Alla inlägg under januari 2009

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 22:10

Jag måste skriva nattbloggen av två skäl.

Det är svinkallt här, 11 minus och elementen ger inte längre tillräcklig värme, så snart åker ytterkläder på.

Och snart är nog en zkriverska på gång och skriver nåt...fördelaktigt om mig...hoppas jag.


Kvällen har gått snabbt, lite nedåt, lite uppåt och lite utstående, men överlever gör jag ng ändå...hoppas jag. Sängen, den kalla, får vänta en stund.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 20:03

Miljontals sms skickades vardera jul- och nyårsafton och operatörerna är glada, det ger ju klirr i kassan. Åtminstone hos Telia och Tele 2. Men Telia må vara bra, men deras service ger jag inget för. Min mobil klarar sms och mms, men när jag skall ta emot, så fungerar det inte. Deras hemsida påstår att min telefon inte har mms! Klok och försynt påpekande sida, måste jag säga. Eftersom min mobil är inställd och klar, fabriken säger mms, det finns funktioner för detta i mobilen. Men Telia är...vad de är.

Jag blir hänvisad till 90 200, och ringer dit 17:03, för att få veta att de slutade ta emot samtal 17:00. Jag hänvisades till deras automatik, som hade svårt med refillkort, som är deras kontantkort. Så det var bara att ge upp.


Tack Telia, för er otroliga kunnighet, utan att ens sett produkten eller prata med mig. Och tack för obefintlig service och kostnader.


//Zkrivaren något irriterad

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 18:16

Kan ha sina sidor. Hur man tolkar det som kommer i posten är en sida. Detta kom idag: Överskrift Spännande sa allt...

Heej sweetie ;-)!
Spännade kvinna du är . Skulle gärna vilja få bra kontakt mde dej o få lära känna dej, skulle vara jättemysigt mmmm. Tror du har mycket o ge när du trivs med någon. Är ju oxå positivt att vi har nära till varann, då jag ju bor i Uddevalla. Hör gärna av dej om du har intresse av o lära känna en trevlig goo snäll man ;-).
Goo NyårsPuss från Tommy

Man kan tycka detta är oskyldigt, hmm, men inte jag. För det första, ordet spännande, om mig och inte vet vem jag är. Sem vadå jätemysigt mmmm, vad betyder det... antingen tror han jag är idiot... eller så handlar det om jakt, en ny trofe för person. Det ska då jag inte vara. Resten bryr jag mig inte om... Oftast svarar jag inte men ibland bara jag måste. Här nedan kommer svaret. Ibland måste man ha lite kul...:-)) 


Ja, du ... Jeg antar jeg ikke er den første idiot du møtt på her, selv om jeg er blond og gjøre, men det kan godt være to for å føle ting. Hva er så spennende for deg, jeg vet ikke. Er bundet til å være noen som gjør det men det er ikke meg. Når det er sånn ...
  når åsene der jeg er. Da har vi ikke så nær hverandre? Bare fordi jeg står i Gøteborg betyr ikke at jeg bor der. I albumet vil bare være interessert meg ut, slår det er jeg som sitter med nøkkelen. Men ønsker deg lykke til i søket her E. Hope siden du tilfeldigvis du synes er spennende. Ha en god fortsettelse av det nye året ... Vennlig hilsen D...:-)

Han har inte skickat mera... ännu.

Ha en riktigt bra kväll, idag sköter sig väl ALLA! // Zimpelz...:-)

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 16:02

För att upprätthålla vänskapen så... undrar jag om jag lagt detta förr, hoppas inte för då blir det verkligen ris i min låda... :-) 

Första gången... ja...

Handlar inte om det ni först tänkte, det håller jag också för mig själv. Borde också vara nåt man glömt.

Nä, nu ska det handla om första gång som jag bloggade började (inte här), nåt jag länge tänkt men inte hunnit, man är ju sååå upptagen. Jag är inte typen som skriver så vad det skulle bli hade jag ingen som hest aning om, inte heller om det skulle bli mer än vinjetten

Undrar, hmm...

Vad man ska skriva om, det får inte vara ärekränkande, sexuella (antar det gäller eggande också), inte hotande anspelningar, kan ju inte gälla animeringar och skämtbilder, hmm

Får inte ge och ta adresser, inga telenummer eller msnadresser...

Får heller inte uppmana/ge andra uppgifter som inte betalat för sig... nja, kan ju verka vettigt så slapp de sitta där och skicka flörtar i tid och otid, men det är ok att hålla kvar medlemmar eller få några att komma hit som betalande ...

Undrar... Vad ska man då skriva för att en karl ska nappa, det är ju det de flesta är intresserade av...

Nä, lägger ner detta lika fort som jag kom på att skriva... ingen kommer vara intresserad av vad jag gör på mina dagar... skulle vara nätterna då...

NÅGON kanske kan ge förslag i kommentarer, vi kan kalla det Ide-sprutan... Sen kan man ju ha en tävling och vinnaren får en dajt med mig... hu, hemska tanke, kommer inte bli någon som skriver i min Ide-låda då...:(

Sen står det på ett ställe att det är ENKELT att börja blogga, hujedamej :)

Ja killar... jag kommer då inte på något ;)

 Antagligen ingen som fattar vad jag suttit här och giddrat om... eller?

Nu finns det nog någon analytiker som kommer säga vad och vem jag var då... antagligen samma som idag...  forts. följer... Med risk för långa ränder... sköt om er... // Zimpelz :-)

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 15:39

I New-York har det öppnat en butik som säljer äkta män. Dit kan kvinnor gå för att finna sig en man. Vid ingången står följande instruktion;
"Du kan endast besöka denna butik en gång. Det är sex våningar med stigande pris på produkterna för varje våning. Du kan välja en produkt från en våning, eller så kan du välja att gå upp en trappa. Dock får du aldrig gå tillbaka ner en våning, bortsett från att lämna butiken."

En kvinna går till butiken för att finna sig en man. På första våningen läser hon på en skylt:
- Första våningen: Dessa män har fast jobb.
Hon är intresserad, men fortsätter uppåt.
- Andra våningen: Dessa män har fast jobb och älskar barn.
Det är bra, tänker hon, men jag vill ha mer än så. Hon fortsätter uppåt.
- Tredje våningen: Dessa män har fast jobb och älskar barn samt har ett extremt bra utseende.
Jösses! tänker hon, men fortsätter uppåt.
- Fjärde våningen: Dessa män har fast jobb, älskar barn och ser sinnessjukt bra ut. Samt hjälper till med hushållsarbetet.
- Åååh! Underbart! Vad ska jag göra?! tänker hon, men går vidare uppåt.
- Femte våningen: Dessa män har fast jobb, älskar barn, ser sinnessjukt bra ut, hjälper till med hushållsarbetet och är mycket romantiska.
Hon är såååå frestad men väljer att fortsätta till sista våningen.
- Sjätte våningen: Du är besökande nummer 31.456.012 på denna våning. Det finns inga män på denna våning. Den existerar bara för att bevisa att det aldrig går att tillfredsställa kvinnor. Tack för besöket. För att undgå att bli beskylld för könsdiskriminering har butiksägaren öppnat en ny hustrubutik tvärs över gatan. Första våningen har kvinnor som älskar sex. Andra våningen har kvinnor som älskar sex, har pengar och tycker om öl. Våning tre fyra, fem och sex har aldrig haft några besökare.

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 15:23

Vad gör jag inte för den underbara Zimpelz, låter henne härja fritt i några timmar...här på bloggen alltså. Kanske dags att åka över och säga något...trevligt. Vill inte såra henne, hon är toppenböna.


Själv har jag varit ute på en lång promenad och träffat andra människor med samma tanke. Lite prat här och var. Sedan slank jag in på Coop, för en almanacka, något ICA missade i år. Men inte fanns det nån för mig. 

-Zimpelz, tog du mig sista exemplaret?

Någon annan tog mig ialla fall...nästan. En skön smekning och ett leende fick jag vid kyldisken av en grann dam. Året börjar bra.


Varsego nästa...Zimpelz


//Zkrivaren, kuvad o klar

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 11:38

Så där, nu har han fått varit herre på täppan i typ... 1 timme. En annan har suttit och väntat på att det första skulle falla på plats. Vill ju inte ta ifån honom det. 

Tystnad Råder här hos mig. Gick ut på balkongen, gillar ju att gå och gör det flera gånger om dagen, det var så tyst trots jag bor nästan mitt i city. Jag undrar om de skjutit ner att fåglar, inte ett kvitter. Stod där och lyssnade en stund.. när jag skulle gå tillbaka in då kom måsarna, de hade minsann klarat sig. Undrar hur det gått med skatorna, kan jag ha tur att en... nä så får man inte tänka...

Inte en bli ute och rullar är ju knappast så konstigt, de flesta var väl på fest inatt och inte kan köra för alla ångor. Nu undrar säkert någon hur det är för mig... jag kan tala om att ångorna fattas så jag kan dra om jag vill. Men jag vill inte...

Här inne verkar de ligga under täcket länge utom en och annan som ska till jobb, själv jagades jag upp som vanligt.

Dessa ord hörde jag för en stund sedan;

”Inte vilja för mycket för snabbt”.  Funderar på om det är detta sjuka/skadade hamnar under... precis detta som f-k uppfattar...  Kanske blir deras nya påkostade reklamfilm...

”Göra upp med sig själv”... Att göra upp med mig är ingen lätt situation, jag gör ju inte annat och se bara hur jag lyckats... inte ett skit. Men jag är seg, får se vem som vinner även om jag inte är en tävlingsmänniska. Uthållighet är det som gäller

Sen sa det en massa bra som jag inte la på minnet... ibland är det smidigast att inte mata in en massa på en gång... ransonera eller sila infon. Skit samma, ingen fattar väl ändå

Har den randiga på så ska sluta nu... EN GOD FORTSÄTTNING på det nya året... Hur många kommer skriva fel till 50-öringen trillar ner. Jag är nummer 1... Kram på er...// Zimpelz

Av Zkrivaren - 1 januari 2009 10:48

...jag satte på en dam är du säkert intresserad att höra detaljrikt, men det får du inte. Däremot får du gärna tala om för mig varför tangenterna väsnas så förbannat. Och varför det arbetas så hårt i mitt för lilla huvud.


Vi satt ju bara och drack skumpa...o annat.

Inte ska man må som...man vill spy heller efteråt?

Undrar hur öfvriga skrivare mår...som jag?


Det här är min första blogg 2009 och flrera ska det bli, eller hur?


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards