Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Zkrivaren - 25 juni 2008 20:53

Efter en motionsrunda för hälsans skull, kom jag tillbaka med starke Ågren, som mötte mig. Orsaken hördes sju kvarter...min granne under. Hur skoj är det på en skala? Det är bara att gå ut igen eller sitta och vibrera, och inte fasiken kommer damerna då heller...får väl skära loss han då lär han vibrera ännu mer.

Således stack jag ut på en ny motionstur, däribland till en av ortens två kiosker, och köpte mjukglass av en goding därinne. Och den här gången betalade det sig att vara vänlig, till skillnad mot andra dito plats, hon laddade upp en jätte till strut, och gav mig den med ett leende, som bara kunde besvaras med ett stort tack! Kanske man skulle sälja mjukglass här så damerna blev lite mer tillmötesgående..?

Nu väntar en tom säng, tack vare en dam som stack.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 25 juni 2008 12:07

Stig och Göran var vansinnigt sugna på att ta en krogrunda.
Men allt de hade tillsammans var bara 15 kr.
Då fick stig en lysande idé och sprang in på Ica och köpte en korv för de 15 kronorna.
 
Kom Göran, sa han och slet med honom in på närmaste krog. De beställde in 2 Jäger och två öl.
När de druckit upp allt frågade Göran hur de nu skulle kunna betala för sig?
 
Titta här!, sa Stig och stoppade in korven genom blixtlåset. Han bad Göran gå ner på knä och suga av korven mitt inne på krogen. Bartendern såg vad de gjorde och slängde ut dem utan att de betalade för drickat.
 
Så fortsatte Stig och Göran.
Efter 10 krogar säger Göran att han har så fruktansvärt ont i knäna att han inte orkar med en enda krog till.
Stig svarar; men hur tror du jag känner mig?! Jag tappade ju korven efter tredje krogen!

Av Zkrivaren - 25 juni 2008 10:42

Solen lyser och dagen är en av de bättre på länge. För de som är lediga är det härligt och ute på gården sitter folk redan, i brist på bättre sajaer att göra. Som att blogga?


Idag har David och Salomon namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards