrigt under natten, ger en respekt när man skall ut, oavsaett tidpunkt. På morgonen var det kallt, men frågan är om det inte var kallare på eftermiddagen efter 16.

När jag kom ut i den friska luften var den väl kyld, sisådär -15 grader kändes det, när det var vindstilla. Termometern sa -2. Undrar om det inte är fel nånstans, t.e.x hos de som tjafsar om global värme.


Jag huttrade mig fram till ICA och möts av en trevlig kvinnlig personal, så nu börjar jag bli bortskämd med det, vilket jag fått höra på olika sätt, inte minst idag. Kanske var det därför jag fick två korgar varav en dundrar i golvet så vi nästan kolliderar. Dessbättre överlevde vi båda i munter ton och jag kunde ta mig framåt. Skulle ju bara ha mjölk, så det var spikrak kurs, efter en tvär högerkurva och lite hej o hå.

Kom att fastna vid dvd-filmerna på väg mot kassan och ställde mig och tittade lite. Plötsligt började stället att snurra, hade det fått eget liv, eller jag kilat vidare?


Svaret var inte lätt att se, förrän en liten tös sticker fram sitt huvud och berom ursäkt. Mamma var redan i kassan. Jag överlät stället till tösen och tog mamman gick till kassan och mamman, so lastade varor. Plötsligt kom den artiga flickan farande med sin kundvagn, som hon lämnade över.

Hon tittade på mig, och ga vett varmt leende, något hon säkert har nytta av i livet.


Vägen hem blev lite varmare i den bistra antarktiska kylan som råder här.

Inte så konstigt att antarktis krymper, kylan är ju här, på fel ställe.


//Zkrivaren med klapprande tänder

Av Zkrivaren - 17 februari 2009 12:39

Igår pratade jag med min vän Pyret, kompositören, musikern, sångaren, som nu är djupt involverad i HAIR, vars födelse för 40 år sedan i Sverige, Pyret var inblandad i.


Efter jubileumet förra året, kom man med idén att köra med en lite uppsättning om  1,5-2 timmar.

Den första föreställningen gick i Nacka, men publiken svek. Man diskuterade ytterligare än mitt i Stockholm, som blev av och fullsatt. En extra föreställning fixades och biljetterna sålde slut på 2 timmar.

Nu diskuteras ännu en föreställning i april, och kanske blir det en turné också, med härlig irländsk musik.

För den som är intresserad kan klicka i menyn till höger.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 17 februari 2009 12:36

Fotbollslaget hade förlorat med 7 - 0 och lagledaren stegade in till domaren. Han skakade hand med domaren och sa:
- En strålande match!
- Tycker du? sa domaren.
- Ja, absolut! Du skulle ha sett den!



Av Zkrivaren - 17 februari 2009 10:23

Jag tänkte spinna vidare på kommentaren jag fick sist igår kväll, den som "påstår" att drömmer gör de svaga...för en speciell dam då? Då är svagheten inget att skämmas över.


Värre är det ute. Vitt och kallt.Och zköna damer syns ännu ej till, råttisar, katter, hundar och människor, alla har de gått ide...nånstans tycks det.


I GT.se läser jag följande:

En autistisk kvinna i 30-årsåldern attackerade en femårig pojke i Västra Frölunda i går eftermiddag.
Kvinnan slog ner pojken från cykeln och sparkade honom i ansiktet.
Hon sitter nu anhållen misstänkt för försök till mord. 

http://www.gt.se/nyheter/1.1469077/kvinna-forsokte-morda-5-aring


Och jag undrar hur en sådan person är i skallen, och hur kan den ens få chansen att göra något dyligt?


Själv ska jag spana efter...nåt eller kanske någon?


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards