Alla inlägg under april 2008

Av Zkrivaren - 29 april 2008 10:35

Solen skiner och har gjort det sent runt 04:30 i morse. Nu skall dagen förhoppningsvis fortsätta i samma tempo. Vem vill sitta inne vid datorn idag...frivilligt?

Nåja, lite text skall det bli, det är jag skyldig alla mina besökare, lisom att gå och tvätta idag, är jag skyldig mina kläder. 

Idag har Tyko namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 28 april 2008 23:47

Så hände det igen, det som inte fick hända.

Nej, gylfen är uppe...än.

Jag är också uppe...än.

Men jag är inte klar...med allt.

MSN är het, kan nog koka...över.

Själv är jag övertrött.


Lev väl!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 28 april 2008 20:07

Idag kunde jag äntligen köra lite mer på mcykeln än tidigare på grund av magsjuka. En halv mil i snabbt tempo på låg växel kändes, men jag är okay ändå. Det hela avslutades med att jag hälsade på favoritaffären ICA, för att få köpa lite dryck. Utanför stötte jag ihop med blondinen i sin kjol, och en kille, hon som stoppade pengarna i departementet. Hon stannade upp och tittade på en viss kroppsdel av mig och fnittrade glatt och pekade med en kommentar till killen, som jag inte hörde. Han bara gick. Jag tittade ner...gylfen öppen och...resten skriver jag inte, men uppskattat hann det bli...av tre damer.


Inne på ICA, var det absolut toppklass som vanligt på allt från varor till personal. Fattar ännu inte varför jag lämnade affären. Kunde ha stannat där gett dem ett handtag.


Nu blir det lite slöande, ch annat innan sängen skall ta över...efter en nattblogg.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 28 april 2008 12:40

Det var uppsatsskrivning i skolan. Eleverna skulle skriva en uppsats som innehöll lika delar av religion, dramatik och mystik. En av flickorna lämnade in sitt papper mycket snart och hennes uppsats löd:
- Min Gud, jag är med barn. Vem är fadern?

Av Zkrivaren - 28 april 2008 10:49

Ny vecka, kan knappast ha missats av någon, inte ens av mig, tisdag måndag är värst, sägs det. Jag tycker alla dagar kan vara jävliga. Liksom människor, eller andra mänskliga former, som det finns för många av. Ingen nämnd - ingen glömd.

Trött som få ska jag klara fortsättningen av måndagen, men fan vet hur.

Kanske en tupplur på skrivbordet med tangentbordet som obekväm kudde?


Idag har Ture och Tyra namnsdag. Grattis!

Av Zkrivaren - 27 april 2008 22:43

Lördagen börjar med dödsbud och jag får sorg. Försöker ändå ladda om batterierna, lagom tills det, kom ett akut meddelande om avsvimmad liten tös, medvetslös i ilfart till sjukhusets inetnsivård och där får hon kramper. Stödet som gavs från mig fungerade och flickan har vaknat upp och lämnat intensiven.

Själv sover jag snart, med mage som börjat om med sina fasoner...lärda av innehavaren? 

Se upp säng, här kommer...snart jag.


Lev väl alla besökare! 

Av Zkrivaren - 27 april 2008 15:40

Efter alla problem att somna, föll jag i djup sömn där jag var ute med hunden på vår vanliga runda. Vid sjön, där den är som vackrast, mötte vi en lika vacker kvinna, runt min egen ålder. Hon log så vackert att knäna skakade och hunden viftade på svansen och gick fram och hälsade. Isen var bruten. Vi satte oss på en av parkbänkarna, pratade och skrattade, och kramades! Efter en lååång stund skildes vi åt, och jag vet inte när eller om jag någonsin får det så trevligt...i drömmens värld, för i verkligheten, är det tuffare. Men ändå så härligt. Kanske jag skall drömma mig bort?

Av Zkrivaren - 27 april 2008 15:36

"Innan vi fick barn, gick jag hem efter jobbet för att få lugn och ro. Nu går jag till jobbet för att få lugn och ro."


(Simon Ruddell) 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards