Alla inlägg under april 2008

Av Zkrivaren - 21 april 2008 14:12

Ett angeläget ärende på stan, slutade nästan i kyrkan.

För en gångs skull lät jag cykel stå och promenerade, och kom i fatt en dam som såg ut att vara nöjd idag. Men när hon såg mig blev ögonen hjärtformade, och jag sprang...åt andra hjållet, för första och sista gången, hoppas jag. 

Hon var troligen drabbad av vårkänslor, och känslor har även jag, fast jag är karl. Och det fanns samma känslor hos ICA, mysigt. Fortsätt så! :-)


Väl in till bostaden för att äta gick jag i andra trevliga tankar och öppnade en förpackning med kniv, som jag satt i handen. Min tur att blöda, måtte jag inte blöda mer senare, nu när jag fått stopp på detta.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 21 april 2008 11:05

En känd filmskådespelare var fruktad för sin överlägsna hållning och erkänt svår att arbeta med. Vid ett tillfälle försökte en ung regissör få honom att tona ner vissa manér. Skådespelaren hejdade sig framför kameran, såg föraktfullt på den unge mannen och sa:
- Hör du, grabben, bara för att du ska förstå vem du talar till så ska jag be att få upplysa dig om att jag har många miljoner på banken. Vad har du?
Regissören betraktade skådespelaren en kort stund och sa sedan helt stillsamt:
- Vänner...

Av Zkrivaren - 21 april 2008 10:21

Måndag förmiddag, fullproppad av saker som ska göras och det när solen skiner och det är trevligt. Och jag är nog inte ensam om att vilja släppa allt och bara gå ut och njuta av det fina vårvädret utomhus.

Men så roligt får det inte vara.

Precis som natten varit, orolig igen, en mardröm och tvivel om ärlighet, hade huvudrollerna, och idag mår jag därefter.


Idag har Anneli och Annika namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 20 april 2008 18:32

Vilket väder och jag sitter inne...inte i Kumla utan Kalmar eller Kristianstad? Alla på K. Fast jag har frigång dygnet runt utan bevakning. Resurserna ni vet...finns inte. Så jag övervakar mig själv. En bra karl reder sig själv.


Jag har haft ett rejält blodbad här och har fått ta hand om en hel del blod, polisen struntade jag i och sjukvården klarade jag själv.

Nej, jag sprang inte in i toalettdörren eller fick familjelyckan stångad. Det var kloklippning och en klo sprack och pulpan skadades. Hundägare vet att det blöder mycket då, min är inget undantag, men hon är go o fin.

En foxterrier blev hennes senaste kap på killar, om man själv var sån...ska inte säga för mycket kanske.


Orkar inte mycket, inte pga värmen utan hög arbetsbelastning dygnet runt i tio dagar. Dags att resa bort.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 20 april 2008 12:18

- Vet du att Norsk Rikskringkasting har ett program som liknar vårt - Ring så spelar vi?
- Nej?
- Jovisst! Och nu ligger det 3000 skivor i potten!

Av Zkrivaren - 20 april 2008 10:58

Solen skiner sedan länge från en blå himmel och temperaturen stiger hela tiden. Så här ska det bli en tid framöver, och det är precis vad vi behöver.

Nu är det kul att gå ut, även till jobbet, kanske gå några minuter tidigare bara för att njuta av det vackra vädret?

Själv tar jag med hunden och njuter, för att återkomma hit senare idag.


//Zkrivarn

Av Zkrivaren - 20 april 2008 01:26

...alla morgonpigga, själv är jag trött.

Tiden flyger iväg och kontrollen har jag mist över densamma. 

Speciellt när man är dum mot mina vänner...som även vissa här är ibland. Sedan finns det dem som inte heller har förstånd till annat.

Men den som ger sig på en vän till mig, ger sig också på mig! Och det är lättare att flytta på en åsna och göra bot, än att komma undan min vrede.


Idag har Amalia och Amelie namnsdag. Grattis!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 20 april 2008 01:05

Nu har det hänt igen. Och det kommer att hända många gånger igen och igen. Män som spanar in damer i alla åldrar och sedan börjar flirta. Får trevligt svar, och försvinner!

Många har hört av sig till mig om alla former av dejting och raggning. Och det har varit många trista fula saker jag fått höra företrädesvis män, göra sig skyldiga till. 

Varför över huvudtaget börja flirta, att kanske inge en förhoppning i en ensam kvinnas liv? Har ni inget annat för er, kan ni lämna dem i fred och dra nåt över er, gärna nåt som stinker.

Det är inte bara på ett ställe detta händer, inte heller är det bara blygsamhet o dyl, många gånger är det tyvärr ren elakhet bakom. Men oavsett orsaken, ge tusan i att behandla människor så. och detta gäller naturligtvis tvärtom också, kvinnor som flirtar och drar. Eller som jag har fått mycket av: Ska vi chatta på msn. Sedan blir det inget mer.

Inte minst kan även kvinnor vara elaka, det har man ju fått erfarenhet här om inte annat. Men majoriteten av befolkningen oavsett kön är trevliga...och vissa har humor också.


//Zkrivaren 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards