Alla inlägg under augusti 2007

Av Zkrivaren - 28 augusti 2007 14:09

Man skall inte ha bråttom sägs det, men idag skulle jag ha haft det. Jag kom med hunden på väg hem med den. Då måste vi passera en trång gång och tvär skymd vänsterkurva. Ur just denna kurva kom en granne, hon är snygg och charmig, och vi är nära att krocka. Fasiken att en singel som jag skulle dra fötterna efter mig. :-(

Av Zkrivaren - 28 augusti 2007 11:15

Efter att ha varit ute med hunden är jag åter inomhus i lite värme och utan blåst. 10 futtiga grader och kall kraftig vind ger bra kyleffekt. Nu trivs hunden med sin tjocka päls. Jag önskar jag hade en likadan nu, men inte under sommaren, då lider jag med hunden. Trots det är jag en sommarmänniska ända ut i det yttersta.


Trots det bistra vädret år livet vidare och på skolgården stod det 50-60 cyklar parkerade, så det finns de som inte räds vädrets bistra klimat. Några andra som inte gör det är de som fick sin begravning idag. Kyrkklockorna har gått varma idag, en sorgens dag för alltför många människor.


Jag hooppas att just du skall få en fin dag idag!

Av Zkrivaren - 28 augusti 2007 09:11

Vintern tränger redan på, eller vad sägs om de uppgifter jag har fått, 5 grader varmt kl 05:30 i södra Sverige? Ska det bli en lååång kall vinter? Mörker och elände?

Gurli och Leila, är två damer vars namn ger dem rätt att fira nmnsdag idag. Grattis!

God förmiddag besökare!

Av Zkrivaren - 27 augusti 2007 23:22

Nu har klockan blivit mycket och måndagen är redan slut. En ny tisdag väntar dig och mig med allt det innebär. Jag hoppas at det skal bli en så bra dag som vi kan önska oss.


Godnatt & sov gott besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 27 augusti 2007 22:33

Denna katt är en mördare.
Ett vittne såg hur katten med ett lömsk högt hopp slog ner en lågt flygande gråsparv. Groggy av slaget var fågeln en enkel match för det betydligt större fienden, som bet huvudet av den lilla fågeln och drog in den i buskaget utom synhåll för vittnet som chockades över den brutalitet som katten visat mot annat mindre djur, rapporterar er lokala journalist.


P.S Katten är född jägare och ett av bytena är fågel.

Av Zkrivaren - 27 augusti 2007 14:20

Banantårta


Ingredienser:

2 skrattande ögon.

2 mjuka armar.

2 välformade ben.

2 fasta mjölkbehållare.

1 beredningsform som fodrats med päls.

1 banan.


Blandningsföreskrifter:

1. Betrakta de skrattande ögonen.

2. Bred ut de välformade benen.

3. Krama försiktigt mjölkbehållarna och massera varsamt tills beredningsformen är väl insmord.

4. Tillsätt bananen. Se till att även den blir insmord.

5. Dekorera med äggvita.

6. Brödet är färdigt när bananen mjuknar. Kom ihåg att rengöra tillredningsredskapen väl.

7. Om brödet börjar jäsa, försvinn från orten!

Av Zkrivaren - 27 augusti 2007 12:46

För några dagar sedan köpte jag Euroshoppers 3-pack pizza, Vesuvio. Gott, lagom stora och bra pris. Tills jag öppnade förpackningen och såg två stycken av de tre pizzorna var bara till hälften inslagna i plast. Som kund ringde jag ICA och informerade dem om det inträffade, vilket de tackade mig för och lovade ersättning för pizzan.


Idag kom ersättningen med ett trevligt utformat följebrev, för vilket jag tackar ICA. Och tack M för din trevliga och personliga stil i telefonen när jag ringde.

Av Zkrivaren - 27 augusti 2007 12:40

Vet du varför man inte ska fråga en groda om giftermål?? Om du inte gör det, läs och lär av denna sedelärande historia.

En man med en 50 cm lång penis gick till sin doktor för att beklaga sig över sin käraste ägodel.
- Doktorn" frågade han i ren frustration, kan du hjälpa mig på nåt sätt?
Doktorn svarade:
- I medicinsk väg finns det inget jag kan göra. Men jag vet en häxa som kanske kan hjälpa dig.
Så doktorn förklarar vägen till häxan för honom. Mannen kommer till häxan och upprepar hans historia.
- Min penis är 50 cm lång och jag behöver hjälp. Kan du hjälpa mig på nåt sätt? Du är mitt enda hopp. Häxan stirrar häpnad, kliar sig i huvudet för att sedan säga:
- Jag tror att jag kan hjälpa dig med ditt problem. Gör så här: Gå djupt in i skogen. Där kommer du hitta en damm. I denna dammen kommer du att hitta en groda som sitter på en stock. Den grodan är magisk. Sen säger du till grodan "Vill du gifta dig med mig?" När grodan säger "NEJ" så kommer ditt problem vara 10 cm kortare."

Mannens ansikte sken upp och han rusade in i skogen. Han sa till grodan när han kom fram:
- Vill du gifta dig med mig?" Grodan tittade på honom förvånat och svarade:
- NEJ. Mannen tittade ner och plötsligt var hans penis 10 cm kortare. "Wow" skrek han högt! Men den var fortfarande för lång, så han bestämde att fråga grodan en gång till:
- Groda, vill du gifta dig med mig? ropade mannen. Grodan himlade med ögonen och ropade tillbaka:
- NEJ! Mannen kände ett ryck i hans penis, och han tittade ner och då var den ytterligare 10 cm kortare. Mannen skrattade: Det här är fantastiskt!, tänkte han.
Han tittade ner på sin 30 cm långa penis och tänkte. 30 cm är ju fortfarande ett monster, lite kortare skulle vara perfekt. Flinande, tittade mannen ut över dammen och skrek ut:
- Groda, vill du gifta dig med mig?
Grodan tittade på mannen och skakade sitt huvud:
Hur många gånger måste jag säga till dig? NEJ, NEJ, NEJ!!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards