Alla inlägg under februari 2009

Av Zkrivaren - 24 februari 2009 17:08

Gamla mor Agda på ålderdomshemmet satt och bläddrade i en porrtidning.
Agda var senil och över 90 år.
En dag när Agda bläddrade i porrtidningen kommer en sköterska in, Agda som inte förstår alla ord  frågar sköterskan:
-Vad är en manslem för något?
Sköterskan visste inte vad hon skulle säga,  o inte ville hon tala om vad det var för något så hon drog till med:
-En manslem är en fin slips
- Aha, säger Agda och läser vidare.
Efter en stund kommer det en fråga till:
-Men vad är kåt då?
Nu blev sköterskan verkligen bekymrad, hur skulle hon beskriva det?
Hon drog till med:
-Det är när man är uppspelt och alldeles röd i ansiktet.
Agda var nöjd med svaret. Men hon hade en liten fråga till:
-Men vad är en bordell då??
Bordell, sa sköterskan, det är en helt vanlig samlingssal, som den här.
Agda läste vidare o var nöjd med svaren.
 
Nästa dag var det söndag och som vanligt kom prästen till ålderdomshemmet för att hålla gudstjänst.
Först gick prästen runt och hälsade på alla pensionärerna.
Prästen, som nyss hade blivit prästvigd, hette Albert,
var rödhårig och hade fräknar.
Naturligtvis var även prästen finklädd med kostym och slips.
När han kom till in till Agda blev hon alldeles till sig när hon fick syn på Alberts fina slips.


Agda utbrister:
-Vilken fin manslem prästen har!
Albert, som hade väldigt lätt för att rodna och dessutom var blyg, blev alldeles illröd i ansiktet.
Agda tittar på honom o utbrister:
-Inte behöver du bli kåter för det...
Då fick Albert nog och utbrister:
-Var har jag hamnat egentligen?
-Det här, säger Agda , det här är en helt vanlig bordell...

Av Zkrivaren - 24 februari 2009 14:21

Jo, det blev väl lite mer gjort i tvättstugan.

Fyrtiofem minuter senare var jag nere igen, men för tidig för en gångs skull, och tur var det. För när jag väntar på en maskin skall stanna, kommer en snygging till och skall boka tid. Bara att njuta av utsikten, innan hon ser mig och säger hej. Då hade jag kunnat glömma tvätten en stund, men hon hade bråttom iväg, hon hade ju sett mig;-)


Nu vet jag var pinglorna håller hus i alla fall...i tvättstugan.

Kanske man ska tvätta oftare, för att njuuta av...utsikten?

Fast mer fast utsikt är att föredra.


//Zkrivaren i språnget

 
Av Zkrivaren - 24 februari 2009 12:19

Efter en del "skrivbordsjobb" var det dags för tvättstugan. Jag hade laddat ner tvätten i väskan igår redan och gick lungt till tvättstugan. Jag hade några minuter till godo.

När jag kommer dit håller en dam på med att sortera sin tvätt från de andra maskinerna.


Jag går fram till "mina" och börjar slänga in tvätt i första maskin. När jag skall ta den andra  ligger tvätt kvar, en bh av model stor. Mmmm...innehållet verkar ju bra, tänkte jag. Och avbröts av damen spm, menade att jag kunde ta ur det. Men jag var ju fem minuter tidig och ville ju se vem som har så stora sötnoar dolda för mig.

Vi kom överens om att jag kunde ta hennes maskiner, då hon kört när det varit tomt, men bokat från 12.


Jag hann lasta klart i maskinerna, då kom damen, en pingla, och trodde nog hon blev utskälld av damen, som var barsk i rösten. Det gamla gardet alltså.

Själv sprang jag upp efter rätt nyckel för att blockera rätt maskiner, nu när jag bytt. PÅ ägen ut kom den stackars pinglan med all tvätt i famnen, en liten dotter och en liten hund, som bara skulle hälsa på mig. Som vanligt med hundar alltså. Och det var en go en, han lämnade verkligen tassavtryck på mina nytvättade vita byxor, men vad gör det, jag har ju tvättstugetid fem timmar framåt.


Kanske jag skulle bju på fika?


//Zkrivaren i tvättagen...bland annat.

Av Zkrivaren - 24 februari 2009 09:59

I Dagens Industri slås SAAB upp stort igen, och det är positiva nyheter.


"Samtidigt som Saab kämpar för sin överlevnad kommer stöd från oväntat håll. Det är entusiaster och bloggare i USA som startat en kampanj för att förmå den svenska regeringen att gå in med stödpengar.

Alla udda bilmärken har sina hängivna entusiaster. Saab, som i USA är ett udda bilmärke, är inget undantag. Några av de mest spridda bloggarna är fulla av uppmaningar till den svenska regeringen att ge GM de pengar de behöver för att rädda deras älskade biltillverkare. "


Det verkar som om det inte är bara bilföretag, tekniker och annat branschfolk knutna till fordonsindustrin, som lämnat eller lämnar Sverige, även bloggande stöttepelare har gjort det. De vågar öppet skriva om sitt stöd för SAAB:s överlevande.

Undrar varför svensken är så mjäkig då och struntar i SAAB, ett svensk bilmärke, som borde varit det hela tiden.

Men de kommer väl med kommentaren att detta är bara en ny fälla gillrad av GM. Låter bekant...


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 24 februari 2009 09:34

Kronprinsessan Victoria, 31, och Daniel Westling, 35, ska förlova sig, enligt initierade källor till Expressen igår kväll.
Statsminister Fredrik Reinfeldt ska redan ha informerats av kungen.
- Förlovningen blir officiell i dag vid konseljen på Stockholms slott då övriga ministrar informeras. Kung Carl Gustaf, drottning Silvia och kronprinsessan Victoria har anmält att de ska vara med på konseljen, säger en person med insyn i statsrådsberedningen till Expressen.


Nu har alla tidningar såväl veckopressen som kvällstidningarna nyheten att det är kunglig förlovning på gång. Kronprinsessans kärlek till sin Daniel har överlevt i nära 7 år, och nu har de kunglig välsignelse också. I helgen informerades statsministern vid ett påkallat möte.


Jag får väl säga ett kungligt grattis till det lyckliga paret!


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1477060/i-dag-blir-victorias-forlovning-officiell


http://norran.se/nyheter/inrikes/article251689.ece


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2512055.svd



//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 24 februari 2009 09:11

Att lägga sig och sova innebära att man inte vet vad som kommer att hända. För min del blev det en natt i mardrömmarnas tecken. De avlöste varann och vid 04 funderade jag på att gå upp. Nu blev det inte så. Några timmar till i sängen blev det med orolig sömn. Hoppas tisdagen som dag blir bättre för mig och alla besökare.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 24 februari 2009 00:10

Jag fastnade i mitt skrivande och tiden rann iväg. Bloggen kom i kläm, men här är jag nu igen.

Efter chatt på msn med folk med humor, avslutades den lite mer seriöst, varmt och fint, och det på en måndag. Måtte veckan bli så här fin! Möjligen lite fler kommentarer av läsarna kanske? ;-)

 

Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 23 februari 2009 20:40

Jag påpekade en miss i en offentlighet i msn hos en i min lista, en dam. Hon skickade mig denna bild. Tolkningen är valfri för besökaren. Själv undrar jag vad familjen säger? För de vet säkert inget, då vore det ingen familj längre, eller så har alla man som kvinna, högt i tak.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards