Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Zkrivaren - 14 februari 2009 12:40

Ja nu var det dags med en helg (dag) till när man inte vill vara ensam i tvåsamheten. Men det är ju lördag så då har min sk sambo ingen lust att vara hemma . Sina hobby först och jobb (som han inte behöver göra idag men gör det ändå) Så då blir det en ensam dag/kväll/natt . Tur man har en del GOA vänner på chatt (msn) . Så har man någon att prata och ha roligt med . Vänner bor långt ifrån och har tyvärr många av dem försvunnit , mycke mitt eget fel . Valt att flytta och då blir det mindre och mindre man umgås . Och att få nya när man inte är ute i arbetsmarknaden och bor som man gör. Är det inte lätt och de flesta har jobb och familjer (gubbar ) som vill att de umgås på helger när de är lediga. Ja jag funderar på att se om jag kan få en lägenhet i ett vanligt hyreshus med grannar , med alla fördelar och nackdelar. Ja nu blir det ju snart vår / sommar och då känns livet mycke lättare .Mycke mer att hitta på att göra . Kanske försöka ta upp igen min hobby att fota allt och inget . Ja nu får ni alla ha en BRA dag


KRAM // zladdertackan

Av Zkrivaren - 14 februari 2009 12:36

Fredagen den 13:e överlevde jag, men inte hunden. Nu väntar nästa helvetesdag. Alla hjärtans dag, för dem som har ett hjärta.

I och för sig har även jag det, men jag sitter ju här helt ensam, trefjärdedels förintad. Ingen att ge pussarna till, kärleken är låst i kroppen, chokladen är inte köpt oh tystnaden är total.


Värst är vetskapen om att jag inte är ensam om detta, att det finns många många till därute som är precis lika ensamma som jag, mot sin vilja, som bara längtar efter någon.

Många sätter för höga krav på partnern och hittar därför ingen, andra tittar på det yttre skalet osv. och blir ensam.


Jag konstaterar att denna dag lika bra kan kallas "De ensammas dag".


//Zkrivaren - utan förhållande...ännu

Av Zkrivaren - 14 februari 2009 09:55

Lite i änmet försäkringskassan som nu med sitt brev ska lura ut de sjuka och putsa till statestiken. Skrev lite i inlägg igår.

http://zkrivaren.zkrivaren.bloggagratis.se/2009/02/13/1388342-idag-kom-det-brevet-fran-forsakringskassan/


Nu är Husmark glad, sjuktalsiffran har sjunkit... Ja, det är många med mig som fått det senaste brev(se inlägg igår) där de återigen plumpar sig, vi får hoppas hon sätter skrattet i halsen en dag.


Skratta och vara glad för det sätt hon utför jakten på de som redan ligger... är svagt, desssutom att de finns de som gör det hon bestämmer, det är riktigt svagt!! Det hade räckt det finns en utan förstånd.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=883313


LO:s andre vice ordförande: Inte konstig som de jag de sjuka och att det är en synvilla.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=883289


Ett "litet" dilemma till, hur mår de som får brevet? Alla kan Inte skratta åt det...

http://www.dt.se/nyheter/mora/article399704.ece


Så alla ni som Orkar, Vill... OCH Kan, Vågar ni? Jag gör det inte!


De som är värda, de som anser en sjuk inte ska "jagas"... ha riktig bra Valentinedag...

//Zimpelz, en som väntar på "hotbrevet"

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards