Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Zkrivaren - 8 mars 2009 22:34

Så har det lungat ner sig i datorn, men då får jag något som känns som ett knytnävsslag i bröstet och oron är åter.

Jag vet att jag har skadats! Någon närstående är orsaken. När någon anhörig avlider, kanske släkt, kommer samma känsla utan det jag nyss beskrev som ett slag. Nu är sömnen borta och helvetet här. Liksom natten utan sömn.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 mars 2009 21:14

Pirate Bay-rättegången skall bli film är det tänkt. När den är klar får man skåda efter i de sju haven. När domslut kommer i tingsrätten, väntar med all sannolikhet en ny fars i hovrätten med risk för att regeringsrätten och Europadomstolen, får se ärendet på sina bord också.


http://www.dn.se/kultur-noje/the-pirate-bay-dramat-blir-film-1.815948


http://blogg.idg.se/free_thinking/entry.jsp?messid=8900


//Zkrivaren som föreslås vara med

Av Zkrivaren - 8 mars 2009 18:46

Ett tropiskt oväder dundrar fram längs Australiens nordöstkust. Tusentals helgfirare måste fly undan cyklonen från några av landets främsta turistorter på söndagen.

 Hamish, som ovädret är döpt till, är en våldsam kategori femma, som drbbar semesteröarna i Australien nu. Får vi senare en ny "Gudrun"?


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1490583/cyklon-driver-tusentals-pa-flykt-i-australien


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 mars 2009 18:22

Det är ombytta roller ute, mörkt på dagen och...mörkt på natten.

Varmt oh det snöar.

Blogginläggen korta och svaren långa. Man tackar.


Själv har jag skavsår i baken, "tummen" är oförskämt orörd, nästan skamligt att ens skriva det.

Datorn har svettats och jag med den. Ute är det bara nederbörd i gryningen, eller natten, eller nåt. Inne har det varit full fart, även om inte det bästa ljuset varit så i farten.

Nu skall jag slita mig från stolen, om  den släpper taget om min bak.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 mars 2009 13:31

Facebook, Skype och Live Messenger är de tre viktigaste tjänsterna som finns inbyggda i telefonen. Resultatet är att de – för det mesta – är snyggt och smart integrerade med telefonens övriga funktioner.


I Sverige kommer Inq1 att säljas av Tre. Prislappen blir låg: noll kronor med de flesta prisplaner.


http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/nya-mobilen-som-gjord-for-facebook-1.815165


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 mars 2009 13:02

En skitsak är en stor allvarlig sak i Madrid.

Där kommer en kvarglömd hög att kosta motsvarande 17.000 kronor i böter.

Vansinne och skrämmande för alla hundägare, som har 300 soppoliser runt sig spanandes efter att få ge böter.

För även den som rotar i sopor kan bötfällas, 8.600 kronor.

Måtte inte svenska politiker ens tänka tanken att ta hit skiten.


http://www.expressen.se/husdjur/1.1489961/tusentals-kronor-i-boter-for-hundbajs


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 mars 2009 12:59

Arbetarna var i full gång på byggplatsen då en dam tillhörande Jehovas vittnen anlände. Under armen hade hon en unikabox, försedd med texten "Vakna". Med en skrift i handen gick hon fram till en av jobbarna och sa allvarligt:
- Känner ni Jesus?
Jobbaren vände sig inåt byggnaden och skrek:
- Killar, är det nån därinne som känner en som heter Jesus? Hans tant är här med matlådan!

Av Zkrivaren - 8 mars 2009 11:10

Tänk dig en betongvägg och du tänker på min rygg.

Så var det när jag vaknade i morse. Stel som en....

Och humöret lite nedåt, av en anledning jag tror mig veta.

Ute är det lite vitt på marken och en grad varmt, av de fem som lovats i eftermiddag.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards