Alla inlägg under januari 2009

Av Zkrivaren - 18 januari 2009 12:06

Nu tror jag någon blivit grinig för hon inte fick en flaska, för den tog ju jag med mig. Du får allt ta och komma hit om du vill ha den.

Låta mig ligga här ensam och försöka sova. Hmmm...kvinnor är...kvinnor, och inte fan vill man vara utan dem heller. :-)


Fast kameran i taket ska bort. Jag tror någon dam har placerat den där och den tycks inte fungera, för då hade hon vetat om att jag varit på msn i flera timmar, väntandes.


Natten blev kort, kanske berodde det på att jag lade mig ovanligt...tidigt?

Kl 01:30  och somnade som en stock direkt. Drömde konstiga, men ljuvliga drömmar, och vaknade kl 07 igen, pigg som en bakfull suput efteratt ha druckit mer än man tål.

Jag snubblade på fläkten, som skulle ha skrotats för länge sedan. Svor en ramsa utan rim, slog i tån, på väg mot toaletten, där jag fick ta fram...batongen och lätta på trycket....rejält. När jag blivit 2 liter lättare, fast vågen inte registrerade det...skitvåg, så snubblade jag lika trött tillbaka till sängen, den var ju tom upptäckte jag. Så jag lade mig och vred på mig, något en zkriverska inte gillade. Men för katten, måste jag skrika så du kommer också?


Sköt om dig, och de unga nu, o skriv på!

Alla besökare skall också sköta sig, speciellt damerna, man vet ju inte när jag är på väg. ;-)


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 18 januari 2009 11:48

Är det hos vissa och här ligger nån och gottar sig länge, länge medans andra fått vara i full gång. Willy vaknade kl 7 men hade förstånd på att somna om... han visst väl att mamman inte var i rätta tagen efter nattsuddet och att det var mormor som hade vaket. När sedan klockan blev 8.15 fick jag gå in och pötta på den lille så han fick sin flaska... mormor fick ingen.

Sedan har det varit fullt upp tills ett lik behagade sig komma upp. Nu ligger han och sover igen och man fick tid att komma ur den ”lilla rutiga” och trängt i sig i jeansen... pust, skulle behöva...


Vad dagen kommer bjuda på... ja säg det, men inte blir det svettigt inte... Kan det vara så att någon ansvarig kommer ur sin säng så han slipper jobba 200%... eller?

Ni som såg körslaget såg väl att ”korpehöla” gick vidare, min hemstad. Får börja hålla tummar kanske, eller så ska jag låta bli... inget brukar bli bra av det.

Nu får ni ha en bra dag och ta väl hand om söndagen... Jag ska göra så gott jag kan...// Zimpelz

Av Zkrivaren - 17 januari 2009 22:53

Förmiddagen blev tuff. Ensamheten tung. Fotona svårhanterliga. Jag var trött. Efter att ha trasslat igenom foton, var det dag sför telefon, måste ju kolla läget med en viss person.


Betydligt gladare drog jag mig ut, till ICA. Trotsade allt vad vind och kyla hette. När jag kom hem var det inte bara en del som var stel.


Väl hemma väntade mer hemsidearbeten. Jag hade lovat fixa lite där och det gick faktiskt åt...helvete.

Plötsligt kom sidan inte ut på internet, och först fyra timmar senare var problemet borta, då väntade nya på mig, så eftermiddagen o kvällen blev arbetsam framför datorn. samtidigt fick jag besök, Ågrenska ångesten, satte klorna i mig likt en katt. Han är med fortfarande, men i mindre omfattning, kanske vinner jag en seger? Kanske jag inte skriver imorgon här?

Den som läser bloggen imorgon vet, fast jag tar sovmorgon:-)


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 17 januari 2009 15:48

Kollar man noga...

Kan man hitta lite av vart. Lite kul när man kikar runt då man kommer till andra ställen... barnen brukar säga jag har fullt upp då jag kommer in i affärer, kanske inte så konstigt jag får ondare i nacken, hmm, men man vill ju se allt... eller snarare inte missa nåt.

Nu var vi ju ganska mycket inne på apoteket och vad hitta man där, kanske det fanns i snabbköpet också men då sprang barnen igenom så det var bara hänga med. Nu fick jag inte möjlighet att köpa med mig, varför, vet jag inte, kan ju berott på, just ungarna... Detta hade varit en bra överraskning till en mas... som brukar bli utsatt både för det ena och andra... men det är väl tanken som räknas.

Detta var något man ska använda oralt och finns till olika sammanhang... och i brist på annat... ;-)

Nu ska Lille Willy ha middag så... bare och sätta igång.

Ha det bra och sköt om er där bakom skärmen... :-)

Av Zkrivaren - 17 januari 2009 11:36

Tänk vad man får igen av sina upplevelser under ett par dygn. Först en rivstart, sedan full rulle, och hem till bostadens lugn.

Då kommer det, tröttheten, jag föll som en klubbad gris! Jag bara somnade som en stock, och sov länge idag.


Sedan fick jag ta tag i alla de bilder som tagits och sortera dem, och nu är jag här. Snart skall jag försvinna ut, och fortsätta mina irrafärder, om inte telefonen stör mig i planerna.


På återhörande!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 16 januari 2009 23:59

Så är veckan slut, det är helg igen, en helg jag skall ta det lungt i. Till skillnad mot idag då dagen gått i 200 procent.

Sömnen är eftersatt som jag, och nu önskar jag alla en godnatt.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 16 januari 2009 21:26

Då har fredagen gått och jag har överlevt den också.

William har haft fullt upp med sin mormor, ni vet, hon på Bråkmakargatan. Dagen har gått till välling, barngröt och en burk med mat, tom fick han smaka på mormors hemlagade köttbullar... de tyckte han var mums... blöjor med både det ena och andra i... och en massa annat. Varit både skratt och gråt. För en stund sedan, efter en dusch, var sista flaskan serverad. Ja, inte till mig då...

Ett av de positiva med resan var att få umgås med mina barn och barnbarn... det kunde inget väder ta ifrån mig. De är för goa de små trots sjukdomar odyl. En av de positiva delarna var att min ”lilla” och William följde med hem, de kommer vara kvar hemma till den 1 feb så vi kommer umgås i massor. Imorgon kommer J att sticka iväg och då kommer William ha fullt upp. Hoppas han får sova ordentligt i natt så han orkar med. här kommer godingen som jag har nöjet att vara med... Mormor upp i dan...:-)

Har suttit och snurrat runt på datan lite nu på kvällen och hittade en grej som analyserar hur man är beroende på hur man skriver, får återkomma till det när jag kollat lite. En sak var att man såg hur hjärnan funkar... eller inte. Illa men den gick inte att kopiera. Här kommer en analys från ett av mina tidiga inlägg.

ESFP - Skådespelaren

 

Den underhållande och vänskapliga typen. De är särskilt uppmärksamma på njutning och skönhet och gillar att omge sig med mjuka textiler, fina färger och goda dofter. De lever i nuet och gillar inte att planera i förväg. Därför riskerar de alltid att utmatta sig själva.

De gillar arbete som ger dem möjligheten att hjälpa andra på konkreta synliga sätt. De tenderar att undvika personliga konflikter och tar sällan initiativ till en konfrontation. Det gör att de kan få det svårt i ledande positioner på arbetet eller i hemmet.

Nu ska jag fortsätta dansen... Ha en fortsatt bra kväll. Kram på er...:-)

Av Zkrivaren - 16 januari 2009 20:31

- Öhhh...hick...ser ru oschten?

- Vaaaa?

- Vilken jävla schtooor ost!

- Var?

- Du missadede...hick den.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards