Alla inlägg den 2 april 2008

Av Zkrivaren - 2 april 2008 23:45

Snart är dagen slut..för alltid.

Jag har gjordt mitt för idag och behöver inte skämmas.

Tyvärr blev det inte ett alltför bra slut, men jag hann med två stycken födelsedagsbarn imorgon och övermorgon. Och jag är inte skyldig till någon av dem.

Nu väntar den tomma sängen på mig...igen.

Jag kan inte förstå varför den aldrig ledsnar när det bara är jag.

Det har jag gjort! 

Imorgon är det en ny dag och som min mage känns nu, blir det ingen bra dag...en skitdag igen.

Fast jag har gjort mig skyldig till massutsläpp idag. Magen har släppt ut mycket gaser...ofta.

Säkert steg värmen med många grader...hela 0,00000000002 grader.

Tack o lov för det. Ni som har gamla bilar och annat som påverkar att vi får varmt...sätt igång!

Jag vill ha vårvärme nu!


Lev väl!


//Zkrivaren utan gtasmask...ännu 

Av Zkrivaren - 2 april 2008 22:34

Varför är det så svårt för vissa att ta emot ett råd?

Speciellt om man kan tjäna pengar i en dålig budget.

För jag vet inte vilken gång iordningen har jag varit i den diskussionen ikväll, ingen lösning, mer gnäll.

Läsa i 25w lampbelysning, strunta i datorerna som får stå på i timmar utan att röras. Det kostar pengar, som man inte har, men att ändra på det? Nej!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 2 april 2008 19:26

En vän till mig som bor i ett hus på Söder i Stockholm har fått angenäma problem,tycks det i alla fall.

Han berätta att det blivit stopp där nere...i rören alltså.

Vid spolning på toaletten..flödar det över på golvet.

Rörmokaren var där och körde in en lååång...som gled fint i röret.

När den drogs ut kom det med massor av hår...som satt på den.

Orsaken är att det är för trångt...i rören.

Fast man kan ju tro nå annat.


//Zkrivaren - rapporterar från Stockholm 

Av Zkrivaren - 2 april 2008 18:44

Dagens glädjsfnatt stod hunden för när hon fick se att det var hennes efterlängtade hundmat som serverades. Två känguruliknande skutt blev det, och en mumsigt god måltid.


Dagens mysigaste och trevligaste står flera människor för, alla inne på ICA. Ta bara den extremt fina servicen vid osthyllan...för mig.

Jag blir ju till mig i...sinnet.

Och i kassan vänligt och snabbt...inga problem.

Tack ICA...ska säga åt ledningen belöna er...bara de lyssnar också.

Tack till samma "goding" till dam som igår. Börjar bli en trevlig ovana att träffas vid/i ICA.

Och utanför gick skvallret om en blogg...inte helt fel.


Dagens barn kan få ur sig det mesta, som en kille i fem års åldern sa till sin kompis:

- Det är min kompis och jag friade till henne.

Säga vad man vill, men det ska börjas i tid...har jag förstått nu.


Dagens sorgliga kom i ett meddelande till mig...från Zaga.

Hon har vandrat i fjällen i Lappland med arbetskamraten...kåta in o kåta ut.

Nu ligger hon till sängs...illamående och kräks.

Jag undrar om hon har...ätit för mycket gott igen.


//Zkrivaren som vill att Zaga kryar på sig

Av Zkrivaren - 2 april 2008 12:45

I Norge är de snälla mot de kriminella.

Jag läste just hur ett gäng rånare viftade med vapen och fick följa med värdetransportbilen till minst 10 olika banker och hämta pengar, som rånarna fick. Som tack band de värtdetransportpersonalen och försvann.


I Sverige vill Blekingeborna inte vara sämre, eller ska jag skriva rättsväsendet. Rätt för vem? Gärningsmännen så klart!

Fast man har gjort sig skylig enligt åtalspunkterna till bl a trakassarier och grövre saker, väljer åklagaren inte något strängt straff, inte ens fängelse. Gärningsmännen, som trakasserade, hotade och bråkade med en familj, orsakde en persons död, går fria för de är unga.

Det måste betyda att ungdomar som vill begå brott och gå fria, skall göra det i Blekinge, det svenska framtida länet för läraktiga brottslingar?

Det är skönt att veta att samhället tar hand om alla...utom de laglydiga och utsatta oskyldiga.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 2 april 2008 12:41

Damen i biljettluckan på en biograf frågar blondinen:
- Varför kommer du och köper så många biljetter? Det här är sjunde biljetten du köper!
Blondinen svarade:
- Ja, men mannen där i dörren river sönder dem hela tiden.


**********


Det var en man som plötsligt blivit impotent. Efter flera veckors frustration bröt han till slut ihop och gick till läkaren. Efter efter grundlig undersökning säger doktorn:
- Jag har dåliga och goda nyheter. De dåliga är att musklerna runt din penis har förtvinat, och det är tyvärr obotligt.
- Och de goda nyheterna? frågar mannen, med paniken i halsgropen.
- Det finns en experimentell behandling, men det kan slå fel. Den går ut på att man implanterar musklerna från en elefantsnabel i din penis. Mannen tänker över saken och säger så:
- Tja, jag kan inte tänka mig ett liv utan sex, och jag skulle ångra mig för evigt om jag inte försökte någonting, så vi prövar!!
Så läkaren utför ingreppet och allt går som planerat. Några veckor senare går mannen ut med sin flickvän till en restaurang för att fira sin nya utrustning. När de sitter till bords, känner han hur det rör sig i skrevet, mer och mer, tills det gör riktigt ont. För att dämpa smärtan bestämmer han sig för att dra ner gylfen. Plötsligt snor sig mandomen ut ur gylfen, glider över bordet och greppar en källarfranska från brödkorgen, innan den försvinner ner i byxorna igen.
- Wow! säger den chockade flickvännen. Det var häftigt! Kan du göra det igen?
Med tårar i ögonen och högrött ansikte svarar mannen:
- Kanske, men jag vet inte om jag får plats med en till fralla i röven!

Av Zkrivaren - 2 april 2008 10:33

Dagen är inte den bästa, vädret ser dåligt ut för molnen har kidnappat solen, och hotar oss människor med vedergällning i form av regn.

Datorn min, är lika dum den, så jag har ite kunnat skriva förrän nu.


Jag fick sova gott inatt och länge...med täcket på. Fast jag saknar när det åker av.

Det blir en småstressig onsdag, med mycket olika saker att göra och däribland hunden som ska få sitt under hård och sträng kontroll. Hon ska även få en munkorg. Ja, en munkorg...du läste rätt!

Hon måste ha det efter grannens påverkan av henne. et gillar hon inte...inte jag heller.

Men nu annat långt från datorn, men jag återkommer snart...eller blir det Zaga? Mer om de senare.


Idag har Gudmiund och Ingemund namnsdag. Grattis killar! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards