Alla inlägg under maj 2008

Av Zkrivaren - 26 maj 2008 01:32

"Att erkänna ett misstag är att tillstå att man blivit klokare."


(Johann Kaspar Lavater)

Av Zkrivaren - 26 maj 2008 01:22

För alla morgonpigga människor tillika besökare, även nattugglor...lite musik.


Idag har Vilhelmina och Vilma namnsdag. Grattis!

Av Zkrivaren - 25 maj 2008 22:55

En majdag för många år sedan, bodde jag på öfvre Östermalm, så snobbigt som det skulle låta. Hade en härlig dyr etta med balkong mot en delvis fin grönska, men även höghuset framför. I nämnda höghus bodde på fjärde våningen en filur med fru.


Vd ett tillfälle hade jag dambesök, en kurvig blondin som fick det mesta att styvna och ögonen fastnade inte där de skulle...nä. Vi gick ut på balkongen och satte oss. Efter en stund såg vi hur blommorna på filurens balkong fördes åt sidan och gubbens fula tryne kom fram. Tjejen som kunde visa bisarr, så hon började att smeka sin stora välformade bröst för honom. Ansiktet gick snabbt över till en annan färg innan det försvann och hon undrade om gjort för mycket så han svimmade. Deta kom att bli en del i den bok jag skriver och mer därtill händer i boken.


Nu händer inte mycket mer än att en sargad kis skall lägga sig ensam igen. Damerna har inte synts till idag, inga pussar, kramar eller annat från dem. Just nu skulle en dam kunna få vad hon ville, om hon var här.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 25 maj 2008 17:30

Inne är det full dunder oväsen och brak. Idag klagade till och med grannen för mig att den under henne, levt fan på förmiddagen. Våra respektive umgås ju flitigt inom områden som vi förnuftiga inte ens tänker på. Det är bra synd att jag inte är hyresvärd, när klagomålen kommer till mig.

Annars har jag varit ute i det strålande solskenet, tittat på allt och alla, damer, gamla oldies till bilar, husvagnar, husbilar, schyssta mc, ja snart har jag sett allt utom en viss person. Nåja, jag kan kanske inte få allt på en dag, går det på en timme?


Skönt att låta tankarna fara runt i huvudet, tänka på vänner o folk man känner, händelser, och mycket annat positivt, fast det finns en röd tråd genom tankarna, som skrämmer samtidigt som den är njutbar, längtan härifrån.

Och jag har valt ut vissa områden som jag skulle kunna tänka mig bo i, hur det blir kanske inte kommer att redovisas här, men kanske det läcker ut precis som från regeringen, när de vill ha ut så där lagom mycket.

Av Zkrivaren - 25 maj 2008 12:28

När jag vaknade i morse kände jag mig på dåligt humör. Det var jag bara glad över, det visade ju att jag hade känslor.

Sedan tog jag barnsalva i stället för tandkräm på tandborsten. Då förstod jag att även den bäste kan göra fel. Jag kände mig djupt tacksam över den insikten.

När jag öppnade kylskåpet föll ett mjölkpaket ut, gick sönder och stänkte ner mina byxor och skor. Jag intalade mig att det var bra för ovanlädret. Byxorna hade jag ändå tänkt byta. Under tiden kokade frukostkaffet över. Det påminde mig om att kaffe på tom mage är hälsovådligt.

Just som jag slagit igen ytterdörren märkte jag att jag hade glömt nycklarna. "Den stunden, den sorgen" nynnade jag och tänkte på att jag inte behövde bryta mig in förrän efter arbetet. Att de nya byxorna fastade i cykelkedjan och att jag råkade köra rakt in i grannens häck, spelade egentligen ingen roll: Tur att det inte var dyrare byxor, mumlade jag glatt.

På jobbet tog jag in kaffekoppen till skrivbordet och spillde ut det mesta på manuset till kvartalsrapporten. "Tur att det bara var ett fjortondagarsjobb som blev förstört, det kunde varit ett treveckors arbete" vrålade jag ut i korridoren.

På hemvägen skulle jag ta ut pengar, men kortet försvann in i bankomaten och kom tyvärr inte ut igen. "Nåja, pengarna hade jag ju ändå bara gjort av med," filosoferade jag och utövade några avslappningsövningar. Låssmeden kostade bara 400 kronor!!! Och explosionen när jag knäppte på TV-n blev inte särskild kraftig. Nu kan jag skaffa text-TV också blir omtapetseringen äntligen av, så himla bra!

Det är fint att tänka positivt, tänkte jag positivt och kastade mig på sängen så benen (på sängen) vek sig, annars vet man inte vad som kunde gått snett idag...

Av Zkrivaren - 25 maj 2008 10:38

Idag är det Mors Dag, det firar vi med att visa vår uppskattning för alla mödrar oavsett åldrar.


Mors dag är en högtid som uppmärksammar moderskapets mödor och firar minnet av ens moder, men är även en kommersiell högtid som i Sverige inträffar den sista söndagen i maj. Dagen är officiell flaggdag i Finland, men dock ej allmän flaggdag i Sverige, men flaggning är vanligt förekommande.

Dagen introducerades i Philadelphia 1908 av amerikanskan Ann Jarvis för att på årsdagen av hennes egen mors, Anna Jarvis, bortgång hedra dennas minne. Den 10 maj 1908 hölls därför en gudtjänst med fokus på fjärde budet och moderskärlek. Kyrkan pryddes av Jarvis själv och till alla besökare delades vita nejlikor - moderns favoritblomma - ut.

Dagen spreds i resten av USA under de närmaste åren och blev 1914 officiell helgdag. Även till Europa kom seden, först till Storbritannien och sedan till Skandinavien. I Sverige firades mors dag första gången 1919 på initiativ av Cecilia Bååth-Holmberg.

Mors dag firas i de flesta västerländska länder men på olika datum: USA, Danmark, Tyskland och Finland andra söndagen i maj, i Storbritannien och Irland fjärde söndagen i fastan (dvs tre veckor före påsk), Norge andra söndagen i februari, i Sverige sista söndagen i maj. I Argentina tredje söndagen i oktober. Att Sverige firar två veckor senare än USA är troligtvis beroende på att våren är längre kommen då och chansen att plocka färska blommor är större.

Reklam för "morsdagspresenter" och i synnerhet "morsdagsmiddag" är vanligt.

I år inträffar mors dag den 25 maj.

(Källa: Wikipedia)


Idag har Urban namnsdag. Grattis! 


Av Zkrivaren - 24 maj 2008 23:10

Inget på burken någonstans, bara skräp. Hos ICA var det tomt o trist, men personalen var jättetrevlig, men var är brudarna? Nu är det överskott på killar, och med all respekt, jag föredrar damer.


Själv föredrar jag sängen nu, men nån idiot spelar för kommunen nu.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 24 maj 2008 17:07

Det ringer på brandkårens telefon och en hysterisk kvinnoröst skriker:
- Skynda er hit! Det brinner!
- Har ni försökt hälla på vatten?
- Ja, men det hjälper inte!
- Då är det nog ingen ide att vi kommer. Vi har inget annat än vatten vi heller...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards