Alla inlägg den 5 juni 2008

Av Zkrivaren - 5 juni 2008 22:49

Då börjar man att vakna til liv igen...eller slocka efter allt som hänt. Jag hann med en studentfest, med pompa o ståt när det begav sig, och minnet av en speicell kväll i Stockholm, kom upp i minnet.

På Karlavägen i huvudstadens fina kvarter på Östermalm, var det full fart och alkoholen flödade och många var onyktra, även jag. I buskarna omkring Karlaplan prasslade det, inte av vinden, utan av par som hade sex. Halvklädda par överallt och jag sprang ihop med en tjej, som var på hugget. När vi börjat komma igång med att prata ordentligt och diskutera i vilken riktning vi skulle gå för att ha mysigt, kom hennes favoritkille. Hon blev tveksam och jag kom till att förlora. De försvann ner i t-banan, och jag gick in i Karlaplans centrum. Vinglade runt en stund innan jag kulle handla nåt i pressbyrån i t-banan. När jag kommer ner har bruttan och kisen det väldigt härligt i en fotoautomat. Jag fick avundsjukt se det i flera sekunder innan två stora vakter skilde dem åt. Och inte hann de få på sig kläderna heller. Vad som hände dem vet jag inte, men ett minne blev det.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 5 juni 2008 10:31

Tullen stoppade en personbil som ville in i Norge via Svinesundsbron,
i bilen, en Audi Quattro, fanns fem svenskar.
- Vad är det nu då, frågade föraren, varför släpper du inte förbi oss?

- Nej, nej, nej, det går inte! sade tulltjänstemannen medan han lutade
sig in i bilen och räknade på fingrarna. En, två, tre, fyra - ni är fem
stycken.
Det är en för mycket förstår ni väl?
- Vadå? sa föraren. En för mycket??

- Ja - Quattro - fortsatte tullaren, det vet ni väl att det betyder fyra!
Ni får bara vara fyra i den här bilen om ni vill in i Norge.
- Men, snälla sa föraren. Det förstår du väl att det är bilens modell
som heter så? Det har ingenting med antalet passagerare att göra.
- Jo, sa tullaren, Quattro betyder fyra och ni är fem. En måste kliva ur.

Svenskarna i bilen blev mer och mer irrriterade över den nitiske och
oförstående till tjänstemannen. Ordväxlingen blev mer och mer högljudd
men eftersom det inte gav någonting, bad föraren att få tala med tullarens
chef.
Eftersom nu inte tjänstemannen verkade riktigt klok måste väl åtminstone
hans chef vara det (?).

- Nä, det går inte, sade tullaren och skakade på huvudet. Han är inte
tillgänglig.
- När blir han det då?
- Så snart han har pratat klart med två danskar i en Fiat Uno !!!

Av Zkrivaren - 5 juni 2008 08:50

Det råder en extrem brandfara i stora delar av södra Sverige, i vissa delar på väg till detsamma, och norrlandskusten torkar upp.

Detta innebär eldningsförbud i skog och mark i hela södra Sverige samtidigt som nationaldagen kommer och skolorna slutar.

Den farligaste enskilda saken är nog den så kallade engångsgrillen, som kan bli fruktandsvärd het, även på ben, och antända vegetationen.

Låt bli att grilla ute, för alla trevnad!


Av Zkrivaren - 5 juni 2008 07:13

Fruikostdags för den som vill ha!

Men inte kom det någon!

Jag ska inte göra mig till, dagarna går fort och snart är det flera röda dagar igen...tyvärr. Trivs bäst med vardagarna. Humöret är spänt och jobbigt, men lättas upp tack vare vissa andra, ingen nämnd - ingen glömd.


Idag har Bo namnsdag. Gratits! 

Det är även Danmarks grundlagsdag och Världsmiljödagen idag. 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards