Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Mysaset´s och Jag´s vardag...

Av Zkrivaren - 27 februari 2009 12:30

Nu var det ett tag sedan...

Vissa tycker säkert det varit lugnt och stilla... har jag tur så har någon saknat mina ibland fåniga, ibland ”frustrerade” negativa inlägg, vilket nog är de övervägande. Att vara ”frustrerade” är de som tar mest energi av en. Dessa orättvisor i samhället. Vilket arrangemang viktiga saker... inte har. Hur samhället formligen gör en utrensning av olika kategorier av folk som redan har det svårt. (medveten det tar energi av andra ock)


Jag har inte roat mig under min bortagång utan mera tagit hand om ”oss” två.


Jag och Mysaset, vem som är vem? Gissa...



Det har varit strid och den är inte över än. Under denna vecka... känns som flera, har jag inte kunnat uträtta så mycket jag velat. Har fått reda på att min läkare försvinner och är nu rädd jag ska behöva bli en vandrande pinne tills jag hittar någon som står bakom mig och inte är uppköpt och rädd för ”makten”. Något som är viktigt när man inte är kurant...

Fick dock ett sista samtal där jag förstod läkaren inte hängt med i vilka tider det var dags igen. Nu är det försent... hon har redan avvikit till annat ställe och jag var inte tillräckligt gammal att följa med.


Det sista hon skulle göra var att ringa f-k och höra vad som gäller. När min tid är ute. Jag får nu gå igenom mina x-pärmar och försöka förstå vad som är vad. Tider, vem som ska höra av sig till vem och framför allt... Vad gäller det som stod då i förhållande till det som gäller efter 1juli 2008. Det mesta som gällde förr, gäller inte idag, de ändrar formuleringar och vissa gäller inte för än det ena eller andra. En hel djungel att hitta, så ni behöver inte vara avundsjuka på mitt pappers”jobb”. Jag är inte ens typen som passar för att vara kontorsnissa...


Detta ”jobb” gör att det tar all energi som jag borde kunna lagt på mig själv, låter djävligt lyxigt... men den energi jag har är den enda ”lyx” jag skulle kunna lägga på mig och mys-aset. Det som gör att jag uthärdar smärta och våra förändringar i livet.


Jag har funderat på att när ”kampen” börjar skriva ner dag för dag... inte här då utan för mig själv. I mitt mående när det börjar kommer jag att vara en del frånvarande... Jag kommer ”sitta inne” igen. Var idag ca 2 år sedan jag fick mitt första straff, då blev det ca 1½ år, med stora konsekvenser, sviter lever kvar. Nu är det bara vänta på reaktion om läkaren kom fram på tele till den instans som inte svarar i tele... Nog om det, den som lever får se...


På denna vecka har min bil bytt färg... hade en svart men idag är den champagnefärgad. En markant förändring även om det är samma sort som tidigare. Först nu undrar jag vart min tog vägen, hmm...

Skulle lagt detta i eget inlägg men valde lägga det här, allt tar sin tid.

SKRIV PÅ FÖR DE SJUKA... om ni inte redan gjort det...

 

”43 000 personer. Så många har hittills skrivit på uppropet som startades av Margareta Tiger i Härnösand”.

 

Namninsamling mot sjukskrivningsreglerna, ni som inte har... skriv under

http://www.namnlista.se/234

 

Bra det finns eldsälar som hjälper de sjuka, då de sjuka inte alltid kan eller klarar...

http://allehanda.se/start/harnosand/1.563177

 

Resursbloggen, gå in om läs... massa nyttig läsning!

http://resurs.blogg.se/category/allmant.html


För övrigt har det inte hänt ett skit... vad jag varit medveten om då...

Önskar er alla en mindre tröttsam dag än vår. // Zimpelz 2in1


(Nu fick jag ångest igen, var ska jag lägga detta, hmm. Fick bli f-k...)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards