Alla inlägg under april 2008

Av Zkrivaren - 14 april 2008 16:24

Tänk på att om du någon gång skulle sno en hastighetskamera från motorvägen, så låt för guds skull bli att ställa den i sovrummet, den tar nämligen kort när det går för fort.

Av Zkrivaren - 14 april 2008 12:09

Sex ska man vara...pigg...inte jag.

Åtta ännu piggare...inte jag.

Hundfight, dä ska man...vara med.


Dagens tredje match i kampen om störst-vackrast-bäst-titeln, påbörjades  Schäfer-Grand Danois.

Ingör sex...åskådare tog matchen sin början, hälsning följd av en prövade jabb. Schäfern duckade och backade undan. GD attackerade bakifrån på ett regelvidrigt sätt och varnades.

I rond två duckar schäfern snygg för en swing...it magistern...var det inte.

Då slår GD till med en tung vänster...regelvidrigt igen...varning 2/3.

I rond 3 försöker GD få till det, men varnas istället för sexuellt ofredande.

Schäfern tilldömdes segern.


I dagens första match mellan GD och en Arriendals terrier, vann terriern mcket enkelt. Matchen var över trettio sekunder. Teknisk knockout.


//Zkrivaren - uträknad i sängen...väntande på sömn


Av Zkrivaren - 14 april 2008 06:37

Idag är det måndag, ny vecka, och jag är trött och sliten. Men tiidigt ute.

Jag vill...sova. 

Ingen...Zaga...snyft.


Idag har Tibertius namnsdag. Grattis!


//Z 


Av Zkrivaren - 13 april 2008 23:40

Nu har dagen varit relativt lugn, men vid 22:30 kom mobilen igång. SMS av trevligt slag, dock inte från Zaga...ännu.

Sedan dundrade mejlen igång...alla på en gång. Igår blev det ca 280 mejl i båda riktningar. Idag är det bara några procent av den summan.

Men nu är msn igång för fullt.


Loggar ut härifrån tills imorgon då...Zaga visst jobbar igen?


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 13 april 2008 23:36

"Det är inte i det man äger utan i det man är som personligheten yttrar sig."


(Oscar Wilde) 

Av Zkrivaren - 13 april 2008 21:46

Här har vi en 11 meter bred väg med en smal trottoar och en förare i en VW Polo, lilla modellen, den mjag har som överrock.

Han ska svänga in på en smalare väg...bara fem meter bred.

Så han tar ut svängen...sex meter!

Underbart att det finns duktiga förare i trafiken. 

Av Zkrivaren - 13 april 2008 18:33

Dagens eftermiddagstur med hunden i strålande solsken fick ut många ägare med hundar, bl a samtliga killar, som min hunddam ser det.

Först ut Snauzermodellen, här blir det tissel, tassel och annat bakom björken. Vi slår följe och träffar hennes nästa kile, Grand Danois, som blir så upphetsad, varvid husse säger riktat till mig:

- Tänk på att det är en gammal...

- Är jag? frågade jag försynt och minen betalade jag inte för, men skratten kom. GD ville ha ny match och min hund tackade ja. I första rondens 28:e sekund kommer en snabb kraftig lagg och träffar klockrent på min hund som flyger någon meterinnan hon dråsar i backen, blir liggande några sekunder innan hon groggy reser sig på vingliga ben och tackar för sig inför oroliga vuxna.


Ödet väntade några tiotals meter bort...på mig också.

Där stod fancluben till min hund som jag tidigare berättat om, men det var en omskakad schäfer så jag bytte själv några ord med den charmanta matte istället. Undrar varför man alltid går åt fel håll?


När vi närmade oss bostaden så vi hennes tredje kille, också en som rubbat denna ståtliga dam med sina 40 kilo muskler i en perfekt tackling.


Säga vad man vill, men i hundens värld händer det saker.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 13 april 2008 16:02

När hon känner sig trött kan ansiktet vridas åt höger och där stå och smårycka en stund.

Femårig flicka med öroninflammation två gånger årligen sedan urminnes tider. Hon beskriver huvudvärken som spännande.

Patienten röker en cigarett i veckan. Uppmanar honom att dra in på rökningen.

5-årig pojke kommer hit då han druckit Blomstra och möbelpolish tillsammans med föräldrarna.

Patienten dog i juni -90 och detta har tagit honom mycket hårt.

Vänster knä svullnade upp och sökte distriktsläkare.

Patienten fick rådet att gå och hänga sig. Patienten är betydligt piggare sen hon kom härifrån. Patienten har bedömts som osammanhängande.

Kräkningarna försvann på eftermiddagen. Likaså maken.

Patienten har varit placerad på ett hunddagis i Gävle med stöd av socialtjänsten.

Lastbilschaufför med god kondition som åker en mil utan att bli andfådd i vanliga fall.

Lymfkörteln skickades samma dag som patienten i taxi till Uppsala. Fick dock besked om att hjärtat var bra men att hon skulle återkomma om hon blev medvetslös.

Brunbjörnsstor resistens borttages. Detta var de patienter som blev liggande på mitt skrivbord.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards