Alla inlägg under augusti 2007

Av Zkrivaren - 21 augusti 2007 11:07

Lunchen närmar sig och tydligen ett oväder. Det har mullrat lite och det är tunga moln på vår himmel. Hundrastningen är dock gjord på arbetstid och det får man vara glad för. Så mycket lunch bli det väl inte. Lika bra att försöka göra rätt för sig ifall åskan sätter igång. Då vet man hur det kan bli med allt.

Är det någon som har tänkt på uttrycken lätta och tunga moln? Dagens tunga, hur mycket väger de? Kan man byta till lätta stackmoln på ett par hekto?

Av Zkrivaren - 21 augusti 2007 09:14

Veckans andra dag bjuder inte på det bästa vädret, men vi får klara oss ändå. Och vi gratulerar Jon och Jonna, som har namnsdag idag. GRattis!

God förmiddag!

Av Zkrivaren - 20 augusti 2007 22:41

Tänk om värmen kunde komma till mig, krypa ner i sängen och... resten vågar jag inte skriva, men jag kan önska dig som besökare en godnatt därute någonstans & sov gott!

Av Zkrivaren - 20 augusti 2007 19:00

Jag var ute med en olydig hund då vi träffade en killkompis, som visade sig vilja vara mer än kompis. Vi hussar kom att prata om massa olika saker och när jag pratade passade en mygga på att dra in i munnen och till svalget när den efter lite bök åkte ner. Och jag kan meddela att någon delikatess är då inte mygga!

Av Zkrivaren - 20 augusti 2007 15:31

Vissa har det i huvudet andra i armarna. Killen i centrum hade det inte i huvudet. Han kom på cykeln och parkerade den. Sedan såg han cykelstället tjugo meter bort och tittade länge på det. Sedan lyfte han cykeln och bar den till cykelstället där han låste densamma. Vi andra hade rullat fram cykeln.

Av Zkrivaren - 20 augusti 2007 11:26

Så här såg det ut undr morgonen/förmiddagen, inann molnen kom och tog över. Foto: Zkrivaren.

Av Zkrivaren - 20 augusti 2007 11:14

Ibland ramlar motiven på mig bara, som idag när jag skulle gå över en liten å. På broräcket satt två små gråsparvar och hade kuttrasju. Jag kommenderade hunden att stanna, plockade fram kameran och tog en bild med lite avstånd. Sedan zoomade jag in dem och precis när jag skall ta bilden kommer en gubbejävel på en cykel som hade sin period 1748, som den lät. Fast än han såg vad som hände fattade han inget och dundrade på. Bye bye birdies!

Av Zkrivaren - 20 augusti 2007 09:30

Måndag den 20 augusti skriver vi idag. Solen skiner hos mig, men ger dåligt med värme.
Bakelser och kanske tårta bjuder Bernhard och Bernt, dagens namnsdagsbarn, på? Vi säger grattis till dem!

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards