Alla inlägg under augusti 2007

Av Zkrivaren - 11 augusti 2007 19:22

Jaghar under en längre tid gjort mina räder i ICA och COOP och testat personalen i service, lagerhållning m.m. 


I min (o)vetenskapliga koll av ICA och COOP den här veckan, har det varit "dött lopp" mellan affärerna. Bra med varor och servicen från personalen får absolut högsta betyg MVG (5/A)!

Det enda som grämer mig är att när jag var intne hos ICA stod favven och lastade bröd. Jag hade så brått att jag glömde och fråga om att få ta ett foto på henne. Förmodligen har hon smajlat som bara hon kan, sedan har jag haft en Mölletorpslimpa för 20:90 på längden i munnen, följt av muffins för 14:90. Och det hade jag inte tänkt att köpa...  



Av Zkrivaren - 11 augusti 2007 19:21

Svampplockarna har goda tider nu, men i mitt område blir det speciell smak på svampen. Jycken besprutar dem med urin.

Av Zkrivaren - 11 augusti 2007 12:51

Ungdomar flögs in för att arbeta 16 timmar i sträck med kronprinsessan Victorias 30-årsdag - utan redovisad lön.
- Svartjobb är ju allvarliga saker och att det är så backar jag inte en millimeter ifrån, säger Sif-klubbens ordförande Tommy Eklund.

Misstankarna om att tv anlitat svart arbetskraft under Victoriadagen har nu bekräftats.
– Ja, tyvärr är det så, och vi ser självfallet mycket allvarligt på detta och kommer därför att driva frågan till sin spets, säger Sif-basen Tommy Eklund.
– Det innebär att jag tar upp det här med företagsledningen och Eva Hamilton (vd för SVT).

Misstankarna om att tv anlitat svart arbetskraft under Victoriadagen har nu bekräftats.
– Ja, tyvärr är det så, och vi ser självfallet mycket allvarligt på detta och kommer därför att driva frågan till sin spets, säger Sif-basen Tommy Eklund.
– Det innebär att jag tar upp det här med företagsledningen och Eva Hamilton (vd för SVT).

Emma Kronqvist, programchef på SVT Syd, ansvarade för ”Grattis Victoria”-sändningen samt inspelningen av ”Stjärnorna på slottet”:
– Jag utgår självfallet från att SVT inte utnyttjar svart arbetskraft.

Källa: Expressen

Av Zkrivaren - 11 augusti 2007 10:19

Det har blivit lördag, en ny hård och livshotande prövning för mig och hunden väntar, så kom inte och säg något positivt om helger!
Namnsdag har Susanna idag. Grattis!

God förmiddag!

Av Zkrivaren - 10 augusti 2007 23:48

Fredagen övergår i lördag del 2, lördag. Jag drar mig tillbax och hoppas få sova.

Godnatt besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 10 augusti 2007 19:37

Det pratas och skrivs mycket om hur vi påverkas av solen och ljuset. Personligen är vår och sommaren den absolut bästa tiden. Våren därför att då går vi mot ljusare tider. det är dags att ta hand om växterna, ute som inne. Träden skjuter skott och innan man vet ordfet av är de åter gröna och ståtliga.

Sommaren har värmen, eller hade, kanske jag ska skriva. För årets upplaga som Aftonbladet hävdade skulle bli så varm och fin enligt någon tysk spågubbe, blev så här långt, en kall och regnig besvikelse. Man skyller på den globala effekten och träffar knappt måltavlan. För mig är det ljusmässigt en kraftig besvikelse.

Ljuset och värmen är inte bara viktigt för immunförsvaret utan även för att motverka depressioner. Till detta kommer några andra sjukdomar av olika slag.

Nu går vi mot mörka tider, något jag personligen i högsta grad ogillar, det innebär höst och vinter som inte har något positivt med sig. Vi tänder upp bostäderna och värmeelementen går igång. Det blir kallt och halt ute. Inget att se fram emot. Sedan kommer jul, nyår och trettonhelg - tack och farväl!

Av Zkrivaren - 10 augusti 2007 17:17

Nu ska handlare och stora affärer bojkottas om de inte håller premiärdatumet 16 augusti heligt för surströmmingspremiären, rapporterar Ekot idag.

Den 16 augusti, inte en dag tidigare, ska de doftande fiskarna kunna avnjutas, enligt Surströmmingsakademien som ligger bakom uppmaningen om bojkott.
Bakgrunden är att Livsmedelsverket påpekat att det inte behövs någon premiärdag.
Branschen håller inte med. Den sista veckan är avgörande för att surströmmingen ska mogna och få sin rätta smak.
- Innan jäsningsprocessen är klar är fisken ingenting man vill ha i munnen, säger Röda Ulvens vd Thomas Hägglund till lokala medier.

Det är väl som med semlan, den som snart äts året runt, och det är ju gott!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards