Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Zkrivaren - 4 maj 2008 21:07

När man gör något bra, kommer folk ihåg mig...en kort tid.

Gör jag bort mig kommer folk ihåg mig...länge.

För än idag kommer de ihåg min sista då gylfen gick sönder och en nyfiken tittade ut...ganska rejält.

Och idag blev jag påmind ånyo, men hittills har ingen vågat fullt ut...är kvinnorna ovilliga...eller rädda?


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 4 maj 2008 18:37

Då är värmen på väg rejält, enligt mycket säkra källor. Nej, inte den...inte solen, utan kanadagässen, som nu utökats från 2 till 7 stycken varav en liten go fågel, som när sommaren är över är betydligt större och sim- och flygkunnig.


Strax nedanför bostaden finns det en utfart som korsar stora vägen varifrån cyklister ofta kommer i fart.

Idag var det två pappor och två döttrar. Döttrarna, i 8 års åldern var en bra bit före föräldrarna, då skriker den ena:

- Bromsa nu, och titta efter bilar.

- Varför det? frågar den andra pappan.

- Det är bra att göra det, dom måste lära sig i trafiken.

Vilka härliga ord, flera sådana pappor i trafiken!


På ICA var det tomt, sånär det charmiga kassörskan, som med sitt leende kan få alla krigsherrar att sluta kriga. Vilken charm, fast hon hade ett bekymmer...hörde jag med mitt stora öra.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 4 maj 2008 15:28

"En optimist köper sig en ny plånbok för sin sista sedel."



Av Zkrivaren - 4 maj 2008 11:27

Torvald och Marie är på besök i England och går omkring i staden. De beslutar sig för att äta och stannar vid ett korvstånd och köper hot dogs.
- Vad betyder - Hot dog? frågar Torvald.
- Varm hund, svarar Marie.
- Kunde dom inte ha tagit en annan del i stället?

Av Zkrivaren - 4 maj 2008 11:17

Nu är det slit o städning, tvättning och hund, blandat med blogg o msn. Och när man behöver en kvinna, var är hon då? Och jobbar!

Nu är det som skulle snabbtvättas klart och skall torkas, hunden skall ut och jag är nästan slut.

I eftermiddag väntar städning att ta bort utspridda saker, putsning av vitvarorna, viss ommöblering m.m

Någon som anmäler sig frivilligt som...oavlönad städhjälp?



//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 4 maj 2008 09:53

Gårdagens efterlängtade sol har återkommit på vår himmel och förhoppningen på den är stor. Värme vill vi alla ha, och få en vecka fylld med detta och ännu varmare, för nu vill vi ha sommar...länge.


Själv har jag fullt upp inomhus idag, typiskt nog, men hundturerna ger mig anledning att smita iväg ut och njuta av solen.


Idag har Monika och Mona namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 4 maj 2008 00:23

Så gick lördagen och blev söndag. Och om ett dygn får jag ett längre besök, som om det går som planerat, följs av två till. Under söndagen skall det putsas och fejas lite extra, så besökarna inte skräms av det, räcker med om jag skräms.


Jag önska alla besökare en riktigt god natts sömn!


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards