Alla inlägg under maj 2008

Av Zkrivaren - 24 maj 2008 11:00

En ny fin dag har vi fått och värmen med sol är här och lyser, värmen blir bättre med dagarna och sprider sig över landet. Vi har en varm vecka framför oss innan det spås dåligt väder, då med regn kommande helg. Så packa ner vad som behövs och stick ut i solen i helgen.


Idag har Ivan och Vanja namnsdag. Grattis!

Av Zkrivaren - 23 maj 2008 22:46

Det är inte att tänka på en trevlig avslutning när man har ett pucko till granne, som helt saknar empati och andra väsentligheter och börjar med enorm bas på hög volym efter 22:30. Glas och krukor skakar av det.


Jag skakar också...av vrede.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 23 maj 2008 16:45

Efter ännu fler telefonsamtal, alla lika trevliga, blev det att katalogisera  många foton igen, en fortsättning från häromdan. Men sen blev det ut i 18 graders fint väder. Inte ens faktum att någon roat sig med att tömma luften ur framdäcket på cykeln störde mig det minsta. Istället blev det en lång runda på vilken jag mötte en ung dam från en av husen en bit bort från mig. Ett hej och stort leende följt av blickar när jag gick vidare. Hon klev in i bilen, sedan rullade hon efter i sakta mak, tills jag försvann ur synhåll. Man har tydligen lite dragningskraft kvar alltså. Flört

Nere vid kommunhuset, där politikerna nöter ut stolarna, mötte jag två tjejer i 15 års ålder. Den ena flirtade så jag med nöd och näppe missade en lyktstolpe. Undrar om inte vårkänslorna skuttar som bäst nu. Hoppas de träffar mig med full kraft, så det varar...mycket länge.

Av Zkrivaren - 23 maj 2008 09:50

Med en varmt lovande rapport från smhi, vaknade jag idag på morgonen, ganska nöjd med allt. Jag kunde inte klaga på något. Just nu pirrar det nervöst i kroppen och jag vet inte varför riktigt. Men vädret är kanonfint, och kanske får jag njuta av det...med någon.


Idag har Desideria och Desirée namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 22 maj 2008 21:06

Efter en händelsefattig torsdag med det som saknas i det, är det kväll och mörkret kommer sakta smygandes. Midsommaren är på ingång och det känns som jag har missat mycket. Tiden, vart tog den vägen? Dagarna, är de redan borta? Och månaderna också?

Tur att ICA var kvar idag då, trevliga pesonalen fanns kvar, och så jag...förstås. Sjutton riksdaler fattigare och nöjd lämnade jag butiken idag. Jag återkommer, både dit och hit till bloggen, men inte mer ikväll.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 22 maj 2008 17:13

Alla som fallit offer för hormonerna vet att det finns dagar under månaden då allt en man behöver göra är att öppna munnen så har han satt sitt liv på spel. Det här är en behändig guide som borde vara lika vanlig som körkortet i plånboken hos varje make, pojkvän, sambo eller övrig bättre hälft:
FARLIGT: Vad blir det för mat idag?
SÄKRARE: Kan jag hjälpa dig med middagen?
SÄKRAST: Vilken restaurang vill du äta middag på?

FARLIGT: Ska du ha det där på dig?
SÄKRARE: Åh, vad du ser bra ut i brunt.
SÄKRAST: Wow! Vad snygg du är!

FARLIGT: Varför är du så irriterad?
SÄKRARE: Kan det vara så att vi överreagerar? SÄKRAST: Här får du 500 kr.

FARLIGT: Borde du verkligen äta det där?
SÄKRARE: Vet du, vi har massor av äpplen.
SÄKRAST: Vill du ha ett glas vin till det där?

FARLIGT: Vad har du gjort hela dagen?
SÄKRARE: Jag hoppas att du inte har stressat ihjäl dig idag.
SÄKRAST: Jag har alltid älskat när du har den där morgonrocken!

Av Zkrivaren - 22 maj 2008 10:35

Stabilare väder lovar smhi, samtidigt som snö kan komma i Dalarna och norrut. Snö i slutet av maj. Brrrr. Kung Bore adbikera nu!

Solen skiner här, men det är låg temperatur och man får klä sig därefter.


Idag har Hemming och Henning namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 21 maj 2008 21:07

Knappt hinner jag med en tråkig händelse förän nästa står och knackar på axeln. Men å andra sidan, inget ont som inte har något gott med sig. Aldrig har jag haft så många vänner som idag, men vänskap kan även förstöras, förintas, eller brinna ut.


Eftersom det snart är ute så skriver jag det, det knakar rejält mellan Zaga och mig, inte minst tack vare vissa bloggare. Nu verkar det som vi går åt var sitt håll. Tack så lite!

Å andra sidan stämmer uttrycker "...mister du en står det tusen åter..." Men vem den lyckliga är eller blir av dem, kommer jag inte att förtälja här, däremot kan jag tänka mig ge igen för det som hänt...med moms!


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards