Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Motsats till mannen...

Av Zkrivaren - 8 februari 2009 22:21

Kvinnans ”tankfyllda” hjärna


Kan givetvis se olika ut från fall till fall och i olika länder i norden, också... men ack så full... mycket man inte behövt, utan dela på. Dessutom hade mannens inte bestått av så mycket ”sextänk”. Blir ju oftast så om man inte delar på ansvar


Har i ett tidigare inlägg under dagen varit inne på Mannens ”tankfyllda” hjärna i en daitingsajts undersökning.


Kommer nu in på kvinnans hjärna, är det konstigt vi inte har tid... för sex då vi inte blir avlastade, vi står inte för nöje utan allt praktiskt tänkande, ven om vi har några minuters paus då vi behöver koppla av. Att Vi får huvudvärk är inte ett dugg konstigt, vi tvingas tänka ihjäl en och annan cell. Men om hjälp kommer så kan den återskapas, nästan till det normala.


Denna hjärna skulle varit större, men i brist på plats fick det räcka så här..


Läste någonstans att delar i hjärnan krympte hos kvinnor som fått behandling med klimakteriehormon. Men har halverats. Kan det vara det som gör den stora skillnaden om vad som finns i de olika könens ”tankar”? Men biverkningar Är större än att bli, ”manslös”

Hittade var...

http://www.ot.fi/story.aspx?storyID=34336

Så här (nedan) kan ett inlägg på sajtens blogg se ut, har fått tillstånd lägga ut!

Som ni märker så är det rena nojan, ingen fattar vad skrivaren vill... talar i gåtor. Sen kommer folk in och kommenterar och det är då det roliga/tokiga kan börja, rena gissningsleken, folk tror de förstår nåt som inte är menat. Någon prickar naturligtvis rätt. Någon i samma ”sinnesvaro” kanske.

Ja, läs och försök förstå själva...

Dessa ”djupa ”hål i marken. 

Lätta falla i, inget man ser i ”mörkret”. Idag hoppas jag de lagt i grus och asfalterat så ingen annan ska behöva hamna där, fast vad hjälper det?

Snart är en ny grävd. Man borde kunna skylla på någon, men det gör man inte, inte skulle det hjälpa heller. Jag kan inte ens skylla på förståndet... då är det illa. 

Har irrat lite på villovägar, kan kalla den ”okända stigar”, sådana som jag inte skulle valt om jag vetat. Ibland ser inte allt ut vad det är i verklighet. Man vet aldrig vad man träffar på eller om en snabbt ska ta stigen tillbaka. 

Har gjort ett avslut på något jag ”rymde” ifrån för snart 1½ år sedan. Det känns skönt vara ”fri” och slippa rymma mer, ja, denna gång då. Känner jag mig så kan jag snart sitta där igen. Är inte så olik Lotta på Bråkmakargatan, ganska ofta. Finns annat jag hellre skulle vilja rymma ifrån, men det går inte... tyvärr, där är jag fastkedjad. 

Jag skulle vilja förändra, men det går inte, inte utan ta ”död” på mig själv. Förändra omvärld funkar inte heller, så det är bara acceptera, det är som det är. Hur goda råd som än tas till Har varit ”lockad” flera gånger komma in och detta var inte vad som skulle bli lagt... men lagt kort ligger.

Ska ta sats att komma med det tänkta, då jag vet en vill. Känns inte som jag är ”upplagd” för det än, sorry... 

Jag hade lovat mig själv att inte sitta ”här” tills jag kom ikapp med knopp och kropp. Har slitit som en träl och kommer aldrig till fram till mål, hur jag än bär mig åt.

Bara börja om så snart allt är bortplockat. Hur gör man? 

Bara en massa ”goja” som vanligt som ingen begriper, inte jag heller. Ville bara visa att jag finns kvar...  

Ta väl hand om er. Kram till er alla...


En del män har en lite konstig förmåga, de undrar om man vill ha bild, vill man det kan man få en snopp i fejset. Man kan bara säga "Goda yxskaft". Vissa män har ett "konstigt" tankesätt att förstå vad som gör att locka till sig en "hona".

Hade kunnat lagt ut ett exempel, men undviker det med risk att åka ut med huvudet före.


En del att fundera över är, att det inte är kostigt det finns massa singlar.

Önskar er alla en god natt. Imorgon är det fullmåne... //Zimpelz-Yyylllll

 
 
Ingen bild

Zkrivaren - en man

8 februari 2009 22:52

Det finns män som har missuppfattat det här med att använda huvudet. Det tror benhårt att det är det som vill mellan bena...jämt.
Turligt nog är jag begåvad att tänka med huvudet på axlarna, visserligen får det andra nästan bli orört, vilket i sig är synd, men hellre det än att slita ut det på andra sätt.

 
Ingen bild

zimpelz

8 februari 2009 23:01

Kan bara säga... SMART!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards