Alla inlägg under april 2008

Av Zkrivaren - 3 april 2008 19:08

Bara en liten del av vad som fanns i området.


//Zkriven 

Av Zkrivaren - 3 april 2008 18:44

Det tog på krafterna att nästan orsaka en dubbel trafikolycka och sedan ta sig hem och måla toalettstolen igen...brun.

Fast den enskilda målaren är glad. Han får ju måla den vit igen, och jag får betala. Snart är pungen tom...Inte den! Penningpungen.


Somnade till en stund och så ut med jycken som tog några konstiga skutt, tittandes på mig och...pang. Ytterdörren var inte öppen.

Ute var det inga problem och när vi hade några hundra meter hem, kom något positiv, hennes kille!

Så istället för att komma hem kom vi att gå rundan en gång till, nu i sällskap. Hundar möttes och däribland en lite S:t Bernhardshund, ledd av en 8 år gammal tös. Om ett århoppas jag att det är en vuxen i kopplets ena del.

Sedan kom hon på cykel, stannar in och säger med ljuv stämma:

- Det var lugna hundar, går bredvid varandra utan att busa.

- Som hussarna, svarade jag.

Hon tittade med sin ljuva ögon och repeterade det jag sagt, innan hon smått chockad tog sig vidare till bostaden dit jag höllt på att gå av bara farten, innan jag kom på att jag skulle rakt fram.

För där kom en lite taxkis, ännu en snubbe att hälsa på och plötslig stod vi där två hundkisar, en hunddam och tre hussar, när ett gäng kråkor brakade till i trädet intill.

Om det gick bra vet jag inte för minnesluckan är tom, men vi skildes åt med hemska nyheter, dåligt väder i helgen.


Att träden skjuter massor av skott i dag var jag säker på...tills man sa att det kom från skjutbanan.

Jag vet åtminstone vad jag har att avlossa en salva med Och det är inte på skjutbanan.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 3 april 2008 16:31

Tänk vad populär jag är, knappt har jag nämnt att jag kan bli ett märke i en bil förrän två försöker...samtidigt!

Nåja, det var faktiskt så att jag cyklade i andra tankar något som är dumt i trafiken. Innan korsningen tittar jag åt höger och vänster, varifrån en bil kommer, men jag rullar ut...tanken slår till bromsarna också, men hade inte bilen också bromsat, har alla bloggare sluppit mig.


Sur och irriterad med ruskande huvud körde han visdare. Han hade rätt, jag gjorde fel. För cykeln någon centimeter då jag ser en ny bil, nu från höger. Nytt stopp sedan hem. Välbehållen? Icke, magen tog stryk. 


//Zkrivaren som ilar till muggen 

Av Zkrivaren - 3 april 2008 15:41

Om det nu finns något sådant så är min mage det sedan några timmar, kanske mejlet jag fick lugnade ner den, i väntan på besöket och intimt snuskeri.

Hmmm...konstig mage jag har då.

Nåja, nu ska jag försöka mig på en runda mot centrum på cykeln, den som inte aktar sig får mig i närbild. Lyckliga dom!


Vädret känns lite opålitligt idag. Ibland sol ibland moln...vet de inte hur de ska ha det?

Jag vet precis vad jag vill...göra åt det.

Suga in luft i lungorna och blåsa bort varenda moln...söderifrån.

Ja, då kommer det ju varm luft.


//Zkrivaren som andas vidare

Av Zkrivaren - 3 april 2008 14:29

För en månad sedan inledde jag ett samtal om ett utlandsbesök.

Idag mottog jag ett mejl där det stod att läsa att personen ifråga, kan komma inom fyra dagar! Snabba puckar, som får Magnus Ugglas "4 sekunder" att vara långsamt Fast nu har man ju kommit fram till att ett hederlig intimt arbete varar i 3-13 minuter, i snitt dryga sju minuter exkl förspel, så vad är tid egentligen? Trångt i brallan kanske? Här är det så.


Besöket kommer att bli en månad långt och det kommer att ge en negativ inverkan på bloggen, om inte Zaga snart kommer tillbaka, och det räknar vi nog inte med, så blir det lite tystare än normalt härifrån, men i gengäld kanske längre, personligare, intimare...inlägg.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 3 april 2008 12:19

Vi har ju som bekant överskridit gränsen till borderlandet i söder, Danmark, med gemensamt postkontor.

Jag och jycken tycker det inte är mer än rätt att dra vårt till stacken, så idag blev det ett mysigare möte med en norsk älghund. Personligen föredrog jag matte i min påtvingade ensamhet.

Hur ser en norsk älhund ut?

Liten kraftig och med stora horn...nä utan horn.

Dock blev det en väldans närgången stund hundarna emellan. Jag funderade på att leka hund...jag med.


Femtio meter längre bort kurtiserades det i sjön, fåglarna leker och parar sig, lyckostarna. Men vad skådade mina ögon. En bergsand som är ihop med en skrattmås?! Vad blir det? En bergsmås eller fiskand?

Oavsett ska jag försöka följa det här paret, kanske återkommer jag med mer information i bloggen i framtiden.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 3 april 2008 11:08

Det var en norrman som gick till en butik och skulle köpa mjölk. Han köpte 50 liter. När han var på väg hem träffade han en gammal tant. Tanten frågade:
- Är det inte tungt med all den där mjölken? Norrmannen svarade:
- Nää det är det inte, för jag köpte ju lättmjölk!

Av Zkrivaren - 3 april 2008 10:36

Magen fortsätter och bråkar och toalettbesöken är många. Nu har magen fått hjälp av idioten till granne, som börjat borra igen.

Den lägenheten som redan innan hans inflyttning, var rejält nedgången, har nu minst två golfbanor om 18 hål vardera.

Värden, när han nu kommer på inspektion, blir säkert glad, och idioten får börja betala stora pengar.


Apropå magen, så tror jag att verkmästaren i magen med personal strejkar för att flera jag känner fyller år idag och de närmaste dagarna. Han är rädd för att få arbeta övertid, den fegisen.

Han har ingen aning om hur många födelsedagar som väntar...hehehe


Nu åter till toaletten...


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards