Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Zkrivaren - 19 februari 2009 22:03

Sexbedragere på nätet...

Som "Lurar" män???... De flesta har völ hört talas om scamming, nigeriabrev, där de sitter och skickar bilder ¨snygga tjejer för att sen kunna lura. Jag har själv fått äran att få ett sådant brev på min mail...

Jag vet inte ens om jag vill skriva vad jag tycker, men troligen kan jag inte låta bli att skriva något. Jag kan inte säga det är bedrövligt en gång.

De män som går på detta tycker jag får ta konsekvensen.

Är sex så viktigt att de gör var som helst. Män lämnar t.o.m ut sina kontouppgifter för lite porr... då kan de faktiskt skylla sig själva.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2494617.svd

Nu hoppas jag det kommer någon och "pötter" ner.

Sköt om er. Önskar alla en god natt...// Zimpelz...

Av Zkrivaren - 19 februari 2009 21:59

"...tröttheten, tomheten och oron på plats, bara Ågren saknas..."

Så skrev jag i förra inlägget, och magen som då krånglade, har blivit lite gladare. Ågren kunde inte komma, han skickade en ragata från Östergötland, min tredje på några månader.

Och det finns en röd tråd här, de gillar inte vad jag skriver i bloggen!

Alla tycker jag skriver fel. Jag får inte skriva hur som helst för östgötska kärringar tydligen. Jag får inte vara positiv, negativ, arg, ledsen, glad etc. Faktum är att jag får vara...ingenting, om de får bestämma.

De får inte bestämma!


Tur att det finns kvinnor av trevlig modell i övriga Sverige, som är i majoritet! Även om jag knappt ser dem, kanske måste komma på oväntat besök, få stekpannan på tån, kaffet i ansiktet och vända åter? För jag är inte så mycket för evig väntan på inbjudan. Är väl lite...otålig kanske.


Jag är absolut frusen, så elementen går, extra element går och jag...sitter.

Snart ska jag ligga, tänka på en go kvinna, krama kudden och hoppas att jag...drömmer gott.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 19 februari 2009 19:34

Nu är tröttheten, tomheten och oron på plats, bara Ågren saknas.

Magen bråkar också. Börjar kännas nedstämt och mina inlägg här blir lite färre än vanligt. Inte uppmuntrande men uppriktiga.

Folk är sjuka, förkylda, hostar, magen bråkar osv. Det är inte bara finans- och bilkris, det är även sjukdomskris.


 //Zkrivaren

Av Zkrivaren - 19 februari 2009 16:49

Risk för långt inlägg!!! Och det enda ifrån mig... Då det är svårt uttrycka allt  med ord men gör ett försök.

 

Skulle skrivit om detta igår men mina känslor kom i olag och visste det skulle bara bli en massa svordomar, finns risk det kommer här med.

 

Jag har skrivit om utsatta barn tidigare, om dåtid och hur det än idag fortsätter. Ligger några inlägg under barn i högerspalt.

 

Idag pågår en utredning om dåtidens fosterhemsbarn/ adoptivbarn... men de som mår dåligt i sina ”biologiska” hem finns inte med. Här gör de alltså en utredning och utelämnar den grupp som Louise suttit i... Den är inte lika viktig. Vad säger detta, kan det vara så att av de 250.000 barn som har varit inuti socialsvängen vara de flesta av barnen? Nu ska man ju inte göra skillnad på barn och då sitter de i statens utredning och gör... just det. Det bevisar att barn inte har lika värde... inte ens i samhällets toppar. Men den kanske kommer då de med ”biologiska” föräldrar får sin chans komma till tals...

 

Jag har många gånger skrivit att det som hände förr återupprepas idag, kommer göra, att det inom socialtjänst är komplett inkompetenta att inse vad som händer barnen. De har inte egen erfarenhet hur illa det kan vara utan har suttit och läst i böcker... det räcker inte!!! Många är för unga och ingen livserfarenhet av hur det är att leva under dåliga hemförhållanden och de som är äldre som borde ha lite erfarenhet... skäms på er!

 

Sådan som skett/ sker ska inte få hända ett enda barn innan man ser över sin organisation. Ett fall är ett för mycket!!!

 

Sen då skola reagerat att bolla tillbaka att det är skolans allvar. Att skylla över på någon annan är ett stort dilemma. Man tar itu med och arbetar tillsammans i en sån allvarlig fråga som barn.  Det är allas våra barn värda. En dag ska dessa barn vara de som tar över och vi vuxna som svikit kommer inte vara viktiga för de som varit utsatta på ett eller annat vis... jobba för att vi vuxna ska ha det bra. Det brukar oftast slå tillbaka...

 

Lyssnade på Maria Larssons uttalande efter hon sett filmen om Louise, där hon sa hon tyckte det var roligt att se det hade gått så bra för henne. Hon sa också att hon var så förståndig och vuxen... Om vi nu ska dra detta så är det inte konstigt. Hon har ju tvingats bli vuxen... mot sin egen vilja.

 

Med det jag själv upplevt så är man inte vuxen vid 18, man borde få vara ungdom och leva ut den. Men man söker på något vis vuxenlivet fort, för man har varit vuxen länge och tagit hand om sig på sitt ”eget” sätt. Det ser man även hos Louise... förlovad, ska snart gifta sig. Nu är det bara hoppas att hennes ”svärföräldrar” kan hejda ungdomarna så de hinner få ha sin ungdom, få leva klart, hinna få utbildning innan de bildar familj med egna barn. Tror nog vi alla är överens att vara 18 är för ungt. Familj kan inte kompensera känslomässigt det man missat som barn. Den kärlek och omvårdnad man missat går inte få på annat sätt.


Man kan undra vad kommun tänkte på när de inte ville betala skadestånd som begärdes... Vad är 1,2 millioner mot en missad barndom, även fortsättning av ett barns liv. Vad tänkte advokat på? 200.000 blev uppgörelsen... Ett hån. Missad barndom kan inte kompenseras i pengar, men visst hade livet blivit lättare framöver för Louise. Sen om pengar och skadestånd är det som ska får upp ögonen för problemet som finns... ska skadestånd vara x-antal millioner. Pengar kan göra mycket då inget annat hjälper, de svider att punga ut.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1162523.svd

 

Många anmälningar blir inte blir inte registrerade? Mycket anmärkningsvärt...

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_2388295.svd

 

Nu är chansen minimal att Louise läser detta, men jag vill rikta mig till henne och andra som far illa idag.


 Hej Louise...(och andra i samma situation)

Först vill jag önska dig allt väl i livet, men det kommer inte alltid bli en dans på rosor. 


Jag är helt övertygad du har en framtid eller snarare, jag vet... men ha inte för bråttom. Du har tid på dig... Ta all hjälp du kan få idag, inte bara av ”läskunniga” utan även av de som har erfarehet, hur jobbigt du än tycker det är, så du inte vaknar upp vid +50... och inse att det behövts hjälp då. Man kan inte vrida tiden tillbaka... Ditt liv blir bättre av det i framtiden. 


Gå inte snabbt in i den verkliga vuxenvärld, din barndom kan du inte få tillbaka men ta dig tid att få ha din ungdom idag... och få en bra utbildning innan familj...  


Jag hoppas du ser till all utbilda dig till något som kan hjälpa de barn som idag växer upp, den dag då du orkar. Du har ”resursen”, (verktyget) och får du utbildning på det kommer du att lyckas bra. Du har erfarenhet och kommer se när någon far illa då man känner kontakt med på ett sätt som ingen annan har.  


Man känner igen en av ”familjen”, det kallar jag de som farit illa på ett och samma sätt, symtom är inte lika men biverkningen, det är den man känner igen. Du har en förmåga att göra något bra av ditt fortsatta liv... hjälpa andra en dag. 


Jag håller tummar och tår för att det kommer gå bra, men var medveten det kommer nedgångar genom livet. Man kan inte glömma och man ska det inte heller, för då har man förträngt och det är inte bra. Den dag då du har egna barn har du din erfarenhet med dig, du vet vad du inte vill utsätta dem för, samma med andras barn. Så glöm inte... 


Jag hoppas en dag du kan återta kontakt med dina syskon. Det är det ”biologiska” man kommer ha kvar när allt annat är borta. Men låt det ta den tid som behövs, du måste må så bra du kan själv först innan du möter ditt gamla liv... 


Med risk att jag låter som en moraltant, vilket jag inte är. Jag har lite” egna biverkningar” bara, av min barndom. Känslan att bli så oerhört sviken av de vuxna...


Ha ett så bra liv du kan och sköt om dig...

Många kramar, en som var med ”förr” om än inte lika illa...

 

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2486153.svd

 

Med risk att jag inte kommer till slut på vad jag tycker om ämnet utsatta barn slutar jag nu. Jag skulle kunna bli sittandes länge...

 

Även om jag hoppas, men inte tror, att det aldrig kommer hända igen. Barn Får inte fara illa på något sätt... Det Får aldrig gå så långt som i detta fall. Det Ska aldrig hända igen...

 

Vi vuxna måste vara mer uppmärksamma, myndigheter får inte sitta med skygglappar, inte vara omedvetna och skylla ifrån sig. Skola och dagis Måste se till att socialmyndigheter lyssnar... och Gör för helvete något innan det är försent!!!

 

Önskar alla en så bra ni kan ha...// Zimpelz...

Av Zkrivaren - 19 februari 2009 12:21

Igår skrev jag om SAAB, och den obetydliga insats som Maud Olofsson gör. Om hur det slår mot anställda, nåt hon inte tycks ha en aning om i regeringskansliets och sin goda inkomsts värld.

http://zkrivaren.bloggagratis.se/2009/02/18/1404477-det-jaser/


Idag tar GT upp samma sak, fast mer i detalj, och då ser man att bara SAAB kostar i runda tal i löner 3,2 miljoner kronor varje månad. Vilken hög med skattepengar är inte det, samt avgifter. Skattemedel som Maud förkastar, och Reinfeldt stödjer henne och ingen av dem har varken anställningsproblem eller SAAB i sin ägo, antar jag.

Det är dags att kunna avsätta politiker, ge dem samma val som arbetrna på golvet hos SAAB och andra får av dem. Det är dags att låta Reinfeldt, Olofsson och övriga, att få känna på det som deras väljare idag får.

Låt dem gå arbetslösa, ha det ekonomiskt dåligt ställt, och ge dem inte en chans till nåt, precis som de gör nu.

Då först kan vi få politiker som förstår. Och detta gäller även den rödgröna röran.


http://www.gt.se/nyheter/1.1471196/sa-drabbas-sverige-av-krisen


Det är nog dags att sluta betala skatt, för pengarna tycks ju inte användas med förnuft ändå.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 19 februari 2009 12:00

Närhelst dina barn är utom kontroll, kan du finna tröst i det faktum att inte ens Guds makt inbegrep hans egna barn. Efter att han hade skapat himmel och jord, skapade han som vi ju alla vet människan, Adam och Eva. Det första han sa till dem var:
- Nej!
- Vaddå, nej? svarade Adam.
- Nej, du får inte äta den förbjudna frukten! sade Gud.
- Förbjuden frukt? Har vi förbjuden frukt? Eva! Vi har förbjuden frukt!
- Va? Det har vi väl inte?
- Johoo, det har vi visst det!
- Ät inte den frukten! sade Gud ånyo.
- Varför inte då då?
- För att jag är er Fader och jag bestämmer! sade Gud, och undrade samtidigt varför han inte hade slutat skapa när han hade gjort elefanterna.
Några minuter senare såg Gud att barnen tog en fruktpaus, och han blev arg.
- Sade jag inte till er att ni inte fick äta frukten? frågade ur-föräldern.
- Mmmm... mumlade Adam med munnen full.
- Varför gjorde ni det då?
- Vet inte... svarade Eva.
- Det var hon som började!! skrek Adam.
- Nähää, det var det inte alls det!! gapade Eva.
- Johoo!
- NÄHÄÄ!!
Nu hade Gud Fadern fått nog av barnen, och bestämde sig för att straffa dem båda. Straffet skulle bli att Adam och Eva skulle få egna barn, därmed skapade Gud ett mönster som står sig än idag.
Det finns en liten tröst i den här historien:
Om du med mycket möda och stort besvär har försökt lära dina barn sunt förnuft, försökt ge dem den visdom de behöver i livet, och de ändå inte har tagit till sig något av detta, bli inte nedslagen - om Gud hade såna bekymmer med sina barn, varför skulle du klara av det?

Av Zkrivaren - 19 februari 2009 11:30

Efter gårdagskvällens spingande i ekorrhjulet, har det fortsatt under natten, fast jag sov. Men när jag vaknade så var det där igen. Inget känns riktigt bra och snön utanför mitt fönster tycks håna mig.


Det blikr väl en av dessa dagar, som vi alla har mer eller mindre av.

Det blir att spotta i händerna, dock i medvind, och få den fastfrusna ändanur stolen och slita på, både här och annanstans.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards