Alla inlägg under januari 2009

Av Zkrivaren - 22 januari 2009 09:52

Efter en mörk natt följer en mörk mulen dag igen.

Det är inte lätt att gå upp tidigt, inte heller lätt att hålla sig vaken när vädret är som det är.


Själv slaggade jag gott och kan inte klaga, men Londondimman ute är inte rolig. Får nog gå och ta mig något gott.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 21 januari 2009 23:51

Jag blev inviterad till godis, tror jag, det behövs för humörets skull, fast jag undrar var vi tar den Irish Coffen?


Jag har under dagen, och gårdagen försökt att få tag i en person på telefonen, men denne svarar inte. Kanske lusläser vad jag skriver här? För nog var jag först att ringa alltid.


Däremot ställdes jag ikväll när mobilen, den jag trodde slutat fungera, vaknade till liv. Sedan var jag förlorad i telefonsamtalet, tills ett batteri dog. Dålig tajming av batteriet.

Vikom bl a in på att prata om fildelning och möjligheterna att finns lösning istället för provokation, nåt som FRA, säkert lyssnade noga på.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 21 januari 2009 23:32

Vilken dag det blev... redan på middan pajade comhem, ingen tv, inget bredband... var en dj-la tur jag inte har tele där också. Var visst i flera delar av stan, undrar hur det var på norr... dit gick inte komma fram på tele.
 
Det blev så tråkigt att jag började ta itu med mina ev. kommande vårkänslor... bra ligga med i tiden om det nu skulle bli så illa.


Fram med trasa, hink och skrapa och div.
Fick städat ur mitt sovrum från tak till golv och sedan fick jag tagit några fönster också... Så nu ser jag ut ska ni veta... och som ni ser...nu går det.


Med facit i hand skulle jag inte klättrar upp och ner på stegen... men ner kom jag...

Så här skulle en gjort...


Detta var min sista pust... nu kanske det kommer en från näste? // Zimpelz...
Av Zkrivaren - 21 januari 2009 23:08

Mig veterligen kan inte denna handla om mig, jag gillar nämligen inte GOLF... eller? 


Det var en långhårig otroligt snygg blondin som var på golfkurs.
Instruktören säger åt henne gång på gång:
- Håll inte i klubban så hårt.
Han lägger dit hennes fingrar rätt och hon svingar, kniper åt ordentligt om klubban och missar bollen.
Instruktören suckar igen:
- Håll inte klubban så där hårt utan mycket lösare.
Hon svingar, kniper åt ordentligt om klubban och missar bollen. Instruktören suckar djupt. Han lägger dit hennes fingrar rätt och hon svingar och klubban åker iväg.
- Nej, men för tusan! utropar instruktören. Håll i klubban precis som du håller i en kuk!
Hon får in en perfekt träff som skulle göra ett proffs avundsjuk.
Instruktören står och spanar efter bollen:
- 100, 150, 200 meter...
Ett sådant slag! Och med klubban i munnen... OPS!


Ha de gott... å sov gott...// Zimpelz

Av Zkrivaren - 21 januari 2009 17:00

Det är bra konstigt med vissa zkriverskor, de är som fruar, passar på när man är i källaren med att designa ens...blogg.

Hrmmmf. Och bilden där jag sitter och skriver, har människan släckt ner.

Nåja, då får jag väl titta närmare på alla besökare på ett annat sätt. Innan jag går ner igen och hämtar...mig från designchocken.

Bara zkriverskan kommer med dryck o tilltugg, så sitter jag kvar.


//Chockad zkrivare


Av Zkrivaren - 21 januari 2009 12:05

Fick denna roliga!!! historia i min mail... Vill naturligtvis inte hålla undan den för er...:-)) Är det detta de kallar bjuda på sig själv, hmm...


Lotta var på husmodersgymmnastik i skolans gympasal när hon plötsligt halkar...Hon går ner i spagat o fastnar i golvet som en sugklocka... Vaktmästaren tillkallas och han ber Lotta att ta av sig på överkroppen var på han försiktigt börjar skruva på hennes bröstvårtor.-Vad tar ni er till ??!! skriker kärringarna i gruppen !-Jo, säger vaktmästaren, om jag skruvar lite här uppe så blir hon fuktig där nere då kan vi skuta henne till golvbrunnen o där släpper hon...!Må dere ha en bra da och kjempe på...// zimpelz...:-)
Av Zkrivaren - 21 januari 2009 11:57

Dags för lite förändringar... Lite trött på brun tegel... svarta rosor blir bra några dagar (kommer säkert fler).Hoppas fler gillar förändringar, annars kommer det snart se ut som vanligt igen;-)


Har också lagt in ny länk, en blogg som kommer handla lite om Försäkringskassan, heter så också... Så ni som vill ha lite info, gå dit och läs och rösta!


Nu ska jag ringa sjukvård och höra om det går få en on/offknapp insatt, det verkar väldigt smidigt...:-))


Ha det bra och sköt om er, särskilt källarfolket...:-)

Av Zkrivaren - 21 januari 2009 11:42

Nu ska jag gå ner i källaren, så jag levererar en rolig norsk till alla besökare.

 //Zkrivaren


En norrman kom till Sverige och ville köpa en bil.
- Vad har hänt med din gamla?
- Växellådan är trasig.
Han fick en ny bil, men kom tillbaka och sade:
- Växellådan är trasig.
- Vad gör ni egentligen när ni kör?
- Jag gör som man brukar. Först lägger jag i 1:an och kör upp till 40. Sedan 2:an och kör upp till 60. Sedan 3:an, 4:an och sist 5:an.
- Jaha?
- När det är klart tar jag racern.
- Vad är det? undrade försäljaren.
- Det är den som det står R på.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards