Alla inlägg under april 2008

Av Zkrivaren - 5 april 2008 23:18

"Att vara sjuk och skada någon omedvetet, kan botas.
Att vara frisk och medvetet skada någon kan aldrig botas.
Att vara sjukligt skämtsam, vill man inte botas från."


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 5 april 2008 23:09

En usel opålitlig och elak människa,
är egentligen en snäll och omtänksam person
med usla rådgivare runt sig,

Av Zkrivaren - 5 april 2008 19:16

Norra Sverige, är väl ett uttryck som alla har hört, eller kanske uttryckt också för den delen.

Nu vill de tre norra länen Nprr- och Västerbotten samt Västernorrland att de slås ihop till ett jättelän, som ska heta...just det Norra Sverige.


Västra Götaland finns ju redan, så snart kommer väl östra motsvarigheten med Kalmar, Kronoberg, Jönköping och Östergötland, ska det heta Ostland?


Politikerna har inte lärt sig att storleken inte har någon betydelse...bara tekniken.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 5 april 2008 17:52

Visserligen kastas det boll i vattnet också, då i bassänger med två lag och mål. Men här vill man vara först med det nya, vattenboll utomhus!

- GRABBAR, AV MED KLÄDERNA OCH I PLURRET, DAGS FÖR TRÄNING!


//Zkrivaren som tittar på 

Av Zkrivaren - 5 april 2008 15:34

Tog mig en längre promenad, lite nedslagen, och med en mottagen kram, inombords och träffade en bekant som jag inte sett på ett halvår. Vi stod och pratade innan vi styrde stegen mot centrum, dig jag ändå skulle.

Det blev Coop idag, ett misstag känns det som efteråt.

Personalen var lika trevliga som asfalten en kall vinterdag utan snö.

Visst försökte kassörskan visa upp lite mer, men det kändes mest som "Aj fan, zkrivaren, då måste jag le", men se det hjälper inte mot mig, det skall vara genuint, som hos ICA!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 5 april 2008 13:46

Det var en gång ett golfproffs om gifte sig. Redan vid frukostbordet dagen efter det stora bröllopet gav han sin unga, nyblivna hustru direktiv:
- Nu är det så att nedre vänstra skrivbordslådan är låst, och den får du inte öppna förrän jag antingen är död eller ligger på mitt yttersta!
Hustrun sa sig vara införstådd med detta och åren gick sin gilla gång.
Efter 50 års äktenskap blev mannen inlagd på sjukhus - illa däran. Läkaren gav inget hopp - högst 48 timmar kvar, löd den hårda domen.
Hustrun erinrar sig nu skrivbordslådan, och öppnar den. Där hittar hon sex stycken golfbollar och 100 000 kronor!
Hon beger sig till sjukhuset och frågar den döende maken vad detta betyder.
- Jo, svarar mannen, varje gång jag varit otrogen har jag lagt en boll i lådan.
- Det var inte roligt att höra att du sysslat med sådant, svarar hustrun bedrövat, men å andra sidan har vi varit gifta i 50 år, så sex gånger är väl inte så farligt. Men de 100 000 kronorna, då?
- Jo, varje gång jag har fått ihop ett dussin har jag sålt dem...

Av Zkrivaren - 5 april 2008 13:42

En droppe doppad i livets älv, har ingen kraft att flyta själv.

Dock finns ett enda krav på varenda droppe, att hjälpa till att hålla varandra uppe.... Tänkvärda ord från Tage Danielsson

Av Zkrivaren - 5 april 2008 12:36

Hon kom till mig för att behaga,

sa hon till mig, Zaga.

Och då kan jag inte klaga,

bara henne till fru taga. 

Varm som en medelhavsvinds milda bris,

svepte hon in sin trevliga kis.

Och många och långa äventyr,

har vi haft och kärleken styr.

Jag har henne så kär,

oavsett var hon är.

Men kommer hon inte snart och ler,

går jag nog ner.


//Zkrivaren i ett svagt ögonblick 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards