Alla inlägg under februari 2009

Av Zkrivaren - 15 februari 2009 14:48

Idag tog sorgearbetet en ny vändning.

Jag fann det gamla hundhalsbandet min hund hade sönder en gång i tiden. Jag fann även en "gammal" klocka föreställande ett hundhuvud, dock ej schäfer, som en gång köptes på en loppmarknad, för hundens skull. Nu hänger allt väl synligt i bostaden. Det är mitt sätt att hedra min hund, som blev en trogen kamrat i 7,5 år.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 15 februari 2009 14:39

Efter en god lunch beslutade jag mig för att gå ut, för idag är det strålande vinterväder igen. Jag behöver träffa lite mogna damer folk, inte minst hundägare. Efter en timme i det fina vårliknande vädret med 4 plusgrader i strålande solsken, insåg jag att folk inte vågar sig ut. På denna timme då jag gick halva tätorten såg jag ca 8 personer.


Var är alla?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 15 februari 2009 13:06

år 2009 när:

1. Du av misstag knappar in en pin-kod på mikrovågsugnen

2. Du inte har lagt patiens med verkliga kort på flera år

3. Du har 15 telefonnummer till en familj på 3 personer

4. Du skickar e-post till dem som sitter bredvid dig

5. Ursäkten för att du har tappat kontakten med gamla vänner är att du inte har deras e-
postadresser

6. Du har jobbat vid samma skrivbord i 4 år men för tre olika företag

7. Din chef klarar inte av att göra ditt jobb

8. Din lunch består av rå fisk som du äter med pinnar

10. Du ringer familjen för att höra om de är hemma medan du kör in i garaget

11. All reklam på TV har en internetadress under

12. Du får panik för att du lämnat huset utan mobilen (som du inte hade de första 30-40 åren av ditt liv) och måste åka tillbaka för att hämta den

13. Det första du gör när du kliver upp på morgonen är att gå 'online' innan du hämtar kaffet i espressomaskinen

14. Du lägger huvudet på sidan för att le :)

15. Du läser detta och nickar och ler

16. Ändå värre; du vet precis vem du ska skicka detta mail vidare till

17. Du är för upptagen för att lägga märke till att nr 9 saknas i denna lista

18. Du scrollade upp för att kolla att den faktiskt inte var där

19. Och nu sitter du och ler åt dig själv

Ha en fortsatt bra dag!!! ... Zimpelz

Av Zkrivaren - 15 februari 2009 10:20

När alla hjärtan så lämnat mig åter i ensamhetens lugn i natt, kunde jag koppla av lite med mig själv och en tom säng som vanligt.

Ute härskade mörkret och kylan, det var minusgrader, det var tvåsiffrigt.


 I skidskyttet var det allt annat än tyst, det är ju VM! Och gevären avlossades för fullt i dagens jaktstart med svensk deltagande och vittring på medalj. Och efter en väl genomförd tävling blev det en medalj. Helena Jonsson tog medaljen av ädlaste valör, guld! Grattis Helena!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 15 februari 2009 08:57

God morgon alla...


Då var det söndag och kallt med blå himmel. Idag ska jag försöka hitta någon som startar upp min bil, den visade sig inte vilja starta då jag ville... känner igen det, jag kan vara lika dan. Men idag startade jag tidigt...alltför tidigt och till ingen nytta som helst.


Denna låt var det jag fastnade för i melodifestivalen denna vecka, nu kom den inte vidare...Hade inte trott det heller då det inte var en slager, men jag är övertygad den kommer att spelas mycket i runt om i denna "lyckliga" värld vi lever i.


Önskar alla en riktigt bra "Sexagesima" dag... ta hand om den// Zimpelz...

Av Zkrivaren - 14 februari 2009 23:19

Dagen har gått otroligt bra, mycket tack vare otroligt fina människor (som själva vet vilka de är), som gjort mig lite gladare.

Jag tassade ner till ICA tidigare idag och köpte ett par semlor. Hyfsat glad kom jag till kassan där kassöeskan, en äldre dam, satt. Hon är inte den snabbaste, men alltid korrekt! Idag blev det korrekta mer uppspelt än vanligt. Detta kanske berodde på stridshönan bakom mig i kön, som bara måste ha upp sina varor på bandet, helst direkt bakom kassan för att stoppa dem i kassen.
Eftersom jag hade jämna pengar ville jag ge henne det. ICA har nämligen nya fina kassor, med jättehungra myntomater. Jag får alltid hålla i "pluskan" hårt, så jag får några slantar med mig hem.
Den här gången skulle jag lasta i 4:50, och naturligtvis får jag upp en femkrona, som jag inte ens visste om. Lite mer grävande och under hörsamt stönande bakifrån fick jag mata myntomaten, som gupsk svalde dem. Kassörskan som jag väntade lite irriterat på kvittot och när det kom lyckades kassörskan göra konfetti av det, något som fick oss att börja skratta högt, till en persons ilska.

Nu på kvällen har mejlen gått varm och jag har avverkat ett av mina tunga telefonsamtal.
Nej, det är inte telefonen som är tung utan samtalet, som handlade om min hund, så humöret har gått ner en bit och det är nu jobbigt igen.
Mina tankar går åt alla håll, snart snubblar jag nog på dem också. Så jag slutar nu innnan fingrarna slår knut på...nåt.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 14 februari 2009 20:33

Vassego... bara hälla upp vinet. Så kan det bli... för visst är alla värda nåt gott...

 

Ska erkänna, mitt är slut...

Nu är surroundljudet på... fullt ös

Nu har halva temet sjungit och jag väntar på min...

Sköt om er... Hjärtekram... Z



Av Zkrivaren - 14 februari 2009 19:16

Det var skördetid och på ängarna låg det höbalar.
Drängen gich tillsammans med den unga pigan och
när de gick förbi en höbal låg det två personer där och
pippade.

-Vad gör dom? Undrade pigan som inte visste vad dom gjorde.
-De steker fläsk säger drängen.

-Jaså jaha!

De gick vidare hemåt bondgården då de fick se ytterligare ett par som låg och pippade.

-Vad gör dom då? undrade pigan.
- Dom steker också fläsk.

Drängen som var intresserad av pigan frågade lite försiktigt.
-Du skulle inte vilja steka lite fläsk?

-Jo,det skulle jag gärna men jag har inte gjort det förut.
Drängen och pigan började pippa och när det gick för drängen så la han av en redig brakskit.
-Vad var det? undrade pigan förskräkt.

-Ehhhh!Det var stekpannan som sprack.
-Jaha det kunde jag ge mig attan på för jag fick hela fittan full av flott!


//En samproduktion av Zladdertackan/Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards