Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Zkrivaren - 13 januari 2009 22:35

Solen sken och vädret kunde man inte klaga på, in på ICA, handla och hamna i kön.Mannen före mig, en häftig snubbe förvillande lik en urvuxen raggare sa:

- Så du har inte heller stora fickor?
- Nä, svarade jag ärligt.
- Det är typiskt när man handlar.
- Jag förstår inte varför de inte säljer kläder med rejäla fickor, sa jag.
- De skulle säkert vara i vägen.
- Kanske.
- Och se på mig, jag skulle handla en sak, annars tar jag med mig påse, sa han och jag tittade på ett dussin varor.

Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 13 januari 2009 12:37

När jag lagt ut mitt föregående inlägg, fick jag snart veta att det såg ut som det är jag som sitter vid skrivbordet och sliter, och nog kan det vara så, även om jag ser ut lite annorlunda.

Men telefonen går varm och papper finns, precis som syns.


Tack N för påpekandet!

Av Zkrivaren - 13 januari 2009 12:29

Under ett barnprogram i radio hade en liten flicka letts fram till mikrofonen och hallåmannen sa:
- Och vad heter du då, min lilla vän?
Tystnad.
- Du kan väl berätta vad du heter? Och sedan ska du ju sjunga!
Ny tystnad. Det började bli pinsamt, och med behärskad otålighet försökte han igen:
- Varför säger du ingenting, lilla vän?
Det var då den lilla flickan öppnade munnen:
- Jo, mamma har förbjudit mig att tala med farbröder som luktar sprit!

Av Zkrivaren - 13 januari 2009 10:04

God förmiddag.

Mulet som attan och ute ska man vara, ska även stressa lite idag så att kroppen får komma upp i arbetstemperatur och lite till.


Idag skall en zkriverska återkomma till vårt Sverige, med minnen som hon kommer att överösa oss andra med i många inlägg...hoppas jag. Då kan ju jag ta...semester?


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards