Alla inlägg under april 2008

Av Zkrivaren - 4 april 2008 15:05

Efter mycket om och men så fick jag ett halv om halvt slutgiltligt meddelande per mejl angående mitt utlandsbesök innevarande månad och en månad framåt räknat från mitten av månaden.

Det var inget positivt meddelande. Besöket är tills vidare, kanske för alltid inställt.

Så nu blir det inte färre och personligare inlägg...bara intimare?


//Zkrivaren som åter hört av Zaga 

Av Zkrivaren - 4 april 2008 13:27

"Om backen finns åker jag nedåt även när jag är på väg uppåt, för det är halt."

Av Zkrivaren - 4 april 2008 12:50

Kalle kom in på puben och såg dyster ut.
- Vad har hänt? undrade polarna.
- Jo, jag hade varit ute och kört långtradare hela veckan och då jag kom hem på lördagen så var man ju lite tänd på gumman. Vi kröp i säng och körde igång, och det var då grannen bultade i väggen och skrek:
- NU FÅR NI FAN I MIG SLUTA... MAN KAN VÄL FÅ LITE LUGN ÅTMINSTONE ÖVER HELGEN..!

Av Zkrivaren - 4 april 2008 12:40

Tur att man är gräsänkling, ensamstående, singel, eller vad man skall kalla det, med hund. För båda mår vi pyton i maggarna och vi äter inte samma mat. Någonting är fel, men inte på maten.


I strålande väder efter en dimmig natt, så jag vågade inte ens gå ut på balkongen eftersom jag inte såg golvet där en gång, blev det en solig dag, fast på västkusten skall det ha burrat upp ett oväder som resten av landet får del av också.

Varför det? Låt dem bli vattenspolade och klinga sedan av...solen skall vara kvar här!


Som vanligt numer vaknade jag mitt i natten, solo allena...utan täcke!

Jag gick upp och tittade, fann...ingenting.

Hunden som jag trodde var skyldig...sov tungt.

Kan man ta av täcket...med tankekraft 100 mil bort? 

Hjärtat slår lite snabbare vid blotta tanken.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 4 april 2008 10:09

Igår sa flera till mig att i helgen skulle det bli uselt väder med både det ena och andra, och då menar jag inte maträtter.

Efter att noga följt väderrapporterna, kan jag konstatera att det inte stämmer riktigt, vädret blir sämre, men inte så dåligt.


Dålig är där emot jag, magen är fortfarande inte bra och det börjar tära rätt bra på kroppen, ut i toppen.

Jag har dock inte målat toaletten brun under natten, en liten framgång alltså.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 4 april 2008 01:17

...på din födelsedag. Åldern avslöjas icke, men du är ung och fin, det avslöjar jag.

Ha det gott ibland besökare och presenter!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 4 april 2008 00:22

Magen håller mig á jour med att den mår pyton, kanske dags att uppsöka en herre, eller ännu bättre en dam, i vit rock?

Hörde precis av Zaga, hon mår lite bättre uppe i Lappland...hade tydligen gått in i tyget.

Bättre det än att göra som alla andra...gå in i väggen. Gör så ont.

Fast hon sa nåt om att det var väggen..?!

Nåja, har vi lite tur, och det har vi va? Så kanske hon kladdar nåt snart, för nu hade hon visst fått tag i en penna...som satt fast.

Måste vara en sådan där läspenna till datorn...men grov?

Pennan var viss fylld...den blötte ner sa hon...

Hon satt i köket vid diskbänken ...


Idag har Marlene och Marianne namnsdag. Grattis tjejer, och ett speciellt grattis till min favoritkiropraktor mitt i Stockholm, som bär namnet Marianne, fast hon kommer nog inte ihåg en patient som mig.

Jag låg ju alltid styv som en pinne...när hon smekte mig på ryggen.

När jag slappnade av...nöp hon till.

Men jag lärde mig att ligga ner...spänd.

Marianne var full av trick och lurade mig fast, och ryggen blev bara bättre. Lite ispack och motion, absolut inte hissen fem våningar upp, eller ner. Fast hon flyttade, det gjorde inte jag...då.

Och många minnen har jag kvar...alla positiva.

Saknaden är stor av henne och kollegorna mitt i huvudstaden.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 3 april 2008 23:31

En tidvis underbar dag, blir kväll.

En varm och behaglig kväll, blir natt...kanske kall.

En kall säng...förblir kall.

Jag får värma sängen alldeles själv...tråkigt som fan.

När inte magen säger att det är dags att måla...då springer jag ner allt.


Jag sitter och funderar över roliga och mindre roliga saker och händelser. Som alla trevliga människor jag springer på dagligen, kanske just du som läser just nu? Kanske du vet vem jag är, eller inte.

Små värmande kommentarer som jag fått i bloggen idag, är helmysiga att få, jag suger åt mig sådana som en svamp. Undrar om det har med att jag springer på toaletten..?


Imorgon kommer målaren sent sa han...skulle köpa en gasmask för målning av min toa.

Konstig prick, men trevlig. Jag har aldrig problem med doft på toaletten...bara när jag skiter.

Annars ska jag försöka att vila mig i form i någons famn...som inte är här.

Och ingen frivillig..? Någon som är ledig en stund...kanske?


Imorgon ska jag försöka få lite nya foton tagna, kanske hamnar något här i bloggen, dock inte på min toalett.

Apropå foto så får jag ställa in en fotoresa till Öland, för utlandsbesök, så blir det när alla damer här inte vågar komma bara för de inte är vana vid mysig värme och vänlighet. Och karlar...finns dom?


Nu avrundar jag kvällen här och överlåter dig, besökare, att göra det du vill.


Lev väl!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards