Alla inlägg under april 2008

Av Zkrivaren - 7 april 2008 15:19

Mulen morgon ger klar dag, stämde även idag. Det märkte jag på väg hem på cykeln. Jag tog en högerkurva lite för tvärt och pedalen slog i asfalten, risken för en sidoskruvad projktil i vänsterskruv var överhängande på cykeln. Jag lyckades dock räta upp den.


Lite senare är jag på "min" gata, den elva meter breda lugna gatan utan trafik, trodde jag. Plötsligt glider en för mig välkänd bil förbi, körandes av mannen(!) jag tidigare sökt förgäves. Min områdeschef. Undrar om han fortfarande är ovetandes om vad jag vet, eller har någon skvallrat om sopberget?


//Zkrivaren - i trafiken lite på tvären 

Av Zkrivaren - 7 april 2008 12:52

Finn felet, skulle kanske inlägget heta, men då det är ett enkelt fel är det ingen som har några problem att se den enbente gåsen.

Detta fick mig att dels plåta, men dels även stå och titta och fundera på vad som hänt. Plötsligt tittade gåsen på mig, och innan jag visste ordet av kom det andra benet fram någonstans inifrån under vingen...och tillbaka igen. Jag gick mycket lugnad därifrån.


//Zkrivaren - ute hos djuren 

Av Zkrivaren - 7 april 2008 10:50

Håkan besökte en spågumma efter en väl genomfestad natt. Han slog sig ned och utbrast:
- Jag vill inte veta ett dugg om framtiden, jag vill bara få reda på vad jag gjorde igår.


***


Det är stängningsdags på Stadshotellet och en glad herre ropar bort till portieren:
- Hissen fungerar ju inte!
- Jo, det gör den visst, men det är telefonhytten min herre befinner sig i!

Av Zkrivaren - 7 april 2008 00:26

Eftersom jag blir lite stressad imorgon så kan jag inleda dygnet redan nu här i bloggen, senare blir det massor av inlägg hoppas jag. Inklusive det som för första gången på länge, saknades, nämligen en bra historia. Ska gallra och snoka och leta i allt jag kommer åt och även det jag inte kommer åt.


Vad får man om man parar en hund med en leksaksbil?

????

En hundkoja!


Idag har Irma och Irmelin namnsdag. Grattis!


//Zkrivaren - trött och lite sorgsen i ensamheten 

Av Zkrivaren - 7 april 2008 00:16

Lite nattmusik för den som vill lyssna, tillägnad Ali, vars blogg rekommenderas!

Every Little Thing - Carlene Carter

//Zkrivaren - som fick nya tankar

Av Zkrivaren - 6 april 2008 23:18

Allt har sitt pris, så även jag. Eller snarare så får jag betala ett pris och då ett högt sådant.


Idag utbrast följande diskussion på kvällen då jag sa:

- Dags för sängen.

- Va? Redan? Kvinnan blev lite ställd.

- Jo, det börjar kännas så, sa jag sanningsenligt.

- Men ska vi gå till sängs när vi inte känner varann?

- Va? Jag skall sova?

Sedan small det! Jag for iväg, inte till sängens drömlika värld utan till yttre världsrymden i nästa solsystems yttersta axel, väldigt lik min egen tyckte jag. Lika svankig som min rygg och kullrig som ars...

Nu insåg jag att huvudet satt bak o fram.


Jag ska aldrig mer somna i en film, jag lovar att försöka hålla löftet.


Lev väl!


Zkrivaren


Av Zkrivaren - 6 april 2008 21:33

"Det är inte vad människan förtjänar på sitt arbete som är hennes egentliga lön, utan vad den gör henne till.


(Johan Ruskim) 

Av Zkrivaren - 6 april 2008 21:14

Vilken kväll, det tar på krafterna att vara damerna till lags överallt, i bloggen, mejlen, verkliga livet och hunden.


I ICA var det som vanligt, heltrevligt och glatt när jag var inne och handlade juice, sedan hann jag med att träffa en kille och vi kom att prata om fotbollsklubbens vattenskadade omklädningsrum, som inte ens hann tas i bruk. Nu blir det många bollar att bära från närbelägna skolan, fast de har ju en viss vana eftersom nybygget inte ens var avslutat. Och damerna har ju dessutom egna "bollar".


Mejllådan kokar och svimmar, har försökt att hälla vatten på den, men då skriker hårddisken något underligt, bäst att låta bli. Från Norrbotten har jag inte hört av Zaga, bara en damlapp, inte sådan man tar bort damm...utöver mig.

Utan en same kvinna. Jag har lite släkt däruppe...också. 

Det är inte bara skräp i släkten, någon sa att det var därifrån jag fick mina gyllene gåvor till kvinnan...


Och kvällen är inte slut än...inte jag heller.


//Zkrivaren - i full fart 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards