Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Zkrivaren - 12 februari 2009 01:28


Jag har en tendens att mena nåt med de låtar jag lägger. Nu känner jag stidsviljan, viket jag inte borde, sängen vore ju platsen... Men att släppa taget är inte lätt. De två sista dagar har jag tagit upp de problem och orättvisor som finns i samhället och att det inte sker några förändringar, trots att åren gått.


Vad gör man åt det? Vi "lama" svenskar gör absolut ingeting, vi sitter på var sitt håll och mår "illa", vi borde ta fajten mot de som sätter oss i knipa, protestera, visa att vi inte gå med på det mer.


Men låten jag lagt ser jag överheten, om det är regering, myndighet, sociala, föräldrar och sånt som gör att vi människr mår dåligt eller hamnar i en sits där vi inte kan komma ur. Den store Jätten mot den lille Goliat...


Detta skulle inte bli långrandigt så jag slutar med att önska alla en bra natt och ni andra som redan haft vett på att krypa ner under täcket en god morgon.


Nu ska jag släppa datan och falla isäng. Ha en bra torsdag, själv har jag viktiga mail att skriva och snart är det helg... igen...// Zimpelz

(Som var först idag :-)

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards