Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Belöning uteblev...

Av Zkrivaren - 22 mars 2009 19:37

Den belöning jag trodde jag skulle kunnat få idag lös med sin frånvaro.  Efter gårdagens slit med fönster. Ett jobb som frisk hade tagit några timmar tog ca 12 timmar. Jag hade gett mig den på att bli klar med nått och när klockan var 24 hade jag gjort det sista. Balkongen är nu klar att användas... om bara den gule ville titta fram igen.

Dagen har varierande molnigt och soldis... nu kommer det snart det som brukar när jag ansträngt mig, antingen fönster eller tvättat bil, något som inte skett på hela vintern. Nu blev det ingen näsa i vädret med röd nos som följd. ”Dagsjobbet” avslutades i bedövningens tecken igår och började idag med att den hade släppt taget och Mysaset gjorde nu sitt. Här kan snackas jobb och effektiv är den me... och kommer ta några dagar att lägga sig till lagom nivå. Lagom är lite svårt at definiera för er.

Enda som kunnat göras idag var mat till oss två, lite orättvist jag ska mata den som vill mig ont och inte ett tack för maten en gång. Inte heller an jag göra två middagar och ge vad ”den” förtjänar.

Under e-m hamna jag på 5:an och fick se programmet jag undvikit tidigare, nu i repris. ”Den rätte för Rosling” tror jag det hette... jag såg klart det och funderar på vad som finns, eller om det finns något innanför skalet på en människa som går ut med att hitta någon på det sättet. Att programmet inte lockat var för att hon redan förnedrat sig tidigare i Adam Alsings program som gått tidigare... vilket jag inte kommer på vad det heter. Nu kan ju folk ändra sig och inse sina misstag, men detta Rosingprogram visar att hon bara utvecklats ”lite” och då är det väl vissa kroppsdelar som putar.

Vad det sen är för seriösa killar som är med kan man undra. Jag tror de bara vill synas, möjligen har de väl slagit vad med sina nära och kära att de ska få henne på fall. Men det är vad jag tror... och det kan vara totalt fel... men förnedringstv är det i mina ögon. Nu kommer det misstaget inte ske mera, att kolla på det menar jag.

Tiden som gått har varit jobbig och då har jag hållit mig ifrån datan så mycket det går. All ork har gått åt att hålla oss två ovanför vattenytan... ni märker nån håller sig ovan trots jag skulle vilja dränka den. Nu går inte det tyvärr... Nu lämnar ”vi” er härifrån då regnet precis börjat stänka på mina nyputsade rutor... Varade några timmar i alla fall och de säger man ska vara glad för det lilla, så då får jag väl vara det.

Å ni nya som läser, snälla... tryck på omröstningen vad ni tycker om de sjuka behandlas rätt av försäkringskassan. Det handlar inte om vilket parti man tillhör då vi är sjuka över partigränser

Ha det riktigt bra där ute och sköt om er alla... Nu ska här ylas, singalong i rutan, låtarna är ju bra att lyssna på. See you // Zimpelz


Var tvungen lägga länk... Kolla in, de sjuka behöver all hjälp... 

Gå in och se om detta är något av intresse, mycket info för de sjuka. Demonstrationer på G runt i landet... kanske du vill ställa upp?

http://resurs.ning.com/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards