Alla inlägg under juli 2008

Av Zkrivaren - 15 juli 2008 17:45

Först lagade jag...inte datorn, efter timmar av nedlagt arbete vill den forfarande inte få kontakt med internet. Sedan kollade jag cykelslangen, den var hel. Kanon, tänkte jag, efter att dubbelkollat. Fixade till cykeln pumpade upp däcket, satte mig och åt efteråt, man blir ju hungrig av kneget. Sedan till cykel, då ser jag att luften gått ur däcket igen, och nu även i...mig.


På med pjucken, ledsen efter flera fula påhopp de sista dagarna och så gick jag mina kilometrar till secondhand, den stor där även cyklar säljs. Jag springer på en dam med enormt stora fina bröst väl tilltagen barm i en jätteuringning. Tur att personalen fick upp mig därifrån, jag kunde ju ha...stannat kvar. Nån cykel fanns inte, den sista köpte damen med stora pattarna pluskan. Själv fick jag tag i 2 par skor, nästan oanvända, priset var ju därefter, hela...40 spänn.


Jag tog hem dem innan jag bytte kläder, till fräscha sådana och tog mig ut igen på min ordinarie runda. På hemvägen tittade jag in till ICA, och innanför dörren stod första sötnosen personalen, som tittade på mig...ansträngt? Hann dock byta några ord med en trevligare manlig del i butiken innan kassörskan, hon som får hjärtat att slå i turbofart, slog mig in varorna. Efter att ha vilat mina ögon på denna fagra unga dam, drog jag mig tillbaka, sakta och säkert.

Av Zkrivaren - 15 juli 2008 12:51

Nu har jag lagat punkteringen på cykel, den jag orsakade när jag lagade den sist. Hur klantig får man vara? När jag satte i slangen och sedan hade på däcket var jag tvungen att använda verktygen för att få på sista delen av däcket, då skadade jag slangen och när jag pumpade gick luften ur lika fort som i. Nu skall bara baken också få mer luft, sedan ska jag ha...luft.

Av Zkrivaren - 15 juli 2008 09:51

Igår njöt jag av det fina vädret. Idag har morgonen och förmiddagen gått i regnets tecken...igen!

Fortsätter det så här ser jag banne mig ut som en fisk med gälar och allt inom kort.


Idag har Ragnhild och Ragnvald namnsdag. Grattis!



Av Zkrivaren - 14 juli 2008 22:04

...så kommer en väldigt utsliten zkrivare att skriva åter igen här, då det finns besökare som vill detta. Hur det blir med många inlägg osv. spekulerar jag inte i, men jag tänker inte sitta och skriva många bloggar varje dag. Jag har ett liv utanför bloggens värld också.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 9 juli 2008 18:28

Knappt hann jag skriva förra inlägget förrän en uppdatering av windows gjordes och datorn skulle startas om. Sedan var jag utslagen från internet. Hur jag än försökte, lockade och hotade, ville datorn inte. Efter en felsökning visade det sig att brandväggen fått spel.

 

Mulet och hotande var vädret när jag efter mycket arbete med datorn. Jag hann 124 meter innan jag stoppades av en person med hund, en jag hade gjort ett litefotojobb åt. Vi kom att stå och prata om hundar och efter hand anslö sig flera. En frågade efter min, nu fick människan ur sig att hon hade gärna tagit hand om min schäfer, vilket hade varit det ultimata. Efter en timme kom jag loss och ytterloigare några hundra meter senare fastnade jag på nästa och tiden rann iväg.

Efter alla träffar och möten var det så dags för...ICA och deras överfyllda jordgubbskartonger. Efter att ha plockat gubbarna, mjölken och tidningen, var det dags för kassörskan...att slå in varorna. Alla plastpåsar var slut utom fotbollslagets 50 öre dyrare påse, som jag tvingades ta, för jag orkade inte till nästa kassa och hämta. Å andra sidan stödjer jag gärna damerna i klubben med...mycket.


Av Zkrivaren - 9 juli 2008 10:53

Bjarne och Harald träffas på stan och den förstnämnde frågar:
- Åkte du vattenskdor på semestern?
- Nej, jag hittade ingen sjö som hade nån backe, fast att jag letade hela semestern!

Av Zkrivaren - 9 juli 2008 10:05

Onsdagen håller fortfarande...uppehållsväder.

Fantastiskt alltså. Mulet, men uppehåll., tills jag kommer ut, då öser det ner...tror jag. Men självklart hoppas jag inte det. 

Dagens sommardagsschema är lungt och skönt, så jag försöker njuta...ute. Vi hörs!


Idag har Jörgen och Örjan namndag. Grattis!

Av Zkrivaren - 8 juli 2008 23:39

Snart är tisdagen, som går till en av de blötare, slut. Men är regnet det? Jag tittar ut och noterar att ännu kommer det nederbörd. Det har kommit ca 30 mm under de senaste två dagarna, och  gräsmattan mår dåligt igen, nu är den för blöt. Kan vi inte få stekheta dagar och regniga nätter? Enligt smhi fortsätter regnet och åskan att vara här ett dygn till. Det är nu jag förstår hur fiskarna har det...blött!


Lev väl!



Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards