Alla inlägg den 16 april 2008

Av Zkrivaren - 16 april 2008 22:49

Ögonen går ihop fast jag sovit 2 tim natten...förstår ingenting.

Törstig är jag också, dricker ju...inget.

Ensamheten är otroligt...påträngande.

Saknaden av en kvinna...så stor.

Sängen är inte så stor, men...kall.

Tack alla som besökt mig idag, ska bara piggna till så blir det mer i bloggen...kanske det kladdas av flera?


Lev väl!


//Zkrivaren 


ICA

Av Zkrivaren - 16 april 2008 20:20

Lite reklam för min ICA-butik är det bästa jag kan ge den efter mina besök, som idag.

Nu är det lite mer i butiken och jag hittade snabbt min ost och ilade likt en ivrig hundvalp ner till brödet, där iver snabbt ersattes av tårar som sprutade ner allt bröd. Mitt bröd fanns inte, men väl två ensamma frallor som höllt på med förökningsprocessen, så som de satt ihop. Då plötsligt hör jag ett par bekanta röster och ett ännu mer bekant fnitter. JKag tittar runt och mycket riktigt, det var "mina" kvinnliga brevbärerskor, de som varje dag sliter för att brevförsändelser och paket skall komma ut till oss boende i området.


Framför mig i kassan stod en äldre dam och delade ut checkar, hur många hon delade ut vet jag inte, räknade inte...fyra stycken.  ICA checkar på 25 spänn är bra. Sedan betalade hon det sista kontant och fortsatte med kortet...STOPP, sa kassörskan, du har ju betalt redan.


Jag å andra sidan skulle hälla i några mynt för att få jämn sedel tillbaka, var för sen, men servicevänlig som kassörskan är, tycker hon jag kan mata apparaten med pluring, mot en tjuga.

Tack ICA för att ni finns.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 16 april 2008 14:24

Skräddaren till kunden:
- Det är klart att ni ska ha knappar och inte blixtlås i gylfen på era skidbyxor. Jag har blixtlås i min jacka och har fått slipsen avsliten flera gånger.

Av Zkrivaren - 16 april 2008 12:40

Vem tog förmiddagen? Jag som har 48 timmars dygn komprimerat till 24 utan sömn...gäsp.

Hunden har varit ute, sett andra hundar, själv såg jag ingen...matte.

Däremot en charmig...mamma.

Ett hejande kors och tvärs, bak o fram utan ränder. I regn. Människan kan när den vill, jag vill...alltid vara trevlig.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 16 april 2008 11:50

Stress är del av mitt liv just nu, det går ut över det mesta som berör mig. Och hälsan får också lida av det. Men snart räknar jag med att få ta det lugnare igen och då skall jag repareras, sova bättre, äta bättre, blogga bättre osv.


Idag har Patrik och Patricia namnsdag. Grattis! 


//Zkrivaren 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards