Alla inlägg under april 2008

Av Zkrivaren - 27 april 2008 11:19

Mucka inte med mogna kvinnor.


En Torsdag i rättsal 14b

Försvarsadvokaten:

-Kan ni vänligen tala om hur gammal ni är.

Den lilla damen:

-Jag är 86 år gammal.

Försvarsadvokaten:

-Berätta nu, med egna ord, vad som hände kvällen den 1 april.

Den lilla damen:

-Ja, jag satt ju där på verandan när den unge man som bor granne kom och satte sig bredvid mig.

Förvarsadvokaten:

-Kände ni mannen?

Den lilla damen:

-Nja, lite grann, han bor ju som sagt var granne och är mycket trevlig.

Förvarsadvokaten:

-Vad hände efter han satt sig ner?

Den lilla damen:

-Han berättade att han tyckte om äldre kvinnor och att jag var väldigt sexig. Han började att smeka mig på låren.

Förvarsadvokaten:

-Hindrade ni honom?

Den lilla damen:

-Nej det gjorde jag inte.

Förvarsadvokaten:

-Varför inte?

Den lilla damen:

Det kändes så skönt. Ingen har gjort så med mig sedan min Albert dog för 30 år sedan.

Förvarsadvokaten:

-Och sedan?

Den lilla damen:

-Han började smeka mina bröst.

Förvarsadvokaten:

-Hindrade ni honom?

Den lilla damen:

-Nej det gjorde jag inte.

Förvarsadvokaten:

-Varför inte?

Den lilla damen:

-Hans smekningar gjorde mig alldeles varm i hela kroppen, jag har inte mått så bra på åratal.

Förvarsadvokaten:

-Vad hände sedan?

Den lilla damen:

-Jag kände mig så upphetsad att jag bara la mig ner och sa: 'Ta mig unge man, ta mig!'

Förvarsadvokaten:

-Nå, tog han er?

Den lilla damen:

-I helvete heller! Han skrek bara: 'April, April!!' Och det var då jag sköt den djäveln.

Av Zkrivaren - 27 april 2008 04:44

Efter att ha fått ett dödsbud under lördagens förmiddag blev dagen förstörd och glädjen försvann all världens väg. En ganska nära anhörig hade lämnat den här världen för en annan. Hennes son och jag kom att lära känna varann genom släktforskning. Resten av dagen blev mörk och jag försökte återhämta mig och lyckades delvis göra det tack vare folk ställde upp. På kvällen satt jag och chattade, då en rad kom upp och kylan trängde in i mig. Mitt barnbarn är akut sjuk. Måste iväg. Senare får jag via sms veta att barnet var medvetslöst, och färd med ambulans på blått var nödvändigt, till sjukhus, där barnet nu ligger på intensiven, nedsövd.

Som stöd har jag lyckats och nu sover man på sjukhuset, efter denna förstra jobbiga stund. Själv funderar jag på hur jag orkar, fast jag vet redan svaret.


Dagens namnsdagsbarn heter Engelbrekt, samma namn som församlngen i vilken jag bodde i mångar år, i Stockholm. Grattis!

Av Zkrivaren - 27 april 2008 00:19

...kan jag glömma. Lagom tills det drar sig mot sängen, kommer behoven från flera människor och mitt i ett meddelande om en akut sjukdom och ambulanstransport på blått. Telefonen går varm och väntan för de inblandade är fruktansvärd i skrivande stund. Natten är räddad.


Själv mår jag bättre efter en liten återladdning av batterierna, som nu ånyo töms.

Tack Linda för din kommentar, den värmer enormt skönt!!!


Lev väl!


//Zkrivaren 


Av Zkrivaren - 26 april 2008 23:36

Det gifta gamla paret var på safari i Afrika. Mannen hade blivit så facinerad av all olika ormar som fanns där och ville smuggla med en hem.
Frun hans tyckte att om han kunde ta med ett djur hem så skulle hon också göra det. Mannen band en orm runt midjan så att den liknade ett skärp och kvinnan stoppade ner en skunk i handväskan.
Väl framme vid tullen blev kvinnan nervös och sa till gubben sin:
- Jag vågar inte! Tänk så tittar de i min handväska!
- Men så göm den i trosorna då!
- Men tänk på lukten!
- Ja det lär ju vara illa! Men dör den så dör den...

Av Zkrivaren - 26 april 2008 18:53

Dagens turer med hunden inefattar bus bakom husses rygg.

I det första fallet hade vi en Snauzerkille före oss, med läcker matte. Hon blev lite orolig och gick åt sidan. Jag gick lite i egna tankar, då passade hunden på att lunka fram och hälsa, till killens förtjusning. En tvilling till hennes ordinarie kille, samma ras, samma färg, fast personligen föredrar jag denna unga matte. Som faktiskt var riktigt trevlig att prata med, och hunden godkände mig också.


I nästa tur passerar vi ett hus med en lös Golden springandes innanför staketet. Skäller och vill ha uppmärksamhet. Åter igen smiter hon bakom ryggen på husse och hälsar, något som husse märker när en väldigt snygg Goldenmatte ropar. Ridå, som fortplantar sig. Jag tog ett snack med jycket och tackade för detta. Undrar om hon över på att bli "kopplerska"? 

Av Zkrivaren - 26 april 2008 15:59

...får jag vara lycklig?

Orup - Drick inte när du är ledsen

Av Zkrivaren - 26 april 2008 15:07

Efter att ha åkt på en känslosam smäll, vilket kan glädja en del här, fick jag under förmiddagen ett dödsbud. En ganska nära anhörig har lämnat detta livet för ett nytt spännande liv iugn o ro, någon annanstans.

Detta har tagit mig hårt, samtidigt som jag är något av en slagpåse igen.


Jag kanske av dessa anledningar blir lite tystare än normalt och det är inte rättvist mot er alla besökare, men jag måste försöka att överleva själv just nu, trots protester därom.

Men minst en  rolig händelse ska jag senare försöka återge, kanske det blir även en historia för skrattmusklerna, men just nu är det tid för sorg och tårar för de saknade i livet och i döden.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 26 april 2008 10:37

Efter att ha sovit oväntat gott och djup, lite för länge, är jag igång sedan en tid och skall strax ut med hunden igen.

Vädret är på bra humör även idag och det blir bättre säger en del.  Själv är jag på hyfsat humör och skall försöka bättra på detta en del också.


Idag harTeresia och Terese namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards