Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Zkrivaren - 8 januari 2009 21:18

Nu går det undan, trots kyla och snöstorm på förmiddagen som under senare ga lite sol och plusgrader innan molnen drog fram. Imorgon upp till 5 plusgrader vilket jag tackar för!


Efter min promenad och hemkomst, blev det liv i mobilen, den jag trott varit död. Samtal på samtal, sedan kom msn, och mejl. En stressig eftermiddag och kväll således, dock positiv stress.


Annars är det inte mycket nytt just nu, även sängen är äldre, som jag snart skall till.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 januari 2009 13:50

I oktober började varningarna att komma om den vanliga flunsan, som skulle härja och kulminera vid jul.

Idag får jag veta att en flunsa, okänt om det är densamma, härjar som bäst i Portugal och sprider sig nordost.

I Sverige kommer den om några veckor, riskgrupperna skall se över sitt skydd, men frågan kvarstår vad det är för flunsa? Samma eller ny?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 januari 2009 13:13

Blondinen står och studerar himlen i en stjärnkikare och säger eftertänksamt till sin pojkvän:
- Att de kan upptäcka en planet i en stjärnkikare kan jag fatta, men jag förstår inte hur de kan få reda på vad den heter!?

Av Zkrivaren - 8 januari 2009 13:09

Snökaos, snöyra, och snöfall. Så kan man just neskriva eländet här hos mig, med några undantag som nu.


Promenaden ställs in och jag önskade jag hade nån att motionera med inne istället. I kväll.

Nu är det massor av skrivande som skall plitas ner och tur är det att jag får sitta inomhus då. Ute skulle det bli vissa problem med snöeländet.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 januari 2009 10:07

Var det inte för en timme sedan jag lade mig?

Tiden går fort nu, det blir ju ljusare varje dag, och snön vräker tyvärr ner.


Jag har fått trevligt meddelande från den resande zkriverskan, som meddelar att hon lever och har uppkopplingsproblem, varför vi andra som inte fick följa med, får vänta på hennes inlägg om vad som egentligen hände därborta. Det blir en bok om många inlägg...hoppas jag. För jag är nyfiken.


Nu tar annat vid, vi hörs!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards