Alla inlägg under juni 2008

Av Zkrivaren - 21 juni 2008 11:32

Hört i luchrummet på ett stort företag:
- Nu har jag kommit på vem som egentligen har konstruerat kvinnan.
- Vem då? frågar bordsgrannen.
- Naturligtvis är det en kommunal tjänsteman - ingen annan kan väl vara så dum att man lägger vatten och avlopp så nära intill ett stort nöjesfält!

Av Zkrivaren - 21 juni 2008 00:58

Redan har en timme av midsommardagen 2008, förflutit och om 23 timmar är midsommaren över, och nu väntar mörka tider, dagarna blir m,ärkbart kortare varje dag, även i klart och fint väder. Kan inte påstå att jag gillar det.


Idag har Alf och Alvar namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 20 juni 2008 23:41

Med fri insikt att några personers löften om att höra av sig för en träff att umgås när de var i trakterna, har visat sig vara just...ingenting...som vanligt. Som bonus får jag andra nedsättande sms i firandets tecken. Exakt vad det innebär kan jag inte av lagliga skäl gå in i detalj på, men jag pratar om allvarliga saker, som satte ner mig en del...i humöret.

Midsommarafton går mot sitt slut, bara dryga kvarten kvar tills dagen är slut. 

Jag har under dagen tagit och lagat och haft sönder cykeln, nu slänger jag aset. Jag får börja gå mer, men det förbränner för lite, då jag har lite problem med detta just. Gick ner till ICA, och köpte upp juice, samtidigt som jag spanade förgäves efter damerna. Jag kom inte hem innan grannen ropade och slog följe hem till uppgången.

Senare tog jag mig i någonting jag inte skriver här, och gick ut den gamla hundsvängen, inte en levande själ, däremot träffade jag massor av fåglar, och den största tillökningen är kanadagässen, elva vuxna och sju småttingar fanns på plats. Även fam. Fiskmås och fam. Gräsand var hemma...det var jag med, för djuren är ärliga...som vissa människor.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 20 juni 2008 11:31

Studenten klagar för sin kompis:
- Jag skrev hem till farsan där det stod "Skicka pengar omgående! Jag står på gatan!"
- Fick du några pengar då?
- Nää, men ett brev där han skrev "Akta dig för bilarna!"

Av Zkrivaren - 20 juni 2008 01:52

Jo, du läser rätt, det är godnatt och morgon eller tvärtom, för ja är ännu inte i sängen. Det gör inget, ingen väntar dätr. Men John Blund är på mig och jag har fått skäll för att han är hos mig...för länge.


Idag har Lnda namnsdag, på självaste midsommarafton. Grattis Linda!

Av Zkrivaren - 19 juni 2008 22:34

Den fina dagen blir mulen, regnet öser ner i södra Sverige, men inte här...än. Här lovas det förhållandevis fint väder i helgen. Västra sidan får smällen.
Ska faktiskt njuta av det fina vädret och skadeglatt tänka på dem som regnet når som inte tackade ja till en trevlig helg i min närvaro med mat på bordet. Men så är det i cybwervärlden, och även med kravställande människor,

Våra folkvalda politiker har kllubbat igenom avlyssningslagen, från nästa år skall vi granskas, i telefon, mejl osv. Jag vill inte ha mina mejl o samtal kollade av främmande människor, min integritet är i farozonen. Skype blir min telefon och mejlen krypteras på olika sätt.

Varannan svensk tycker det är ok att köra för fort. Av männen är det 60 procent och av kvinnorna 45 procent som anser så i en stor undersökning som Länsförsäkringar i Skåne låtit göra. I undersökningen tillfrågades 13 193 personer i åldrarna 16-69 år.
Männen tar det lättare än kvinnorna, och detta innebär att när kameran dyker upp bromsar man, efteråt är det full fart igen.

Redan nu bildas det köer till Öland, enligt flera samstämmiga rapporter, detta innebär hög olycksrisk och längre restid. Riksväg 25 har köer och under kvällen väntas E 22 få det också.


Under kvällen har det ringt, sms:as och mejlats på ett sätt jag inte varit med om på 20 år, de som gör allt detta, kallas riktiga vänner!


Lev väl 

Av Zkrivaren - 19 juni 2008 16:49

En dam hade nyss blivit änka och prästen i byn kom för att visa sitt deltagande. Samma dag hade den gamla damens cykel blivit skrotad och hon hade inte mycket annat i tankarna. Prästen:
- Jag beklagar förlusten så mycket! Det var tråkigt det här.
Den gamla damen:
- Tack ska du ha, goe pastorn! Jovars, men han var ju sned och vind där fram och höll inte luften där bak, men han var bra för pigorna att öva på!

Av Zkrivaren - 19 juni 2008 10:06

I kultförklarade tv-serien "Knightrider" gled David Hasselhoff runt i en svart Pontiac vid namn KITT, som står för Knight Industries Three Thousand. Bilen som var en robot i bilformat och inte kunde skadas, extra krafter i motorn och punkteringssäkra däck. Ett, för den tiden, modernt bevakningssystem och mycket mer hade denna bil i serien, där den även pratade.
Nu är den såld för 325 000 kronor på eBay, och är i privat ägo. Och nej, jag hade inte pengarna, fick ge mig på 234 670 kronor.

EM blev som väntat ett fiasko. Vad kan vi begära med detta i början så passiva lag, som inte kunde göra mycket mot ett nytt hungrigt ryskt lag. Nu måste spelare bytas ut, och Lagerbäck SKA bort! Han skulle inte ens ha fått förtroende att leda laget i EM, nu ser vi resultatet...igen!

Ny forskning visar nu att den oerhört glupska mördarsnigeln kan para sig med de vanliga svenska skogssniglarna - och att den verkligen gör det - och få en avkomma som kan fortsätta att föröka sig.
Resultatet kan bli supersnigeln, en korsning som som både är väl anpassad till naturen och klimatet i Sverige och har mördarsnigelns fortplantningsförmåga och glupskhet. De nya korsningarna finns nu i verkligheten ute i den svenska naturen. Bäva gör alla!

Jag själv bävar också...ibland.

Germund och Görel har namnsdag idag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards