Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Förlängd version

Av Zkrivaren - 3 april 2008 18:44

Det tog på krafterna att nästan orsaka en dubbel trafikolycka och sedan ta sig hem och måla toalettstolen igen...brun.

Fast den enskilda målaren är glad. Han får ju måla den vit igen, och jag får betala. Snart är pungen tom...Inte den! Penningpungen.


Somnade till en stund och så ut med jycken som tog några konstiga skutt, tittandes på mig och...pang. Ytterdörren var inte öppen.

Ute var det inga problem och när vi hade några hundra meter hem, kom något positiv, hennes kille!

Så istället för att komma hem kom vi att gå rundan en gång till, nu i sällskap. Hundar möttes och däribland en lite S:t Bernhardshund, ledd av en 8 år gammal tös. Om ett århoppas jag att det är en vuxen i kopplets ena del.

Sedan kom hon på cykel, stannar in och säger med ljuv stämma:

- Det var lugna hundar, går bredvid varandra utan att busa.

- Som hussarna, svarade jag.

Hon tittade med sin ljuva ögon och repeterade det jag sagt, innan hon smått chockad tog sig vidare till bostaden dit jag höllt på att gå av bara farten, innan jag kom på att jag skulle rakt fram.

För där kom en lite taxkis, ännu en snubbe att hälsa på och plötslig stod vi där två hundkisar, en hunddam och tre hussar, när ett gäng kråkor brakade till i trädet intill.

Om det gick bra vet jag inte för minnesluckan är tom, men vi skildes åt med hemska nyheter, dåligt väder i helgen.


Att träden skjuter massor av skott i dag var jag säker på...tills man sa att det kom från skjutbanan.

Jag vet åtminstone vad jag har att avlossa en salva med Och det är inte på skjutbanan.


//Zkrivaren

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards