Alla inlägg under april 2008

Av Zkrivaren - 23 april 2008 12:04

Att magen inte lär sig, jag vill inte vara sjuk. Golvet till toaletten är utnött och nya mattor får läggas in. Ja, tänk dig själv alla framoch åter lopp man gör på en timme. Lägg ihop timmarna till en dag och lägg ihop dagarna...

Mår pest och annat överallt just nu. Fick tips om hur jag skall lugna magen, som vanligt blir det ett antal försök, mer eller mindre lyckade sådana.


Idag har Georg och Göran namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 22 april 2008 22:21

Tröttare än trött.

Mattare än schack matt.

Snurrigare än Snurre Sprätt.

Det är jag i en sammanfattning...kort sådan.


Tisdagen har varit jobbig och det med tanke på trötthet och magproblem. Lyckligtvis står jag på fötterna ännu, alltid något att vara tacksam för.

Någon cykling är det inte tal om igår eller idag, men imorgon ska jag försöka sätt mig på den igen, efter att ha pumpat däcket med pyspunka...igen. Måste få upp flåset och bort med lite kalorier också. Fast man kanske skulle samla på dem och rulla fram? :-)


Jag har noterat en sak på msn, ofta får jag gå ner på barnnivå i förklaringar, något jag trodde vuxna hade lämnar för länge sedan, eller finns det en vuxen barnålder kvar?


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 22 april 2008 19:01

Vad vore dagen utan ett besök på ICA?

Måste ju ha några fraller, men som vanligt faller jag för andra annat och det blir lite till. Framför kassan är det en jättelång kö. Bara att ställa ner korgen och vänta. Där så gamla primadonnan och sorterar upp varorna efter behag och prismarkering, bara det tar ett par minuter extra i tid. Då händer det. En lika trevlig som charmerande kassörska uppenbarar sig, sätter sig i nästa kassa och bjuder in mig! Det kallar jag service.


Inte utan att jag tänker på reklamen med kvinnan längst bak i kön...då öppnas en kassa till. Högvinst är det.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 22 april 2008 13:02

En pojke i sexårsåldern hade ofta följt med sin pappa på tältmöte. Hans pappa brukade leda mötet, och därför hade han suttit och hört vittnesbörd från många omvända syndare.
En gång när det gavs tillfälle för frivilliga vittnesbörd, reser sig pojken upp.
Till sin förfäran får pappan höra pojken högt och ljudligt säga:
- Förr, då jag kom hem full, brukade jag slå hustru och barn, men nu, sedan jag blivit frälst, har jag slutat upp med det...

Av Zkrivaren - 22 april 2008 12:04

"Förr måste man vara skådespelare för att bli stjärna. Nu är det precis tvärtom."


(Francoise Rosay) 

Av Zkrivaren - 22 april 2008 11:19

Tisdagen börjar som måndagen slutade, i sängen. Upp ur sängen, segt och jäkligt, men det vackra vädret hjälpte mig upp.

Sedan var det bara att göra de vanliga sysslorna följt av de varierande sysslorna, däribland hundpromenad, som skall klämmas in, stressa osv.


Idag har Allan och Glenn namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 21 april 2008 21:35

Ibland undrar jag vad jag egentligen gör, allt rullar på i samma banor varje dag, som blir veckor, månader och slutligen år.

Dags för en ändring, men när, hur, var?

Inga svar finns och tiden väntar inte, varför gör jag det?


Sängen kanske väntar, annars funderar jag vidare här senare.


Lev väl!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 21 april 2008 19:17

På eftermiddagsturen blev det hemska saker igen. Först träffar vi på två mindre vettiga kvinnor med en hund, som de dels försökte strypa med kopplet, dels muta med godis, så den inte ens tittade på min hund. Min hund led av vad den såg, och jag sa åt henne att hon har mer hjärna än de två medföljande människorna hade. Då blev hon stolt.


Senare mötte vi en Golden, som inte fick hälsa. Dennes matte var synbart rädd för schäfer och när min stannade bakom mig och tittade när den andra lade en stråle, trodde jag att det var dags att ringa ambulans. Men hon gick och min gick fram för att spana in pölen.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards