Alla inlägg under mars 2009

Av Zkrivaren - 22 mars 2009 23:29

Så är helgen, den korta, slut igen och snart är det fredag och ny helg.

Däremellan vardsagar med slit och värk.

Min rygg fick sig en omgång som tack för i dag, en inflammationshämmande tablett gjorde susen, och jag får väl dubbelt igen nästa gång. 

Den gillar att hoppa på mig bakifrån, precis som många andra.


Glöm inte att rösta i vår omröstning som nu går in på sista veckan. Nästa söndag avslutas den. Du som inte har röstat, gör det.


Jag har funderat på en ny mus, kanske nåt som på bilden?


Jag har inte lagt mig, men nu ska jag göra det, på hela ryggen.


Lev väl!


//Zkrivaren



Av Zkrivaren - 22 mars 2009 22:01

Nu kommer uttrycket om att städa egen ingång o dyl väl till pass när det kommer ut att socialdemokraterna, som varit så kritiska mot bonusavtalen, själva medverkat till att dessa kommit till.

Enligt SVT:s Agenda är bl a AP-fonderna inblandade.
Socialdemokraterna har inte varit sena med att kritisera regeringen för de nya, generösare riktlinjerna som bland annat gjort det möjligt för de krisdrabbade AP-fonderna att öka sina bonusavtal.

Men i själva verket har arbetarrörelsen också varit med på noterna. För i AP-fondernas styrelser sitter både socialdemokrater och facktoppar och de har inte sagt nej.

Och vem säger nej till dessa summor, det skulle inte ens jag göra. Så varför skall då de göra det? Kanske för att de är offentliga människor på ansvarsfyllda poster, som borde ha vett att inte ta emot.

"Politiker är de enda som har en otrolig talförmåga, som inte är kopplad till hjärnan", läste jag idag. Kanske är det så även här?

 

[Källa: Rapport]

 

Varslar och ger höjda bonusar

Aktieägarna i svenska storbolag kan räkna med utdelningar i mångmiljardklassen vid årets bolagsstämmor. Det visar en genomgång som fackförbundet Unionen gjort av 25 storbolag med närmare 200.000 anställda.

Många av dessa företag har varslat anställda om uppsägning på grund av finanskrisen, vissa har inte gjort det, men gemensamt är att det delas ut feta bonusar till alla höjdare. Några av dem ser du nedan.


Namn-Förändring aktieutdelning-Varsel
ABB Oförändrad Ja
Assa Abloy Oförändrad Ja
Astra Zeneca Ökad Ja
Atlas Copco Oförändrad Ja
Autoliv Minskad Ja

ICA Minskad Nej

SAS Ingen Ja
Tele 2 Ökad Nej

Telia Sonera Oförändrad Ja 

Källa: Text o Webb]


Vanliga knegare får oroa sig för att ha jobbet kvar, att ha råd med bostad, familj och mat, samtidigt sitter höjdarna och tar ut jättebelopp i bonusar. Vart i helvete är rättvisan?




//Zkrivaren - heligt förbannad

Av Zkrivaren - 22 mars 2009 19:37

Den belöning jag trodde jag skulle kunnat få idag lös med sin frånvaro.  Efter gårdagens slit med fönster. Ett jobb som frisk hade tagit några timmar tog ca 12 timmar. Jag hade gett mig den på att bli klar med nått och när klockan var 24 hade jag gjort det sista. Balkongen är nu klar att användas... om bara den gule ville titta fram igen.

Dagen har varierande molnigt och soldis... nu kommer det snart det som brukar när jag ansträngt mig, antingen fönster eller tvättat bil, något som inte skett på hela vintern. Nu blev det ingen näsa i vädret med röd nos som följd. ”Dagsjobbet” avslutades i bedövningens tecken igår och började idag med att den hade släppt taget och Mysaset gjorde nu sitt. Här kan snackas jobb och effektiv är den me... och kommer ta några dagar att lägga sig till lagom nivå. Lagom är lite svårt at definiera för er.

Enda som kunnat göras idag var mat till oss två, lite orättvist jag ska mata den som vill mig ont och inte ett tack för maten en gång. Inte heller an jag göra två middagar och ge vad ”den” förtjänar.

Under e-m hamna jag på 5:an och fick se programmet jag undvikit tidigare, nu i repris. ”Den rätte för Rosling” tror jag det hette... jag såg klart det och funderar på vad som finns, eller om det finns något innanför skalet på en människa som går ut med att hitta någon på det sättet. Att programmet inte lockat var för att hon redan förnedrat sig tidigare i Adam Alsings program som gått tidigare... vilket jag inte kommer på vad det heter. Nu kan ju folk ändra sig och inse sina misstag, men detta Rosingprogram visar att hon bara utvecklats ”lite” och då är det väl vissa kroppsdelar som putar.

Vad det sen är för seriösa killar som är med kan man undra. Jag tror de bara vill synas, möjligen har de väl slagit vad med sina nära och kära att de ska få henne på fall. Men det är vad jag tror... och det kan vara totalt fel... men förnedringstv är det i mina ögon. Nu kommer det misstaget inte ske mera, att kolla på det menar jag.

Tiden som gått har varit jobbig och då har jag hållit mig ifrån datan så mycket det går. All ork har gått åt att hålla oss två ovanför vattenytan... ni märker nån håller sig ovan trots jag skulle vilja dränka den. Nu går inte det tyvärr... Nu lämnar ”vi” er härifrån då regnet precis börjat stänka på mina nyputsade rutor... Varade några timmar i alla fall och de säger man ska vara glad för det lilla, så då får jag väl vara det.

Å ni nya som läser, snälla... tryck på omröstningen vad ni tycker om de sjuka behandlas rätt av försäkringskassan. Det handlar inte om vilket parti man tillhör då vi är sjuka över partigränser

Ha det riktigt bra där ute och sköt om er alla... Nu ska här ylas, singalong i rutan, låtarna är ju bra att lyssna på. See you // Zimpelz


Var tvungen lägga länk... Kolla in, de sjuka behöver all hjälp... 

Gå in och se om detta är något av intresse, mycket info för de sjuka. Demonstrationer på G runt i landet... kanske du vill ställa upp?

http://resurs.ning.com/

Av Zkrivaren - 22 mars 2009 16:55

Det har varit mulet mestadels av dagen och jag klädde mig därefter innan jag gick ut i det...varma vädret.

Pust vad varmt det var, men det var inte kläderna som gjorde att jag glömde pluskan hemma. Något jag naturligtvis kom på halvägs bort.

Vilt svärande så molnen på himlen mest liknade solsken, tog jag mig hem och hämtade nödvändig sak, för inköp av kryddor hos ICA.


Där hade jag oturen att råka på nyfikna skitgänget, som borde lastas av på en egen ö utan el och möjlighet att komma därifrån. Orten skulle må bättre då.


Nu sitter jag och scannar bilder från svunnen tid, men minnet är kvar och nu digitaliseras det också.


Ha det gott!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 22 mars 2009 13:26

Disponenten hade skaffat sig ett privatplan för affärsresorna.
En morgon störtade kärran rakt över disponentbostaden, och disponenten tvingades hoppa i fallskärm. Det gick emellertid så olyckligt att linorna brast och skärmen fladdrade iväg.
Allt snabbare föll han nedåt, och han stirrade häpet då han mötte sin hustru som med samma fart var på väg uppåt.
- Har du sett min fallskärm? skrek disponenten.
- Nej, ropade hustrun tillbaka. Har du sett min tryckkokare?

Av Zkrivaren - 22 mars 2009 12:30

Vi chattade och chattade på msn och i telefon.

Det var långt mellan oss, men vi hade gemensamma intressen och vi ville utveckla dem.

Till slut kom vi överens om att jag skulle vara den som åkte, men priset var högt på olika sätt, närmare 4 000 kronor t.o.r

Då kläcktes den geniala idén, ta buss. Med kamerautrustning m.m?

Nästa idé blev att boka biljett några månader innan, därmed skulle priset komma ner till 500 kr enkel resa.

Då skulle jag kunna hälsa på flera personer.

Den resan skule bokas i januari och verkställas häromdan.

Planeringen fortsatte och jag skulle köpa in minneskort till kameran, för jag visste att det skulle bli väldigt många bilder tagna.

Då dånade det till i mitt huvud. En kyrkklocka dånade, kompisen försvann och jag köpte inte biljetten, inte minneskort osv.

Samma dag som jag skulle ha kommit till kompisen hörde denne av sig kort på msn, meddelade det väntade och försvann.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 22 mars 2009 10:57

Efter en lyckad avslutning på kvällen somnade jag ovaggat och sov djupt och länge.

När jag vaknade var det genast mycket värre. Ryggen hade gått i baklås och smärtorna var intensiva när jag rörde mig.

Jag fick lägga mig i en speciell ställning så att jag avlastade så gott det gick, och ligga så ett bra tag.

Och sen blir jag efter med det jag tänkt göra inkl blogg.


Idag har molnen kommit tillbaka till mitt område, undrar vem det var som skickade hit dem? Värmen är dock kvar...ännu.


Ha det gott!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 21 mars 2009 23:46

Dags att lägga sig i kylskåpet.

Någon sängvärmare har jag inte. Zkriverskor och andra kvinnor är inte här i alla fall. 

Veklingar!

De ska väl bara sova...nästan för nu vaknade en till. Undrar om hon orkar..?

Det återstår att se.


Lev väl!


//Zacke

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards