Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Zkrivaren - 8 maj 2008 23:02

Men nu finns det förordningar som säger att man måste plocka upp efter hunden, men sånt är inte poppis ibland alla hundägare. En del vill inte, andra struntar i och ta med påse osv. Anledningarna är många. Men om hunden skiter i högt gräs, där ingen klipper eller ens går, finns det ingen anledning att ta upp heller. Dessutom är det ett mycket bra gödselmedel för naturen. Se bara på många tomer där svingödsel används till rabatterna. Det luktar fan och risken är inte alltid obetydlig att man råkar trampa i det och få det med sig hem. Vemskriker på vem då? Jag har inte hör någon som skrikit, fast de kanske skrek...lågt?

Detsamma gäller katter och sandlådor. Skjut alla katter som skiter i barnens sandlådor, hör jag ibland. Men med tanke på att många av dessa katter en gång har lärt sig att göra sina behov i just en låda med sand, och sedan kastats ut, vem ska man då anklaga?


Tyvärr har jag för närvarande besök som tar min lediga tid i anspråk och det innebär mindre bloggande under en begränsad tid. Jag hoppas att alla besökare har överseende med detta.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 8 maj 2008 08:36

Ännu en solig dag för oss vanliga människor, men även för ovanliga människor, otrevliga diton osv. Nya hundturer, diskussioner, damer o herrar, och mycket annat på dagens schema.

Här håller fastighetsägaren på att riva delar av huset...låter det som. I själva verket är det vissa saker av större typ på gården som en traktor tar bort, och det låter något otroligt. Å andra sidan skall vi få nytt bredband till höst, som kommer på hyran...undrar var nivån hamnar...på hyran. Det är dyrt redan.

Nu är det dags att ge sig ut och göra annat...vanligt.

Av Zkrivaren - 8 maj 2008 00:05

Nu stänger jag bloggen för ikväll om ingen protesterar mot det, skall sova som en häst snarkar...


Lev väl!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards