Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 13:16

Jag är inne...jag är inne. Fy vad skönt, bara efter 5 minuter kom jag in, inte i Zaga, utan in i bloggen.

Nu är det konstigheter på gång, hoppas att ansvarig har kraft att bemästra detta.


Kanske man saknar Zaga, som jag gör. En sådan fin, om än rytfull, person skall man vara rädd om (för, annars blir det konsekvenser.

Zaga, du är saknad av mig, kanske av flera. Men av mig som närmast dig, som vill vara vid och i dig, nu och för alltid...säg inte nej, kom bara till mig.


//Zkerivaren 


Av Zkrivaren - 8 mars 2008 11:41

...jag saknar dig så.

Sängen är tom och kall.

Sömnen är orolig och kylig.

Tröttheten är med mig jämnt.

Ledsen varje minut jag är.

Zaknaden efter Zaga är så stor....


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 11:39

Två afrikanska hövdingar, Boli och Buli, satt och diskuterade livets väsentligheter över en spetsad kokosnöt. Efter ett tag, då de kommit in på blommor och bin, frågade Boli:
- Hörrödu Buli, hur kommer det sig egentligen att dina barn är svarta medan mina är vita?
Buli funderade länge, reste sig sedan upp och drog upp bastkjolen så att hela den vitala delen blottades.
- Har du en sån här?
Boli ställde sig på knä och studerade Bulis härlighet mycket ingående.
- Ja, nog har jag en sån alltid! svarade han till sist.
- Är den lika lång? frågade Buli.
- Nja, inte riktigt lika lång kanske, men inte långt ifrån.
- Är den lika tjock?
Boli studerade återigen den andres vitala del mycket ingående.
- Nää! Min är inte lika tjock!
- Då är det nog det, sörru! Det kommer in för mycket ljus!

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 11:28

Har häxornas råd satt sig i bloggprogrammet? Det uppträder konstigt som om det fått smaka på någon häxbrygd av dålig sort. Så jag får väl skriva för....vilken gång det nu är och blir.


Jag såg Zagas fina inlägg och saknar henne så mycket. Zaga, jag avgudar dig...kom tillbaka.


Idag på den internationella kvinnodagen har Siv (Malmkvist) namnsdag. Grattis!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 08:29

Utanför fönstret kraxar en massa (olycks)- korpar..

solen lyser med sin frånvaro..

blåsten river i träden...

Zacke är inte här....

Jag är inte där...

waiting.png picture by chili_020


Vilken skitlördag detta blir då...


Nu tänkte jag kolla runt hos er andra - snälla som dumma...

näe...stryker inte över ord längre...jag är så himla läraktig...

Jag har har en känsla av att jga kommer hitta diverse "saker" som förklarar varför allt detta hände....


Har haft Djurkommunikation tidigare...å en del verkar ju vara lite mer åt "odjurshållet"..så det ska bli intressant.....

Ha en skit-bra..(kan man säga så? ) lördag...

//Zaga...som-fått-kliande-utslag-av-att-vara -snäll-  ryt!!

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 01:44

Nej..det kommer inget hjärta hit...*snyft*

Jag får dra mig tillbaka till min tråkiga säng...


En liten till dig vännen..

JAG SAKNAR DIG SOM FAAN!!!!


Jag vill inte att du ska vara "ute" när jag är här..

vill ju få känna din hand en stund..

snälla..kom in en stund..

jag vet att du läser ..när jag skriver...

du vet att jag är här inne nu..


då avslutar väl jag ..utan att ha fått träffa dig idag...

kanske vi ses i morrn?

God natt å sov gott min vän

God natt till alla bloggisar..

//Zaga



Av Zkrivaren - 8 mars 2008 01:23

Att sluta röka ökar behovet av stöd till Tobaksbolaget. Vilket väljer du - rena lungor eller lägre skatter?
källa: okänd


Ödet ger oss släktigar, men våra vänner väljer vi själva.
Källa: Jaques Delille


En arkeolog är den bäste make en kvinna kan ha. Ju äldre hon blir, desto mer intresserad blir han av henne.
Källa: Agatha Christie


Anledningen till att män ger sina könsorgan smeknamn är att de inte gillar att en främling fattar 90% av deras beslut.

Källa: Okänd


//Zaga--som--börjar tröttna...

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 01:14

Det var lappgubben Kyrpi som skulle upp på fjället å räkna renar.


När han kommer upp till kåtan upptäckte han sin kollega..lappgubben Sampo stå å våldsknulla en ren....


- vo gör du Sampo??..frågade Kyrpi...


- Jo je va te doktorn i går å sa att je hade  sån värk.

Då sa doktorn att volta-ren ...brukade hjälpa!


//Zaga..som ..fnizzar..lite

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards