Alla inlägg under maj 2009

Av Zkrivaren - 19 maj 2009 10:43

Gamle Henriksson körde omkull på sin moped och brakade rätt in i ett trästaket så at spjälorna rök. När han vaknade upp på sjukhuset fick han titta på en röntgenbild där hans brutna revben syntes. Henriksson misslynt:
- Jaja, spjälstaketet känner jag igen, men var fanken är mopeden?

Av Zkrivaren - 19 maj 2009 10:07

Svininfluensan, den Nya influensan, sprider sig som en löpeld och väntas komma att slå mot Sverige, precis som en vanlig influensa. Socialstyrelsen ahr dock beställt hem 9 miljoner doser vaccin.


Nu söks dock 50 resenärer som har flugit med ett flygplan i fredags från New York för resa till Asien med mellanlandning i Sverige, ombord fanns en smittad person.

Enligt WHO var den insjuknades symptom kraftiga, varför de kontaktade Socialstyrelsen som nu alltså vill komma i kontakt med de svenska resenärerna.

- Vi vill informera dem som var ombord att de ska kontakta sjukvården om de uppvisar några symptom, säger Anders Tegnell, chef för smittskyddsenheten vid Socialstyrelsen.


//Zkrivaren


Av Zkrivaren - 18 maj 2009 23:38

Den 15-åriga Malin Persson från Arvika, har hittats välbehållen i Göteborg, uppger media i kväll.


För egen del är jag också välbehållen och väldigt trött, så jag önskar alla besökare en god natt och en trevlig tisdag!


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 18 maj 2009 18:55

Brittiska tidningar har den senaste tiden tävlat om avslöjanden om hur parlamentsledamöter skott sig på skattepengar och hur misslyckade bankirer fått fantasibelopp i avgångsvederlag.

Ilskan över bonusar och guldkantade pensioner för eliten är lika stor där som i många andra delar av världen.

Men Brian Burnie är annorlunda. Han började arbeta som springpojke vid 15 års ålder och har byggt upp en stor förmögenhet. I dag, när han närmar sig pensionsåldern, driver han ett av nordöstra Englands lyxigaste hotell.


Burnie vill dö utblottad, fattig som man bara kan bli. Samtidigt drömmer vi andra om att bli rika, ha pengar till åldeerns höst som pensionär, nu i synnerhet när det skärs ner på pensionerna.


Sitt lyxhotell vill Burnie sälja och skapa en fond ur man kan ta pengar som går till kampen mot cancer.


http://www.dn.se/ekonomi/mangmiljonar-vill-do-utblottad-1.869124


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 18 maj 2009 15:26

- Doktorn, jag har ett problem. Jag känner mig krasslig och depressiv.
- Du kanske borde dra ner lite på drickandet.
- Jag har aldrig rört flaskan.
- Då borde du sluta röka.
- Jag röker inte.
- Du borde inte vara ute och festa och flirta med fruntimmer så mycket.
- Jag har aldrig rört en kvinna.
- Jaha, i så fall — ta en öl, lär dig röka, gå ut och festa och skaffa dig ett par fruntimmer!

Av Zkrivaren - 18 maj 2009 09:37

Är du blyg och inte vågar ta kontakt med tjejen/killen du ser en bit bort?

Snart kan det vara ett minne blott med hjälp qav en application i din mobil, som går ut på att den känner av alla inom en radie av ca 50 m och du får upp en lista på ala mobiler inom avståndet...inkl bild! Sedan är det bara att flirta på.

Det jag personligen har lite svårt att fatta är hur programmet fixar bilden på damen jag är intresserad av?

http://www.dn.se/webbtv/ekonomi/flirta-med-mobilen-1.868311


I Skärholmen söder om Stockholm, levde en våldtäktsman rövare under natten till idag. På tjudo minuter hann han med tre olika våldtäktsförsök, med betoning på våld. Han slog ner kvinnorna som alla fick skador. Våldtäktsmannen lyckades dock inte i sina tankar att fullborda våldtäkten då kvinnorna gjorde motstånd.

Mannen greps vid det tredje våldtäksförsöket.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1573107/overfoll-tre-kvinnor-pa-tjugo-minuter


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2912419.svd


Vad gör du när du är kissnödig och int4e har tillgång till toalett, blåsan blir bara värre och behovet större? Kanske gör du det ute liksom många andra. I Skåne blev 377 bötfällda för att som det heter, urinerat på offentlig plats. Det är 150 fler än året innan. För den som fälls för detta brott får betala 800 kronor i böter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5169032.ab


Tre bilder av verkligheten av idag, tre sidor av vad som sker i Sverige.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 18 maj 2009 08:50

Ja nu har en ny vecka börjat igen.

Och vad kan de ha att ge mig , Ja hoppas mycke kul.

Men mycke är ju min egen inställning.

Ska ialla fall klippa håret och ev kommer mitt barnbarn någon dag.

Ja och så regnar det ute tur att man har tak över huvudet ialla fall.

Ja sedan är ja ute efter en bättre beg. bil . Det behövs i detta avlånga

land . Och nu ska de ha mer betald för att åka buss med.

Ja straffa oss som har sämre ställdt , så nu kostar det mig ca 42 kr att åka enkel resa till sjukgymnast . Ja 2 ggr i veckan 168 kr för bara försöka må

bra . Sedan 60 kr varje gång jag ska vara där . Och sedan all tid att vänta på bussen . Ja någon ska straffas och det ska vara vi med pen. , arbetslösa , sjuka och ungdomarna . Ja sparka på oss det är lättast så.

Men sedan ska EU folket ha min årsinkomst i mån. Ja vad gör de som ska vara så mycke så de ska ha sådan lön.

Ja visst ska de ha betalt , men tänk tex en syrra eller en läkare .

Tycker de har en ganska bra lön , men de gör ju något viktigt för sin lön.

Och så är det ju frivilligt . Ja men deras lön är ju bara en bråk del av vad EU folket får . Jag blir så less på att vi vanliga ska bara ha mindre och vissa ska ha bara mer och mer . Synd att man inte har ork annars skulle man ta och starta ett nytt parti . Nej nu ska jag ta hand om dagens arbete .


// zladdertackan

Av Zkrivaren - 17 maj 2009 22:22

Helgen är slut och en ny vecka väntar, för vkissa en kul vecka, andra mindre kul, kanske några kommer att ha ledigt osv.

Jag hoppas att helgen har varit bra för dig som besökare och att kommande vecka skall bli en trevlig vecka.


Lev väl!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards