Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Zkrivaren - 21 mars 2008 23:16

En lååång fredag av årets vita modell tar sitt slut.

Utanför har man kört plogen en hel gång, det blir säkert fler gånger efter några svåra trafikolyckor med många skadade, kanske någon död. Så länge jag inte är en av dem får jag vara glad, annars blir det svårt att blogga. Åtminstone regelbundet.


Här har annars långfredagen varit långtråkig, inga damer har kommit på besök, inte ens levande människor har jag sett utöver tre vilsna idag. Det trodde de var i alperna och gick.

Jag kanske ska byta hundras, till en S:t Bernhard med konjakskagge under hakan. Oj, vad jag kommer att ramla då.


Det varnas för ishalka i natt i hela södra Sverige och till 13-tiden imorgon, påskafton, så om du kan håll dig inne och blogga istället.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 21 mars 2008 20:08

Snö snö och ännu mera snö, och inte en enda traktor som kunde plog.....men vad är det jag hör när jag är ute med hunden? Jo, en traktor. Vad härligt, någon som struntat i ledigheten och....Nähä, det var bara killen med sin traktor, han som betalas av min hyresvärd, som rullade runt och slösade bränsle för snön struntade han i. Att vi hyresgäster, i den mån vi gick ut, knappt tog oss fram, var ju inte hans problem....ännu.


Vid 19:30-tiden kom ytterligare en plog, förmodligen från grannkommunen, efter som kommunens lyste med sin frånvaro. Han kunde ploga bort några procent snö från gatan.


Annars har bilister roat sig med rally på gårdar, skolgårdar, parkvägar o dyl, så nu vet jag vart mina skattepengar går....till semesterparadiset för ordningsmakten, annars klarar de inte av att fika varje dag....inomhus.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 21 mars 2008 16:16

Knappt har jag skrivit ett inlägg förrän idioter börjar köra rally på gården i snön. Inte nog med att man ska passa sig för att halka omkull, nu får man se upp för fartdårar på gården också.


//Zkrivaren - som vill härifrån 

Av Zkrivaren - 21 mars 2008 16:05

Varför kommer detta skitväder hit, det hade kunna gå söder om landet helt och dränka danskarna i det vita helvetet?

Zaga....min pudding kommer ju inte ut eller framåt på dessa vägar som de ser ut nu. Vägverket och kommunens folk är redan i Spanien och värmer sig...skiter i oss andra, det är dit våra skattepengar går. Snöplogning får andra ta hand om.

Nåja, de stora vägarna kanske får sig en avhyvling då....men de små som Zaga skall delvis åka på, varför i helvete får inte de en plogning så hon kan köra säkrt hit?

Och här skall vi skattebetalare plumsa i decimeterdrivor för kommunen har stängt...kört in plogarna i garagen och låst. Och som salt på moset, börjar strömmen att blinka.

Zaga jag saknar dig sååååå mycket!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 21 mars 2008 15:41

Det är inte lätt att gå ut med en ommålad hund idag.

Jag har gjort det och det är inget kul.

Jag hinner gå i fem minuter sedan har jag en vit schäfer gående under protest vid min sida. Fy för detta skitväder.


Inte nog med att hundet byter färg, det är inte lätt att se var man går. Jag knallade på med jycken och nedburet huvud och märker inte att trottoaren svänger vänster, jag går rakt fram med påföljden att jag  trampar snett på trottoarkanten och snubblar till ut i gatan där jag halkar runt. För den oinvigde såg det nog ut som jag halsat två flaskor gott alkohol innan jag gick ut. Vinglade och halkade i bästa foxtrotstil, kunde nästan varit med i Let´s dance, fast jag hade nog varit överkvalificerad för juryns poäng hade nog inte räckt till. 


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 21 mars 2008 14:55

Bettan hade shoppat och var fullastad med paket där hon stod i busskön. Till råga på allt hade hon en så snäv kjol att hon inte kunde kliva på bussen. Under stort besvär fick hon los ena armen och lossade lite på dragkedjan på kjolen där bak. Det hjälpte inte. Hon drog ner den en bit till. När bussen kom lyfte en kille helt sonika upp Bettan på bussen. Ursinnig vände hon sig om. - Vad menar ni med det? Jag har aldrig träffat er för, sa Bettan.

- Tja, jag tycker nog vi är ganska intima med tanke på att ni just dragit ner min gylf två gånger.

Av Zkrivaren - 21 mars 2008 13:02

Hej på er alla gulliga.-) Å hej på er mindre gulliga oxå:-)

Såg att Zacke-Znacke skrivit GONATT..när det skulle va go morron, eller...


Hahaha..lilla vännen...är du lite frustrerad nu..i avsaknad av....natt-zagor

Zaga´n är på g..men det är ett rätt dåligt väder..å du vill väl att jag ska komma hem..hel å ren?


Annars har det inte hänt så mycket här...gnat å tjat å gnäll å skäll..men med en musikmobil i örat..spelar det ingen roll....jag ler hela tiden..så det blir inte den verkan som moderskapet önskar....

Hur är vädret runt i kring...har ni snö å storm oxå?

Låter inte jag lite väl trevlig nu?


Jäklar ..jag har legat av mig...

men ..får jag bara komma härifrån....så

dyker den vanliga Zaga upp igen...


Zacke..fyll på med ägg..bra för potensen...å kondomer...bra för..inte vet jag...men gör det...hahaha...hakan på brudarna på ICA å Coop...kommer att falla i marken...


Å...vill du att jag INTE ska ha huvudvärk?....släng mattan!!!!!!!


Ha det rätt så bra idag hörrni...


//Zaga-ryter...- znart-igen



Av Zkrivaren - 21 mars 2008 10:55

Jag har dragit mig i det längsta att göra något idag, även skriva dessa rader eftersom det vräker ner snö. Hittils har det kommit runt en dm. Och det har inte slutat än.

Som en bekant sa, det är tur att vinterdäcken är på ännu, men vem vill ha detta vita helvete nu?


Idag denna vintriga långfredag av 2008 års modell, har Bengt namnsdag! Grattis !


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards