Alla inlägg under april 2008

EM

Av Zkrivaren - 8 april 2008 19:48

Idag fick jag ett trevligt mejl om EM, evenemanget som kostar massor av pengar som går till...chips, ostbågar, dricka och annat onyttigt.

Vi måste gräva ner oss i sovsäckar i TV-soffan och bara glo på....EM.

Då vill inte jag vara ensam...jag vill ha sällskap!


Vilket kanonväder det blev på eftermiddagen. Alla var så glada och idagens snabbis i Coop, var gulliga Sara, ännu mer gullig. Hon var deras solstråle. Själv blev jag bara fumlig och tappade pengarna...undrar varför?


//Zkrivaren en orolig själ 

Av Zkrivaren - 8 april 2008 18:24

Ett lokalt krig nära mig planeras för fullt. Genom en mycket välinformerad gullig källa med central placering, har jag fått veta att en invasion har inträffat i en bostad nära mig.

Jag har beordrats i säng skydd efter 22 ikväll, då påbörjas det stora slaget, med vapen som tillhygge...mot damråttorna.


//Eder Zkrivare på slagfältet 

Av Zkrivaren - 8 april 2008 13:22

Månsson hade haft fest kvällen före och träffade grannen i trappan.
- Hörde ni att jag bankade i väggen i går kväll? frågade grannen.
- Jodå, men det gjorde inget för vi förde ju ett jäkla liv själva också

Av Zkrivaren - 8 april 2008 13:15

Jag tror det pågår hemska saker i mitt närområde.

Nej, inte grannen, sånt klarar han inte.

Det är en mördare lös...men dammråttorna klarar sig.

Tvåbenta är offren...stackars kråkor.

Men jag saknar mina vänner..."bråka kråka" och gässen.

Alla tillhör de fåglar...som inte är önskvärda.

Om de ändå kunde skjuta av icke önskvärda grannar också.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 april 2008 10:07

Lågtrycken håller riksmöte över landet och dåligt väder är att vänta. Så kan du hålla dig inne gör det. Men finns det någon som locka, vänta inte, trotsa faran för nederbörd och rusa till den väntande.

Och har du hund som jag är du tvungen att gå ut oavsett väder.

Den som jobbar eller pluggar tvingas till/från, annars finns det även där möjligheter till inomhusvärme.


Idag har Nadja och Tanja namndag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 7 april 2008 23:10

Vad mysigt det är när det först jag ser är en önskan om en trevlig vecka, från en trevlig person. Nu kommer jag att sova gott, tro mig.

Någon biljett med flyget till Luleå blev det inte, fick i mig att det finns för många damer där...som är intresserade av...mig.

Tydligen har de läst bloggen...där också.

Mmm...ser nog fram mot en tur....som det ser ut nu kan den bli av.

Alla jag trivs med är ju där...nästan.

Sedan skriker ett utlandsbesök...med lagliga problem...om min hjälp.

Kan ingen dam vilja ha lite mer...trevlig hjälp?


Nu lägger jag mig.


Lev väl!


Av Zkrivaren - 7 april 2008 17:51

Sitter och tänker tillbaka till dagen då jag mötte Zaga.

Det var på en bio, jag hade precis köpt popcorn och dricka, när jag fick en knuff baifrån och föll framför...Zaga.

Hon tittade på...mig med stora fina vackra ögon.

hon ville ta...och hjälpa mig upp.

T-a-a-a-a-a-c-k, stammade jag...hon var ju så vacker.

Hon såg att jag hade fått läsk på mig och föreslog...toabesök...diskret.

Jag gick dit och började spola i kranen när hon kom in.

Hon ville...hjälpa till, sa hon.

Tror jag det, fläcken satt ju på låret. Men hon gav sig inte.

Med varlig hand och toapapper blev det blött...på flera håll.

Någon hade missuppfattat...villigt som alltid.

Det såg Zaga, hon...log.

Jag tittade på henne...det var kört.

Hjärtat dunkade och slog, skulle kroppen klara detta?

Hjärtat slår ännu...för Zaga.

Det räcker att hon ringer, sms:ar, mejlar eller skriver här...vad gott det är.


Fick ett mejl idag från denna otroliga kvinna. Hon mår verkligen dåligt, jättesjuk, och jag funderar på att släppa det jag har och åka upp till Norrbotten, till Luleå, kanske får kvarta hos en annan trevlig dam och bloggerska?

Det gör ont i mig...ingen trevlig smärta.

Saknaden är stor, och jag hoppas hon kryar på sig.

Hon blev nog sjuk för hon tassar ju alltid naken oavsett temperatur inomhus, kan inte vara bra, utöver i min närhet.


Nä, nu ska jag kolla om en resa till Lule.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 7 april 2008 15:55

Lilla Katrin hade fått följa med till kyrkan för att se på ett bröllop. När vigseln är över viskar hon till sin mor:
- Ska de få barn nu?
- Det kanske de får, viskar mamman tillbaka.
- Åh...säger Katrin, då stannar vi och ser på det också.


**********


Två nunnor, Systrarna Matematik och Logik, var ute och gick. Då fick Syster Logik syn på en man som såg ut att förfölja dem. Efter noggrant tittande på mannen tyckte Syster Logik att det såg ut som att mannen ville våldta de, så hon sa:
- Jag tror den där mannen vill våldta oss.
- Med det här avståndet hinner han ikapp oss på 15 minuter! sa Syster Matematik.
Så nunnorna snabbade på sina steg, men mannen följde efter. Syster Logik tänkte och sa:
- Om vi delar på oss så kan han inte ta oss båda.
- Vi delar på oss här framme.
När systrarna kom fram till korsningen gick de åt varsitt håll. Mannen följde nu efter Syster Logik. Efter en stund kom Syster Matematik fram till klostret, det tog en stund innan hon fick syn på Syster Logik. När Syster Logik kommer fram frågar Syster Matematik:
- Vad hände när han följde efter dig?
- Det enda logiska! Jag började springa.
- Vad hände sedan då?
- Det enda logiska! Han kom i fatt mig.
- Vad hände då?
- Det enda logiska! Jag stannade.
- Vad hände sedan då?
- Det enda logiska! Jag drar upp kjolen.
- Vad hände sedan då?
- Det enda logiska! Han drar ner byxorna.
- Vad hände sedan då?
- Det enda logiska! Jag börjar att springa, för en nunna springer ju fortare med kjolen uppe än en man med byxorna nere!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards