Alla inlägg under februari 2009

Av Zkrivaren - 17 februari 2009 12:39

Igår pratade jag med min vän Pyret, kompositören, musikern, sångaren, som nu är djupt involverad i HAIR, vars födelse för 40 år sedan i Sverige, Pyret var inblandad i.


Efter jubileumet förra året, kom man med idén att köra med en lite uppsättning om  1,5-2 timmar.

Den första föreställningen gick i Nacka, men publiken svek. Man diskuterade ytterligare än mitt i Stockholm, som blev av och fullsatt. En extra föreställning fixades och biljetterna sålde slut på 2 timmar.

Nu diskuteras ännu en föreställning i april, och kanske blir det en turné också, med härlig irländsk musik.

För den som är intresserad kan klicka i menyn till höger.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 17 februari 2009 12:36

Fotbollslaget hade förlorat med 7 - 0 och lagledaren stegade in till domaren. Han skakade hand med domaren och sa:
- En strålande match!
- Tycker du? sa domaren.
- Ja, absolut! Du skulle ha sett den!



Av Zkrivaren - 17 februari 2009 10:23

Jag tänkte spinna vidare på kommentaren jag fick sist igår kväll, den som "påstår" att drömmer gör de svaga...för en speciell dam då? Då är svagheten inget att skämmas över.


Värre är det ute. Vitt och kallt.Och zköna damer syns ännu ej till, råttisar, katter, hundar och människor, alla har de gått ide...nånstans tycks det.


I GT.se läser jag följande:

En autistisk kvinna i 30-årsåldern attackerade en femårig pojke i Västra Frölunda i går eftermiddag.
Kvinnan slog ner pojken från cykeln och sparkade honom i ansiktet.
Hon sitter nu anhållen misstänkt för försök till mord. 

http://www.gt.se/nyheter/1.1469077/kvinna-forsokte-morda-5-aring


Och jag undrar hur en sådan person är i skallen, och hur kan den ens få chansen att göra något dyligt?


Själv ska jag spana efter...nåt eller kanske någon?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 17 februari 2009 10:22

Vaknad upp denna morgon och får höra på nyheterna om att en kvinna valde bort en flicka för att hon vill ha en pojk. Nu tror jag inte hon var ensam i det beslutet, det finns ju en fader också...


Måste säga det är för dj-ligt att detta får finnas. Det är ju så man hörde det gick till i Kina. tänk att det ska gå så långt i vårt land. Säkert i flera andra länder också, kan vara så illa att det kommer in här med invandringen, men vilket som, vi vill inte ha det här, i alla fall inte alla. Hur kan någon ens tänka tanken att abortera bort fel kön.


Jag är själv inte för abort, inte i mitt liv, men jag anser andra får göra som de vill. Det är deras val. Jag anser det finns många sätt för att inte bli med barn, skydda sig, och om det nte räcker finns det många barnlösa som skulle vara lyckliga att få ett barn. Vet det är ett gammaldags sätt att se på det men jag står för det.


Sen är jag medveten om att det finns orsaker som är befogade att ta bort barn... sjukdomar är ett av dem. Man vill ju inte föda ett barn som föds med långt lidande, men det är för barnets skull!


Men det valet denna kvinna gjort, finns inga ord för. Vad spelar det för roll... vilket kön? Sen att hota sig till för att få reda på... Hur flata har vi blivit i Sverige?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2475683.svd

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1893305.svd


Nä, se till att få till vattentäta lagar i detta fallet som nu uppdagades... jag tror nu inte det är det enda. Utav någon konstig anledning finns det de som tycker att den förstfödde ska vara en son...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2478445.svd


Önskar er en bra dag... hopp-as den blir bra...// En upp-rörd, Zimpelz... Lycklig mamma till 3 döttrar...


Sa jag god morgon? Nä, de missade jag nog... så God Morgon!


Av Zkrivaren - 16 februari 2009 23:29


Jag ser ju vad föregående har i sänga... å vad får jag... om jag vill ha?


Inte mycket att sukta efter, men en del Är då födda med guldsked i mun... Nu dra drar jag in i min säng helt allena och hoar hela natten. Där kan han sitta och hoppas vänta...

Önskar er alla en goer natt...// Zimpelz...

Av Zkrivaren - 16 februari 2009 22:49

En sjundedel av veckan är snart slut. Kylan tränger genom väggarna och ögonlocken är tunga efter att JB, varit här och kastat sand. Jag tycker han kan kasta det på isen på gården istället, där jag höllt på att sätta mig.

Och kanske är jag så trött nu att jag ser i syne, men jag tycker att jag har en förtjusande dambloggerska i bingen..?

Bäst jag kollar närmare, får inte missa det tillfället.


Nattens musik: Jim Reeves - "Goodnight Irene"


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 16 februari 2009 19:52

En kvinna är till läkaren för sitt årliga besök
Sjuksystern frågar om grundläggande frågor.
- Hur mycket väger du?
- 65 kg svarar kvinnan
Hon ställer sig på vågen och systern antecknar
74 kg.

Sjuksköterskan frågar:
- Vad är din längd?
- 1,73 svarar kvinnan
Sjuksystern mäter och antecknar 1,66

Så tar systern blodtrycket och säjer till kvinnan
att det är mycket högt.
- Ja, vad fan förväntar du dig!
När jag gick hit var jag lång och slank!
Nu är jag liten och fet!

Av Zkrivaren - 16 februari 2009 18:44

Tystnaden från gårdagen är kvar, det är sportlov. Alla stack till värmen, kanske till Australien, där hettan är värst på många sätt.

Här hemma är det kallt, minusgrader överallt. Utom i solen mitt på dagen en liten liten stund.


Rättegången om Pirate Bay går vidare och jag kan inte låta bli att reagera på faktumet att de bakom sajten, tjänar stora annonspengar på de som laddar ner upphovsrättslyddat material. Och tanken går vidare till hur STIM, IFPI, filmbolag m fl skulle reagera om de lät en viss procent av annonsintäkterna gå till upphovsmännen. Om nu inte girigheten är för svår.


Hos min ICA-butik var den inte svår, bara glada miner och när Mona, kommer med vagnen lastad med godsaker, då aktar jag mig. Inte för att jag inte tar emot henne, men diverse grönsaker över mig vore inte så bra. Folk kan ju ta miste och tro jag är en marisan när jag har ett salladshuvud i ansiktet.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards