Alla inlägg under augusti 2007

Av Zkrivaren - 17 augusti 2007 19:43

Nu ska jag krypa ner i sängen solo allena.


Godnatt besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 17 augusti 2007 09:42

Den sista kanadagåsen lämnade oss igår på sin färd söderut. Träden växlar färg. Det betyder att hösten är här, den 17 augusti 2007, som skulle få den varmaste sommaren på länge enligt spågubbar och aftonbladet. Nu blir det väl en lååång kall vinter som plåster på såren.

Av Zkrivaren - 17 augusti 2007 08:28

Fredag och helg snart. Vi gratulerar Valter och Verner som har namnsdag.

Av Zkrivaren - 16 augusti 2007 19:41

Nu tar John Blund över.


Godnatt besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 16 augusti 2007 15:40

För ett antal år sedan åkte jag med en person som hämtade landstingets tvätt, vilket även inkluderade kyrkogårdar och annat av liknande slag.

Den här dagen kom vi till en kyrkogård dit ett antal avlidna förts och med dem ett antal av landstingets filtar, som nu skulle hämtas. Vi tog hissen ner från 26 graders värme till cirka 0 grader. Det var märkbart!

Väl där var man inte fullt klar, men vi kunde ta filtarna som låg på bårarna därborta, tyckte en kille och pekade. Hjälpsam som man ville vara gick jag dit greppade en filt och då skrek killen:

- Tar du den filten blir nog den avlidne under lessen.

Jag blev stående med ett tvivelaktigt ansiktsuttryck och med ett stadigt grepp om filten, precis som om jag skulle fortsätta att ta den. Efter vad jag tyckte vara en evighet bestämde jag mig för att låta den avlidne ha sin filt kvar. Sen ställde jag mig i ett hörn och gjorde ingenting utom att skämmas. De andra skämtade gott och länge åt den tabben. Jag tycker mest det var pinsamt numer.

Av Zkrivaren - 16 augusti 2007 10:40

Idag är det en stor dag för stora delar av landets befolkning, mindre kul för en minoritet. Det är surströmmingspremiär idag! Nu är butikerna laddade och surströmmingsälskarna stormar butikerna och tömmer dem på surströmming. Senare känns doften lite varstans när burkarna öppnas, i synnerhet om man sitter ute eller i en lägenhet.

Med en pappa från norrland så är jag uppvuxen med surströmming och tycker den luktar smarrigt. Nu är magen min i uppror av andra skäl så den vill inte ha ner en (sur)strömming (räcker med grannen), så kanske det inte blir något surt i år. Då tröstäter jag annat runt och gott. :-)

Av Zkrivaren - 16 augusti 2007 10:39

En libanes kliver av bussen i Sjöbo, beger sej till arbetsförmedlingen och säger på bruten svenska till mannen på andra sidan skrivbordet:
- Har ni någon arbete på mig, jaaaa?
- Självklart. Ni kan börja redan imorgon som disponent på bruket här intill. Begynnelselönen är 98 000 kronor i månaden, en splitter ny Mercedes ingår som tjänstebil och givetvis förfogar ni också helt fritt över herrgårdsbyggnaden som hör till själva bruket. Libanesen ler något osäkert och säger:
- Ah, nu ni skojar på mig, eller hur?
- Det var du som började.

:-)

Nisse Svensson ringer sjukkassan för att sjukskriva sig.
- Vad har du för sjukdom ? frågar tjänstemannen.
- Jag mår illa, har ont i magen och har diarré.
- OK ! Jag ska genast skicka över papper till dig !
- Nej nej ! Det behövs inte. Jag har nog en tre-fyra rullar hemma.

:-)

En kväll efter en företagsfest, körde chefen hem sin sekreterare efter att hon fått lite för mycket att dricka. Trots att ingenting hände bestämde han sig för att inte säga något till sin fru. På kvällen, när chefen och hans fru var på väg till en bio fick han, medan han körde, syn på en högklackad sko under passagerarsätet. Han fick panik och pekade på en annan bil för att distrahera sin fru medan han tog upp skon och slängde ut den genom fönstret. Lite senare då de anlände till bion och precis skulle gå sa hans fru:
-Älskling, har du sett min andra sko?

:-)

Det var en gång tre killar som kom upp till himlen. Arne, Kalle och Bosse.
Det ända de blev tillsagda var att absolut inte fick gå på de rosa molnen. Men efter en tid
försvann Arne och när han kom tillbaka hade han med sig en väldigt ful tjej.
De andra två såg chockade ut och frågade vad som hänt?
- Ähhh sa Arne, jag gick på de rosa molnen.
Det här kan ju inte stämma tänkte Kalle och gick på de rosa molnen.
Han hade oturen att få med sig en ännu fulare tjej, denna förstod de andra vad som hade hänt.
Några dagar senare försvann så även Bosse, men när han kom tillbaka var det med en jättesnygg tjej.
- Vad hände? frågade de andra med en mun.
- Jag gick på de rosa molnen, svarade tjejen.

:-)

En man och hans fru är ut och kör med bilen och blir stoppad av en polis. Då uppkommer denna konversation.
Mannen frågar:
-Vad är problemet, konstapeln?
- Du körde i minst 75 på en 50-väg.
- Nejnej, jag körde i 60.
- Åh, Harry. Du körde i 80. Maken blänger på sin fru.
- Du får också böter för ditt trasiga stoppljus.
- Trasigt stoppljus? Det visste jag ingenting om!
- Åh, Harry. Du har vetat om det i veckor, säger mannens fru.
- Jag kommer också ge er böter för att ni inte använder ert säkerhetsbälte.
- Men jag tog precis av mig det då ni kom gående mot bilen.
Frun kommenterar snabbt
-: Åh, Harry. Du använder aldrig säkerhetsbälte.
Då vänder sig mannen mot sin fru och skriker:
-Håll käften!
Polisen vänder sig till frun och frågar:
-Skriker din man allti till dig på det viset?
Frun svarar:
-Nej, bara då han är full.

:-)

Ordentligt påverkad av rusdrycker kliver Berra på bussen och sätter sig vid en dam. Hon säger:
- Usch vad ni är full, riktigt full, till och med äckligt full.
Berra tittar på damen och säger:
-Usch vad ni är ful, riktigt ful, till och med äckligt ful. Men i morgon är jag nykter.

:-)

En kille når inte upp till dragsnöret i bussen, varför han går fram till chauffören och knackar på hans axel bakifrån.
Reaktionen lät inte vänta på sig. Chauffören tvärnitar och passagerna ramlar huller om buller.
Chauffören vänder sig om till den nu förskräckte killen:
-Gör inte om det där! Jag har nämligen kört likbil i sex år.

:-)

Slut för idag, men liken återkommer snart i en dator nära dig.

Av Zkrivaren - 16 augusti 2007 09:18

Vad är det för en stadsdel respektive hockeylag som har flera bokstäver i begynnelsen av dagens namnsdagsbarns namn? Det är stadsdelen Byrnäs och holckeylaget med samma namn, och grattis Brynolf!

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards