Alla inlägg under februari 2009

Av Zkrivaren - 25 februari 2009 18:46

Tumlaren


Det är helt otroligt att jag ska hamna i allas tankar och hjärna så fort det blir trubbel på trådarna.

 Varför tror dom att jag har lösningar på det som inte fungerar. Visst det kan ju vara en ära i sig att de vill ha råd och hjälp av just mig.

 Intensiteten blir så stor och det ringer konstant i telefonen, jag hatar att tala i denna uppfinning för mina armar och händer fixar inte att hålla luren längre stunder.


 Och jag känner mig lurad på ett vis för när inte problemen hopar sig så är dom borta, finitos banditos i vinden  så lustigt.


Men snäll som jag är så ställer jag upp för dom få vänner jag har. Och kanske är det så att dom kommer till mig för att få reda vad en uppriktig person tycker om saken.

Hyckleri och kappvänderi är inte min grej visst jag har många gånger fått bita både i sura äpplet och i grästet, är det värt det ? Ja är mitt svar.


Satt länge i går kväll och talade med en vän som i dagarna blivit uppsagd av sin sambo sedan 11 år, det är samma vän som i höstas gav mig ett mentalt svärdshugg genom märg och hjärta. Visst jag har varit ärlig och hon vet hur sårad och lessen jag blev, kontakten efter det har varit sparsam.


Jag är inte långsint men för den delen inte o sårbar, och även vänner kan göra STORA misstag och be om ursäkt vilket hon har gjort mer eller mindre på bara knän, fast det bad jag inte om.


Så här är jag nu som vanligt på stupets kant, varför blir det så att jag hjälper alla och ingen hjälper mig?? En bardomens förbanelse att man varit tvungen att fixa för att överleva, hjälpa syskon med skola och käk osv.


En tröst finns i etern där kan man tala med andra som har det minst lika bökigt som jag och dom är fler än man kan ana.

Så jag vill hylla alla vardagshjältar  och även mig själv, för jag tycker att jag är värd det. HURRA HURRA för mig och dej.


// zvalan


Av Zkrivaren - 25 februari 2009 18:21

Idag var det debatt mellan politikerna, de borgerliga som  skulle driva igenom Ipred-lagen, som kort innebär att det är möjligt för upphovsrättsägare att i domstol tvinga internetleverantörer att avslöja namn på kunder i vars datorer "nedladdning av viss omfattning" misstänks förekomma.


Hur stor omfattningen "viss" nedladdning är, blir upp till domstolarna att avgöra.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 25 februari 2009 16:06

In i det sista skapar den så kallade Ipred-lagen – lagen som ska göra det möjligt för upphovsrättsinnehavare att vända sig till domstol för att få ut uppgifter om misstänkta fildelare – en het diskussion.

I timme efter timme debatterade riksdagen idag lagförslaget. På ena sidan Miljöpartiet och Vänsterpartiet som anser att lagen är ett hot mot den personliga integriteten och gör det möjligt för skiv- och filmbolag att kräva hundratusentals kronor i skadestånd från privatpersoner.

På andra sidan står den borgerliga majoriteten och regeringen som anser att lagen är nödvändig för att stoppa olaglig fildelning.

– Den som skapar film och musik ska få med lagen få bättre möjligheter att ingripa mot intrång i upphovsrätten, sade justitieminister Beatrice Ask tidigare idag.


Nu röstar man om det.


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2518829.svd


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 25 februari 2009 16:00

En kvinna kommer in i klubbhuset efter en genomförd golfrunda och verkar vara helt ur humör. En gentleman i klubbhuset vill vara artig och frågar hur det har gått.
- Uruselt, svarade kvinnan. Men det beror nog på att jag blev getingstucken mellan första och andra hålet.
- Aj fan, svarade mannen, där som är så jävla svårt att få plåstret att fästa också...

Av Zkrivaren - 25 februari 2009 15:57

 Gladare gick jag från kiosken till ICA, det är inte långt emellan och varför inte ta allt i ett svep?


Jag skulle ha apelsiner som de säljer billigt, 9:90 kg. När jag kom fram stod Marie och fyllde på varvid min mun glappade till:
-Fyller du på åt mig? frågade jag.
-Du kan få en hel låda, blev svaret. Och det med ett leende.
Jag tackade för erbjudandet med hänvisning till priset skulle bli nåt jag inte tänkt mig.
Sedan avbröts vi av telefonen, kanske var det familjen som saknade henne, inte vet jag.

Nere i kyldiskarna hittade jag nästa personal, han stod och sorterade iblnad smör, margarin etc.
Nytt samtal där vi kom fram till att han är den kyligaste smörkillen i butiken. Så jag fann det bästa att gå innan jag halkade

I kassan väntade Marie på mig, först välkomnande sedan sista biten vid kassan, och jag kunde inte låta bli att nämna det. Hon är alltid lika glad och aldrig svaret skyldig. 


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 25 februari 2009 15:30

Så har man tagit sig tillbaka hem igen, efter ne minst sagt rolig promenad.


Jag har blivit del i ett spelgäng, otroligt lagligt sådant för vi spelar bara på Lotto.

Idag var det min tur att lämna in kupongen, vilket skulle bli överaskande kul.

Jag travade ner till kiosken och gick in i spelbåset, där jag tog första bästa kupong och kladda på den...massor av kryss.

Sedan fram till kassan där jag som vanligt numer får en mycket bra service. De vet, oavsett vem som står där, vad service är.

Och naturligtvis lovades jag allt utom vinst. Fast jag sa åt killen att du lär se om jag är gladare nästa gång jag kommer.

-Hur då? Du är ju alltid glad, blev svaret.


Jag tackade glatt och gick ännu gladare därifrån till ett annat ställe...i kommande inlägg.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 25 februari 2009 10:41

Jag vaknade idag med en svår värk i ryggen, inte kul alls och det gick inte att röra på sig mer än yttersta nödfall. Och hur jag hade sovit, i vilkenm ställning törs jag inte ens ge mig in i att beskriva, men ont hade jag, och har ännu.


I Eskilstuna började stadshotellet att brinna, och portern gjorde en hjältes insats.


Nattportiern på hotellet agerade blixtsnabbt när branden startade.
När larmet gick sprang hon runt bland hotellrummen och bankade på dörrarna för att varna gästerna.
- Hon gjorde precis som hon skulle, säger Irja Bäckström, vd för Stadshotellet till Expressen.se. 


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1478619/nattportiern-raddade-gasterna

Eskilstunas egna hjältinna!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 24 februari 2009 21:04

...är det inte riktigt än, men det blev en övergiven kväll i kväll. Alla hade plötsligt nåt att göra utom jag.

Det känns motigt, kallt och bedrövligt.


Efter en dag i fint väder, positivt tecken, så kom bakslaget på kvällen. Inte kul, men jag vet fler som inte har kul heller och till de, fast jag vet inte hur mycket det uppskattas, kanske bäst att dra nån nåt över sig och bara ligga tyst och få tiden att gå, det som är kvar av tisdagen.


I Stockholmsförorten Hagsätra har nyligen skottlossning ägt rum mellan en man och polis, rapporteras det. Mannen är skadad och ambulans på väg.


http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1478141/pistolman-skots-av-polis-i-t-banan


På väg, är jag också, nånstans.


Lev väl!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards